ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

درباره ی کابل های فیبر نوری چه می دانید؟ کابل فیبر نوری 2 کور دراپ

آواتار کاربر
کاربر
10 آبان 1400
کابل فیبر نوری
امتیاز بدهید

کابل شبکه:

به مجموعه ای از سیم ها که از جنس مس یا شیشه هستند کابل شبکه گفته می‌شود. از کابل شبکه برای اتصال و انتقال داده و اطلاعات میان کامپیوترها و روترها و سوییچ ها و همچنین شبکه های استورج SAN استفاده می‌شود. به عبارتی رابط میان دستگاه‌ها جهت اتصال و انتقال داده می باشد که در بستر شبکه انجام می شود و اطلاعات در این کابل بین مبدا و مقصد در جریان است.

کابل‌هایی که بمنظور اتصال دستگاه‌هایی همانند سوئیچ‌ها، روترها و کامپیوترهای شخصی جهت انتقال داده استفاده می‌شوند، کابل اترنت هستند. از کابل اترنت نیز در شبکه محلی (LAN)، شبکه جهانی (WAN) و شبکه شهری (MAN) استفاده می‌شود.

رایج‌ترین و اقتصادی‌ترین نوع سیم شبکه، کابل زوج به هم تابیده (Twisted Pair) است. این کابل از چهار زوج سیم رنگی به هم تابیده شده تشکیل شده است. قطر هر کدام از سیم‌ها میانگین بین 0.4 تا 0.8 میلیمتر می باشد. این نوع کابل دارای چهار رنگ اصلی است: آبی، قهوه‌ای، نارنجی و سبز. که هر یک از این سیم‌ها با یک سیم سفید رنگ به هم تابیده شدند.

لگراند فلوک - 2core 3mahar sm lszh nira ftth drap cable itbazar.com 1

کابل شبکه از نظر جنس

دو نوع اصلی کابل ها در شبکه های LAN است.

  • کابل شبکه مسی
  • کابل شبکه فیبر نوری

کابل های فیبر نوری:

این کابل‌ها از یک رشته باریک و بلند شفاف همانند شیشه و پلاستیک تعبیه شده اند تا نور را انتقال دهند. در واقع نور از یک سر این رشته وارد شده و از سر دیگر خارج می شود. جهت تولید فیبر نوری، ابتدا ساختار آن در یک میله شیشه‌ای موسوم به پیش‌سازه از جنس سیلیکا ایجاد گردیده و سپس در یک فرایند جداگانه این میله کشیده شده تبدیل به فیبر می‌شود. از کابل های فیبر نوری در شبکه های پر سرعت استفاده می شود و گران‌قیمت هستند. در جاهایی که ظرفیت بالا نیاز داریم مثل بیمارستان ها، فرودگاه ها، بانک ها و یا به پهنای باند بالا نیازمندیم مثل: مراکز داده، کابل فیبر نوری انتخاب مناسبی است چراکه سرعت بسیار بالایی دارد و حجم بالایی داده را انتقال می‌دهد. در مخابرات، حسگرها، موارد پزشکی، موارد نظامی و در روشنایی کابل فیبر نوری بسیار کاربرد دارد.

لگراند فلوک - WhatsApp Image 2020 05 06 at 13.40.06 1 1

کابل فیبر نوری 2 کور دراپ

کابل فیبر نوری 2 کور دراپ از 2 کور هسته فیبر نوری برخوردار است و این فیبر از نوع سینگل مد می باشد. روکش این دراپ فیبر نوری از جنس LSZH که فاقد هالوژن است، تولید شده و دارای رنگ مشکی می باشد. دراپ کابل فیبر نوری 2 کور مجهز شده و جهت مصارف خارجی ساختمان استفاده می شود و بصورت هوایی، کانالی و دفنی نیز قابل نصب است.

از این نمونه کابل ها جهت ارتباط میان مراکز محابراتی تا پست های FTTH  و ترمینال های نوری در سیستم FTTH نیز بکار برده می شود. از ویژگی های این محصول تحمل فشار بالای 1000 نیوتن می باشد. هسته مرکزی این کابل  غیر فلزی و از جنس FRP که از الیاف رزین شده می باشد تشکیل شده است. همچنین انعطاف پذیری خوب برای سرعت و سهولت نصب، نارسایی الکتریکی، مقاومت بالا و دوام بالا از مزایایی FRP بشمار میرود.

لگراند فلوک - unnamed file

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

لگراند فلوک - 6BF4A685 6406 4B31 AB9A 5724AC857FC9 720x940 1

انواع کابل شبکه

هدف اصلی از احداث شبکه انتقال داده میان اجزای شبکه است. پیاده سازی شبکه روشی است برای
آواتار کاربر
کاربر
06 خرداد 1401
لگراند فلوک - nexans network cable cat6 utp pvc 305m 1

ویژگی های کابل شبکه cat6 UTP برند NEXANS

کابل شبکه cat6 UTP کمپانی نگزنس یک شرکت معتبر فرانسوی شناخته شده با قدمت بیش ازیک قرن در
آواتار کاربر
کاربر
27 دی 1398
کابل cat6 SFTP LSZH نگزنس تست فلوک

آشنایی با کابل شبکه cat5 SFTP نگزنس

کابل شبکه cat5 SFTP نگزنس در شبکه های محلی از کابل به عنوان یک محیطی جهت انتقال و ارسال
آواتار کاربر
کاربر
30 دی 1398
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader