ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

راهنمای خرید ترانکینگ

آواتار کاربر
کاربر
13 شهریور 1401
لگراند فلوک - 75178 1585237492906 PF
امتیاز بدهید

اگر می‌خواهید ترانکینگ بخرید، باید در مورد اندازه‌های مختلف، برندهای تولیدکننده، متعلقات ترانکینگ و  کاربردهای آن آگاهی داشته باشید. این مقاله تحت عنوان راهنمای خرید ترانکینگ مناسب سعی دارد اطلاعات جامعی در مورد ترانکینگ در اختیارتان قرار می‌دهد تا شما بهترین ترانکنیگ را خریداری کنید.

 ترانکینگ چیست؟

ترانکینگ محفظه‌ای توخالی از جنس پی وی سی، پلاستیک یا فلز است که معمولاً دارای مقطع مستطیلی یا نیم دایره‌ای است که کابل‌ها درون آن قرار می‌گیرند.

مزایای استفاده از ترانکنیگ

مزیت اصلی استفاده از ترانکینگ محافظت از کابل‌هاست. اگر کابل‌ها بدون محافظ در فضا رها شوند در معرض انواع صدمات فیزیکی نظیر فشار، ساییدگی قرارمی‌گیرند. این محفظه از کابل‌ها در برابر انواع صدمات محافطت می‌کند.

در مرحله بعدی می‌توان مزیت‌های دیگری چون زیبایی شناسی و ایمنی، فراهم کردن فضا برای سایر تجهیزات الکتریکی را نیز نام برد. اگر کابل‌ها در محیط رها شوند، چهره نامنظم و شلخته‌ای را برای محیط ایجاد می‌کنند. زمانی که کابل‌ها درون ترانک قرار بگیرند، منظم‌تر هستند و کارکردن با آنها نیز راحت‌تر می‌شود.

راهنمای خرید ترانکینگ

راهنمای خرید ترانکینگ

انتخاب سایز مناسب ترانکینگ

در حال حاضر ترانکینگ‌ها در انواع و اندازه‌های مختلفی وارد بازار می‌شوند. اندازه‌های 80*50، 50*105، 50*150 و 50*195 رایج ترین انداره‌های موجود در بازارهستند. امروزه ترانکینگ را در هر اندازه‌ای که بخواهید، می‌توانید پیدا کنید بنابراین جای نگرانی از این جهت وجود ندارد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که سطح مقطع ترانکینگی که خریداری می‌کنید از حجم کابل‌هایی که به کارمی‌برید باید بیشتر باشد و حداقل دو برابر حجم کابل‌های مورد استفاده باشد چراکه به احتمال زیاد کابل کشی‌تان گسترش پیدا کند.
اگر از برندهای برتر تولید کننده ترانکینگ خرید می‌کنید، در ادامه اندازه‌های برندهای تولیدکننده ترانکینگ‌هایی بیان شده است.

ترانکینگ‌هایی که حجم بالایی دارند معمولا پارتیشن‌بندی شده‌اند، این یک مزیت بزرگی است چرا که تجمع کابل‌ها در یک مکان سبب ایجاد نویز می‌شود پس اگر حجم کابل‌های شما زیاد است، پیشنهاد می‌شود از ترانکینگ‌های پارتیشن‌بندی شده استفاده کنید.

معرفی برندهای برتر تولید کننده ترانکینگ، کدام برند برای من بهترین است؟

اگر نیاز خود بشناسید و باتوجه به آن ترانکینگ انتخاب کنید بازهم نمی‌توان گفت بهترین ترانکینگ را انتخاب کرده‌اید. بخش اصلی راهنمای خرید ترانکینگ مناسب، شناخت برندهاست.

لگراند فلوک - megaenclosures trunking pvc clipped rev 1

برندهای برتر خارجی تولیدکننده ترانکینگ

برندهای خارجی پیشرو در صنعت ترانکینگ Legrand، Schneider  و برندهای داخلی سوسپیا و البرز را می‌توان نام برد. این برندها سالهاست شایستگی خود را در تولید ترانکینگ برترثابت کرده‌اند.

شرکت لگراند یکی از پیشتازان تولید ترانکینگ درایران است. این برند به تولید محصول باکیفیت مشهوراست. تقریبا تمامی محصولات زیرساخت شبکه لگراند از محبوبیت برخوردار هستند و جزو پرتقاضاترین محصولات بازار سخت‌افزار شبکه به شمار می‌آیند. این شرکت ترانکینگ‌های خود را در ابعاد 50*80، 50105* ، 50 150* و 50*195 تولید و راهی بازار می‌کند. ترانکینگ‌های لگراند مناسب شرایط خارجی هستند و قیمت بالایی دارند. اگربا محدودیت هزینه مواجه هستید می‌توانید از نمونه‌های ایرانی استفاده کنید.

ترانکینگ‌های اشنایدریکی از مرغوب‌ترین ترانکینگ‌های موجود در بازار است. این شرکت ترانکینگ‌های خود را در ابعاد 80*50،10150* و 150*50  تولید می‌کند.

لگراند فلوک - Hc3250df320a64e73854f84c0f77a7fe3y

برندهای ایرانی تولید کننده ترانکینگ

اگر بخواهید ازترانکینگ‌های ایرانی ولی مرغوب تهیه کنید. دو شرکت سوسپیا و البرز بهترین برندهای موجود هستند. خوبی این ترانکینگ‌ها این است که کیفیت بالایی دارند ولی مجبورنیستید قیمت بالایی که ترانکینگ‌های خارجی دارند را بپردازید. گاهی لازم نیست بهترین محصولا بازار را خریداری کنید. محصولات ایرانی در بسیاری از سناریوها می‌تواند به خوبی جایگزین محصولات خارجی شوند.

ترانکینگ البرز با انعطاف‌پذیری بالا در اندازه 50*105  تولید و راهی بازار می‌شود و جزو باکیفیت‌ترین برندهای تولیدکننده ترانکنیگ در ایران به شمار می‌رود. یکی از ویژگی‌های این ترانکینگ این است که درب انعطاف‌پذیری دارد.

اگر به دنبال تنوع سایز بیشترهستید، برند ایرانی سوسپیا گزینه مناسبی است. این شرکت ترانکینگ‌های خود را در اندازه‌های  80*50، 105*50، 100*50 و 150*50 تولید و راهی بازار می‌کند.

متعلقات ترانکینگ، به کدامیک ازمتعلقات بیشتر نیازدارم؟

اگر می‌خواهید یک راهنمای خرید ترانکینگ کاملی داشته باشید باید به انواع اتصالات ترانکینگ‌ها آشنا باشید. سوالی که باید از خود بپرسید این است که من به چه متعلقاتی بیشترنیاز دارم و چه نوع ترانکینگی این گونه اتصالات را بیشتر پشتیبانی می‌کند.

اتصالاتی که روی ترانکینگ‌ها نصب می‌شوند اصولا کار را برای ما آسان‌ترمی‌کند و امکان اجرای کابل‌کشی در گوشه‌ها و زاویه‌ها را فراهم می‌کنند علاوه برآن امکان نصب پریز و کلید روی ترانکینگ را فراهم می‌کنند.
اگر کابل کشی شبکه شما با خم شدن‌های متعدد همراه باشد، یا مجبورید هستید کابل‌ها را از گوشه‌های دیوار عبور دهید، ترانکینگ‌های شرکت لگراند گزینه‌های بهتری برای شما هستند.

اگر نیاز شما به گونه‌ای است که مجبورید کلید و پریز زیادی روی ترانکینگ نصب کنید، از ترانکینگ‌های پهن استفاده کنید.
اگر از ترانکینگ‌هایی که حجم کابل زیادی را در خود نگه می‌دارد استفاده می‌کنید یا یه بیان دیگرحجم کابل‌های شما زیاد است از ترانکینگ‌هایی استفاده کنید که پارتیشن بندی دارند. این پارتیشن‌ها علاوه براین که باعث نظم بیشتر می‌شود از تداخل بین کابل‌ها جلوگیری می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

لگراند فلوک - 5 e1622706878910

کیستون تلفن RJ11 باریک لگراند – 78730

یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات در شبکه های داخلی، کیستون شبکه است. کیستون شبکه در واقع
آواتار کاربر
کاربر
10 اسفند 1398
ترانکینگ سایز 105x50 درب 85

آشنایی با ترانکینگ، داکت و معرفی ترانکینگ 50*105 لگراند – 10464

ترانکینگ چیست؟ ترانکینگ مجموعه‌ای از محفظه‌های دربسته، کانال‌ها و اجزایی است که به
آواتار کاربر
کاربر
01 آذر 1400
لگراند فلوک - images 1

همه چیز در مورد لوله فلکسی برق

 لوله فلکسی برق چیست؟ لوله فلکسی برق که به آن لوله خرطومی نیزمی‌گویند، مجرای انعطاف
آواتار کاربر
کاربر
26 آبان 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader