ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

معرفی و مشخصات کابل های شبکه cat6 UTP اشنایدر اکتاسی

آواتار کاربر
کاربر
08 مهر 1399
امتیاز بدهید

کابل های شبکه:

دسترسی به اینترنت با استفاده از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که به طور عمده به دو دسته اتصال به اینترنت توسط کابل‌ شبکه و اتصال بی‌سیم تقسیم می‌شود. با وجود پیشرفت تکنولوژی‌های وایرلس، بسیاری از شبکه‌های کامپیوتری در قرن 21ام هنوز هم به کابل‌ها و محیط‌ های فیزیکی جهت انتقال داده‌ها بین دستگاه‌های مختلف وابسته هستند. بطور کلی جهت برقراری ارتباط در شبکه‌های کابلی و یا در هر شبکه دیگر ما نیازمند به کابل شبکه می باشیم. به عبارتی کابل شبکه مفهوم گسترده‌ای از انواع کابل‌های مورد استفاده در شبکه‌های مختلف است. این کابل‌ها بمنظور اتصال و انتقال اطلاعات میان یک شبکه و رایانه بکار میروند. کابل lan یا همان کابل شبکه ارتباط میان دو یا چند کامپیوتر، سرور، روتر و … را فراهم می‌سازد.

کابل شبکه همچون سیم رانژه تلفن یا کابل تلفن است اما با این تفاوت که در تعداد زوج سیم های کابل های شبکه با یکدیگر تفاوت دارند. در گذشته از کابل های شبکه کواکسیال استفاده می کردند که از انعطاف پذیری خوبی برخوردار نبودند و همین موضوع سبب شد تا کاربرد آن ها کم شود. همچنین کابل های کواکسیال شبکه با محدودیت اندازه نیز رو به رو بودند که مشکلاتی برای استفاده از آن ها در محیط ایجا می کردند.

امروزه از دو نوع کابل شبکه نوری و زوج به هم تابیده استفاده می شود که البته کابل های فیبر نوری به دلیل قیمت بالایی که دارند در اکثر مواقع جهت مصارف گسترده و شرکت ها و سازمان های بسیار بزرگ و همچنین مناطق نظامی و امنیتی استفاده می شوند.

لگراند فلوک - schneider logo 600x338 1

کابل شبکه شیلددار و بدون شیلد

از نکات بسیار قبل از معرفی انواع کابل شبکه لازم است به بررسی کابل‌های شیلددار و بدون شیلد بپردازیم. همانطور که می دانید، 8 رشته سیم به دو صورت دو به دو، در هم تنیده می شوند که این ویژگی در تمام کابل‌های شبکه وجود دارد. برخی از نسل‌های کابل شبکه، به صورت شیلددار (STP) و بدون شیلد (UTP) تولید و عرضه می شوند. در واقع در کابل‌های شبکه شیلددار، یک روکش مضاعف در درون کابل وجود دارد که سبب می‌شود نرخ تداخل سیگنال در کابل لن، کاهش یابد.

کاربرد رنگ های کابل شبکه

رنگ کابل های شبکه زوج به هم تابیده، متفاوت است. هر رنگ کابل، نشان دهنده برند تولید کننده کابل و Cat آن کابل است. مثلا برندرکس Brand Rex، کابل‌های Cat6 را با رنگ بنفش و Cat5 را با رنگ طوسی تولید می‌کند. یا مثلا Legrand، کابل‌هایCAT6  را با رنگ آبی و Cat7 را با رنگ زرد تولید می‌کند.

لگراند فلوک - کابل شبکه Cat 6

دسته بندی کابل های شبکه براساس فرکانس

میزان فرکانس قابل پشتیبانی در انواع کابل شبکه متفاوت است، بنابراین به مراتب حجم اطلاعات قابل انتقال نیز متفاوت خواهد بود. جهت طبقه بندی کابل های شبکه براساس فرکانس از دسته ها یا Catagoryها استفاده می شود که در فرم همگانی آنها را با CAT معرفی می کنند.

CAT-3: این کابل حداکثر از فرکانس 10 مگاهرتزی پشتیبانی می کند که امکان انتقال تا 10Mbps را برای آن ایجاد می کند. امروزه با توجه به محدودیت زیاد حجم قابل انتقال توسط این کابل استفاده از آن منسوخ شده است.

CAT-5: این نوع کابل حداکثر از فرکانس 100مگا هرتزی پشتیبانی می کند که امکان انتقال اطلاعات تا 100Mbps را برای آن فراهم می سازد.

CAT-6: این کابل ها نیز در ابتدا فرکانس قابل پشتیبانی تا 250مگا هرتز را دارا بودند اما با معرفی زیر مجموعه های جدید این کابل ها با عنوان CAT-6e و CAT-6a، امکان پشتیبانی از حداکثر فرکانس انتقال 500 تا 650 مگا هرتز را نیز ایجاد نمودن.

CAT-7: این کابل حداکثر از فرکانس 600مگا هرتزی پشتیبانی می کند که امکان انتقال اطلاعات تا 10Gbps را برای آن فراهم می کند.

 

در مورد کابل شبکه:

  • رنگ سیم های داخلی معنای خاصی ندارند.
  • وسیله ای که با آن کابل شبکه را زیر سوکت RJ45 سوکت می کنند آچار شبکه می باشد که آن را LAN Cable Crimper می نامند.
  • سوکت ها برای کابل های شبکه ای و مفتولی متفاوت است.
  • برای تجهیزات شبکه فرقی ندارد که از کابل مستقیم استفاده می شود یا کابل کراس. چراکه به نحوی طراحی شده اند که خودشان خطوط دریافت و انتقال را تشخیص دهند.
  • هنگام استفاده از کابل شبکه Cat7 فقط کابل شبکه Cat7 به تهایی کافی نیست. به این معنا نیست که اگه کابل cat7 را داشته باشید آن زمان بالاترین سرعت را دارید. بایستی بقیه تجهیزات شبکه هم آن را ساپورت کنند.
  • سرعت شبکه تابع کمترین سرعت انتقال در کابل شبکه است. به این معنا که اگه دستگاهی در شبکه سرعتش کم باشد، شبکه از آن سرعت تبعیت کرده و سرعت کلی شبکه نیز کم خواهد شد.
  • تقریبا 200 سال پیش چیزی اختراع شد که نشان دهنده این بود که پیچیدن سیم می تواند نویز را کاهش دهد و این مورد توسط گراهام بل اختراع شد. زمانی به این موضوع پی برد که قصد داشت سیم های تلفن را از کنار کابل برق رد کند، که متوجه شد اگر آن را بپیچد نویز کمتر خواهد شد و برد مسافت نیز بیشتر می شود.لگراند فلوک - unnamed 3

کابل های شبکه cat6 UTP اشنایدر اکتاسی

کابل شبکه یکی از مهم ترین ملزومات در تجهیزات شبکه بحساب میاید که در انواع مختلفی در بازار به فروش می رسد. کابل شبکه Schneider Actassi یک کابل شبکه با کیفیت و مقاوم است.

کابل شبکه اشنایدر اکتاسی Cat6 UTP از محصولات شرکت اشنایدر فرانسه می باشد که کابل‌های رده بالای خود را تحت برند اکتاسی ارائه می دهد. کابل‌های UTP، کابل‌های بدون شیلد و فویلی می باشند که قادر به حذف نویز و نواسانات نیستند. به همین خاطر ممکن است به درصد کمی به اطلاعات آسیب برسد و به درستی انتقال نیابند. این کابل شبکه از نوع Cat6 است. سرعت کابل‌های شبکه از نوع Cat6 برابر با 1000 مگابیت در ثانیه و پهنای باند آن‌ها 250 مگاهرتز است.

کابل اکتاسی cat6 utp یک کابل با کیفیت بالا است که در کنار سایر قطعات اکتاسی cat 6، شبکه پر سرعتی را ایجاد خواهد کرد. به عبارتی در این نوع کابل‌ها انتقال اطلاعات با سرعت بالا و با کیفیت انجام می‌گیرد و مناسب مکان‌هایی است که داده‌های حساسی دارند. کابل‌های Cat6 با تجهیزات هم نوع خود سازگاری و کارایی بهتری دارند. قطر این کابل 23AWG و دارای استاندارد UL  و CM Filr Rating می باشد. این کابل شبکه با حلقه‌هایی به متراژ 305 متر عرضه می‌شود.

این کابل اشنایدر اکتاسی از 8 رشته سیم مسی تشکیل شده است که هر دو رشته آن بصورت جداگانه به دور هم تنیده می شوند. در اصطلاح به این زوج بهم تابیده Twisted Pair گفته می شود که توسط یک جداکننده بصورت مجزا ازهم قرار می گیرند. عبارت UTP که مخفف Unshielded Twisted Pair است بدین معناست که در این کابل Cat6  اشنایدر اکتاسی زوج های مسی بدون حفاظ فلزی هستند که باید از این نوع کابل شبکه اشنایدر اکتاسی در مسیرهایی استفاده شود که در آنجا نویز الکترومغناطیس نباشد به عنوان مثال: نباید کابل Cat6 UTP اشنایدر اکتاسی را در کنار کابل برق بدون شیلد استفاده کرد.

لگراند فلوک - 833cable cat6 schneider itbazar

شبکه Schneider Actassi یک کابل شبکه با کیفیت است. این کابل از روکش پلاستیکی باکیفیتی برخوردار است که می تواند در برابر پیچ خوردگی و تنیدگی مقاومت بالایی را از خود ارائه دهد و مواد به کار رفته در آن باعث می شود که در برابر دما نیز مقاومت داشته باشد.

بسته بندی این محصول مانند تمامی محصولات شرکت اشنایدر اکتاسی به صورت کارتنی به رنگ سبز و سفید و مشکی طراحی شده است. روی کارتن‌ کارتن این محصول نام شرکت سازنده آن نوشته شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

لگراند فلوک - تخت 105 1 1

کاربرد زاویه تخت ترانک 150 کمپانی لگراند Legrand

زاویه تخت ترانک 150 ترانک ها طراحی بسیار شیکی دارند و نصب آنها به سهولت انجام میشود و 
آواتار کاربر
کاربر
12 دی 1398
لگراند فلوک - 5 e1622706878910

کیستون تلفن RJ11 باریک لگراند – 78730

یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات در شبکه های داخلی، کیستون شبکه است. کیستون شبکه در واقع
آواتار کاربر
کاربر
10 اسفند 1398

تجهیزات جانبی شبکه چیستند؟

تجهیزات جانبی شبکه به انواع مختلفی از تجهیزات اشاره دارد که از طریق آنها می‌توان
آواتار کاربر
کاربر
21 مرداد 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader