ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

معرفی کابل های شبکه cat6 UTP Cu محصول کمپانی لگراند

آواتار کاربر
کاربر
08 مهر 1399
امتیاز بدهید

درباره ی کابل های شبکه چه می دانید؟

جهت ارسال داده ای از کامپیوتر به کامپیوتری دیگر تحت نظر شبکه، داده ی گفته شده می بایست برخی از مراحل سخت افزاری را بگذراند، به عنوان مثال کد گذاری شود، دسته بندی شود، مقصدش مشخص شود و در انتها به داده ای قابل انتقال تبدیل شود و از طریق کابل در شبکه انتقال یابد. به عبارتی کابل شبکه رابط میان دستگاه ها در شبکه می باشد که  اطلاعات به صورت صفر و یک و جریان ولتاژ الکتریکی از طریق کابل ها منتقل می شود. کابل شبکه این توانایی را دارد که به شکل کابل کواکسیال Coaxial، فیبر نوری و همینطور کابل های چهار زوجی باشد. متداولترین نوع کابل های چهار زوجی که در انتقال اطلاعات استفاده می گردد، کابل های بهم تابیده هستند.

بمنظور انتقال داده ها در بستر شبکه علاوه بر بحث نرم افزاری می بایست از تجهیزات سخت افزاری همچون کابل های شبکه استفاده شود. یك كابل شبكه (LA) از ۲ سوكت RJ45 و یك كابل LAN (كه این كابل‌ها بر اساس نوع سیم و روكش آن‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند) تشكیل می شود. در حقیقت می توان گفت اطلاعات از طریق کد بندی مقصد و هدف مشخصی که دارند از طریق کابل شبکه انتقال میابند.

کابل های ارتباطی شبکه انواع مختلفی دارند و انتخاب نوع مناسب کابل شبکه کاملا بستگی به ساختار و توپولوژی و معماری سیستم دارد. مثلآ اینکه بزرگی شبکه چه اندازه است، چه پروتکلی استفاده می‌شود و چه توپولوژی دارد.

انواع زیادی از کابل های شبکه در بازار موجود است که برای شبکه‌ها با شرایط متفاوت کابل‌های متفاوتی نیز مورد نیاز است. کابل‌های متقاطع اترنت، زوج کابل‌های به هم تابیده، کواکسیال و فیبر نوری چهار نوع کابلی هستند که اغلب مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند.

لگراند فلوک - LAN CABLE CAT5

شیوه نام گذاری کابل شبکه

کابل شبکه بنا به پهنای باند، سرعت، نویزپذیری، جنس روکش و … به چندین دسته تقسیم می‌شود. اما به‌طور استاندارد کابل‌های شبکه به دسته‌های Cat1 تا Cat8 دسته بندی می‌شوند. این دسته‌ها از Cat1 (کوتاه شده Category 1 یا دسته ۱) آغاز می شوند و با Cat8 به اتمام می‌رسند. هر چه دسته‌بندی کابل‌های شبکه در سطح بالاتری قرار گیرند، تکنولوژی ساخت آن‌ها و در نتیجه سرعت انتقال اطلاعات، پهنای باند و نویزپذیری آن‌ها نیز به مراتب بهبود پیدا می‌کنند.

نامگذاری و دسته‌بندی هر کابل شبکه با توجه به ارتقاء و بهبودهایی انجام می‌شود که در آن کابل به وجود می‌آید. به عنوان مثال: کابل Cat5 با ایجاد چند بهبود در عملکرد آن به Cat5e ارتقا پیدا کرد، حرف e در آخر CAT5e به معنی Enhanced یا بهبود یافته‌است، به این دلیل که سرعت انتقال اطلاعات از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه به ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه افزایش یافت.

زمانی که در یک کابل شبکه تغیرات زیادی به وجود می‌آید یک دسته‌بندی جدید به وجود می‌آید. تغییرات کوچک‌تری که بر روی هر دسته‌بندی اعمال می‌شود، نسخه بهبود یافته (e) یا افزایش یافته (a) را ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال دیگر دسته‌بندی‌های Cat8 ،Cat7 ،Cat6 نیز شامل این تغییرات شده اند، مثلآ در کابل Cat6a معنی a در انتهای آن Augmented به معنی افزایش است، چون پهنای باند در کابل Cat6a از ۲۵۰ مگاهرتز به ۵۰۰ مگاهرتز افزایش داده شده و کابل شبکه Cat6a به وجود آمده‌است.

لگراند فلوک - PV K937

اجزای داخل کابل شبکه یا کابل LAN

کابل شبکه 8 سیم با رنگ های مختلفی وجود دارند. 4 رنگ اصلی و 4 رنگ فرعی که 4 رنگ اصلی عبارتند از: سبز، آبی، نارنجی و قهوه ای و 4 رنگ فرعی هم ترکیبی از رنگ های اصلی با رنگ سفید می باشند. به عبارتی سفید سبز، سفید آبی، سفید نارنجی و سفید قهوه ای. یه رنگ اصلی و یک رنگ فرعی با همدیگر تشکیل یک زوج را می دهند. مانند: رنگ سبز و رنگ سفید سبز می شود که یک زوج به همدیگر پیچیده شده اند. در اینجا رنگ اصلی (سبز) برای ارسال سیگنال مثبت و رنگ فرعی (سفید سبز) برای ارسال سیگنال منفی در نظر گرفته شده است.

انواع کابل شبکه از نظر نوع محافظ

پوشش یا محافظ نقش مهمی در حفاظت از انواع کابل دارد. کابل های شبکه انواع بسیار متفاوتی از نظر نوع محافظ دارند اما رایج ترین آنها را میتوان موارد زیر نام برد:

  • کابل UTP: کابل شبکه بدون غلاف محافظ
  • کابل STP: کابل شبکه دارای غلاف محافظ
  • کابل S-UTP: کابل شبکه روکش دار بدون غلاف محافظ
  • کابل U-FTP: کابل شبکه با فویل محافظ برای سیم ها
  • کابل SFTP: کابل شبکه دارای غلاف محافظ و روکش رز ورقی

لگراند فلوک - Sftp

 

کابل های شبکه cat6 UTP Cu محصول لگراند

کابل شبکه لگراند cat6 UTP Cu از کابل های Twisted Pair یا زوج های به هم تابیده محسوب می شود که از 4 زوج سیم به هم تابیده شده تشکیل شده است. کابل شبکه CAT6 UTP CU یکی دیگر از کابل های شبکه در دسته بندی Cat6 است که قابلیت تبادل اطلاعات تا سرعت 1000 مگابیت را در اختیار شما قرار می دهد. این کابل شبکه از نوع UTP یا همان U/UTP می باشد. به این معنا که فاقد شیلد یا فویلی در آن است، به همین خاطر بیشتر مناسب استفاده در تجهیزات پسیو شبکه UTP است.

عدم استفاده از شیلد در این کابل سبب شده تا توانایی حذف نویز و تداخل الکترومغناطیسی (EMI) در این کابل وجود نداشته باشد. اما این امر به این معنا نیست که کیفیت پایینی پیدا می کند بلکه از این کابل می توان برای بیشتر کاربردهای عادی استفاده نمود. این کابل دارای روکش PVC بوده و از آلیاژ خالص مس تهیه و تولید گردیده است. از معایب این نوع پوشش می توان به ایجاد دود و شعله زیاد در هنگام سوختن و سمی بودن دود حاصل از سوختن (بر خلاف روکش LSZH) اشاره کرد. قیمت کابل های PVC به مراتب کمتر از کابل های LSZH است. همچنین این محصول تست های مربوطه مانند فلوک را نیز پاس می کند.

لگراند فلوک - FC127088 4C18 4DA2 84A0 AC5C1AC81CCC 1 600x600 1

لگراند

کابل های شبکه لگراند جزو بهترین کابل های موجود در بازار ایران محسوب می شوند. تنوع در این کابل ها بسیار زیاد بوده و با استانداردهایی چون Cat5 ،Cat6 و Cat7 و در انواع UTP ،STP ،SFTP و … تولید شده و وارد بازار می شوند. این کابل ها یکی از تجهیزات شبکه می باشند و کیفیت ساخت آن ها از درجه بسیار بالایی برخوردار است. همچنین روکش و عایق کابل های شبکه لگراند از ضخامت خوبیبهره می برند به همین دلیل از تداخل و بهم پیچیدگی زوج های داخلی کابل کاسته می شود. این امر موجب بالا رفتن مقاومت و افزایش طول عمر مفید کابل خواهد شد که می توان برای مدت زمان طولانی از آنها استفاده نمود. کابل شبکه تمام مس لگراند CAT6 UTP نیز یکی از این نوع کابل ها می باشد.

کابل شبکه لگراند Cat6 UTP در رنگ آبی تولید و ارائه  می شود و مانند سایر محصولات شبکه لگراند دارای بسته بندی سفید و قرمز است. این کابل شبکه در بسته های 305 متری هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کابل شبکه cat6 FTP نگزنس دارای تست فلوک

معرفی کابل های شبکه cat6 ftp شرکت نگزنس تست فلوک

کابل شبکه cat 6 ftp نگزنس فرانسوی‌ها در تولید تجهیزات شبکه، بسیار فعال هستند. نگزنس شرکت
آواتار کاربر
کاربر
11 دی 1398
لگراند فلوک - 75178 1585237492906 PF

راهنمای خرید ترانکینگ

اگر می‌خواهید ترانکینگ بخرید، باید در مورد اندازه‌های مختلف، برندهای تولیدکننده،
آواتار کاربر
کاربر
13 شهریور 1401
پچ کورد لگراند cat6 UTP با تست فلوک

 پچ کورد لگراند cat6 UTP با تست فلوک

پچ کوردها (Patch Cord) یکی از ملزومات اصلی دنیای شبکه‌ محسوب می شوند که در گروه تجهیزات پسیو
آواتار کاربر
کاربر
25 بهمن 1400
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader