ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

همه چیز در مورد لوله فلکسی برق

آواتار کاربر
کاربر
26 آبان 1401
لگراند فلوک - images 1
امتیاز بدهید

 لوله فلکسی برق چیست؟

لوله فلکسی برق که به آن لوله خرطومی نیزمی‌گویند، مجرای انعطاف پذیری است که برای رد کردن سیم و کابل برق از درون دیوار یا مکان‌های دیگر که نیاز به حفاظت از سیم و برق وجود داشته باشد، به کاربرده می‌شود.

 مزایای استفاده از لوله فلکسی

لوله‌های انعطاف پذیر کاربردهای متنوعی دارند. مهم‌ترین کاربرد لوله‌ فلکسی برق حفاظت از کابل وسیم است. در این قسمت برخی از مزایایی استفاده از لوله‌های فلکسی را آورده‌ایم.

لوله فلکسی برق

انعطاف پذیری

همانطور که از نام لوله‌های فلکسی پیداست این لوله ها قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند یعنی میتوان به راحتی آنها را خم و تا کرد. شاید مهم‌ترین مزیت استفاده ازلوله‌های فلکسی هم همین باشد. از این لوله‌ها حتی می‌توان در گوشه‌های تنگ و زاویه‌ها استفاده کرد.

مقاومت در برابر مواد شیمیایی

مقاومت لوله‌های فلکسی برق در برابر مواد شیمیایی عالی است. این لوله ها معمولا از موادی ساخته شده اند که در برابر طیف گسترده ای از مواد شیمیایی، مقاومت می‌کند. علاوه بر مواد شیمیایی لوله‌های فلکسی در برابر آسیب‌های فیزیکی نیز مقاوم هستند. از آنجایی که لوله فلکسی برق حامل سیم و کابل برق هست و سیم‌های برق باید از هرگونه آسیب فیزیکی در امان باشند تا از خطر اتصالی به دور باشند.

ضد پوسیدگی

یکی دیگر از مزایای استفاده از لوله‌ فلکسی برق  این است که در برابر هر نوع قارچی مقاوم است. در بسیاری از مواقع لوله‌ها   تحت تأثیر قارچ یا ریشه هستند که می‌تواند آنها را بشکند و باعث آسیب ساختاری به ساختار آن شود.

سبکی

لزوما همه لوله‌ها و محافظ‌های کابل و سیم برق سبک نیستند ولی خوشبختانه لوله فلکسی از نمونه‌های سبک است. همین امر سبب می‌شود برای نصب و حمل و نقل آن نیازی به تجهیزات خاصی نداشته باشیم.

البته نوع دیگری از لوله‌ها برای حفاظت از سیم و کابل برق استفاده می‌شوند که بسیار سبک هستند و جنس آنها از پی وی سی است.البته در ساختار این نوع لوله‌ها فلزی به کار برده نشده و در برابر ضربه‌های فیزیکی مقاومت ندارند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت لوله فلکسی برق هم سبک و انعطاف پذیری را با مقاومت در برابر  ضربه را با هم دارند.

لوله فلکسی برق

نصب آسان

سیم‌های برق از مکان‌های مختلفی عبور می‌کنند. اگر بخواهیم سیم‌ها را درون لوله‌ای قرار دهیم چه بهتر است که این لوله‌ها انعطاف‌پذیر باشد و قابلیت خمش داشته باشد علاوه براین، کار با لوله‌های انعطاف‌پذیر آسان است، استفاده آسان و راحتی کار با لوله‌های فلکسی یکی ازمهم‌ترین شاخصه‌های لوله‌ فلکسی برق است.

موارد ذکر شده در بالا تنها بخشی از مزایایی است که استفاده از لوله‌های فلکسی  برای شما به ارمغان می‌آورد.

اندازه لوله فلکسی برق

لوله فلکسی برق در اندازه‌های متنوع تولید می‌شود چراکه نیازهای لوله کشی برق ساختمان ها اصولا متنوع است. برند های سعی در رفع محدودیت‌ها دارند و از این رو لوله فلکسی برق را در اندازه‌های مختلف تولید می‌کنند. رایج‌ترین اندازه لوله فلکسی 6 ،8 ،4، 11، 14، 13، 36، 21، 36، 42 است.

انواع لوله‌های فلکسی برق

لوله فلکسی با روکش پی وی سی

تمام لوله‌های فلکسی برق از ورقه‌های فولاد گالوانیزه با روکش روی ساخته شده‌اند. در انواع با روکش دار، یک روکش پی وی سی روی این فولاد را می‌پوشاند و مقاومت لوله را چند برابر می‌کند. از این نوع لوله در کاربردهای خارج از ساختمان استفاده می‌کنند چراکه در برابر اشعه نور خوشید و رطوبت هوا از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهد.

لوله فلکسی بدون روکش پی وی سی

لوله فلکسی برق بدون روکش فاقد روکش پی وی سی است. این نوع لوله‌ها در برابر اشعه ماورا نور خورشید مقاومت لازم را ندارد ازاین رو برای کاربرد های خارج از ساختمان مناسب نیستند.

 

خرید لوله فلکسی برق

همانطور که گفته شد تنوع لوله فلکسی برق آن قدر هست که محدودیت ها رااز بین برده باشد. دراینجا دغدغه شما برای خرید لوله فلگسی برق تنها باید خرید از فروشگاه مطمئن باشد. فروشگاه لگراند فلوک سالهاست در زمینه فروش لوازم بر ق و شبکه فعالیت موفق داشته است.

برای شروع تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

لگراند فلوک - download

انواع عایق بندی کابل شبکه : تفاوت کابل utp با sftp

تفاوت کابل UTP با SFTP برای درک فرق کابل شبکه utp با sftp بهتر است ساختار و عایق‌بندی کابل شبکه
آواتار کاربر
کاربر
08 اردیبهشت 1402
لگراند فلوک - what is cat8 cable 1

مزایای استفاده از پچ پنل SFTP نگزنس نسبت به پچ پنل UTP

پچ پنل SFTP نگزنس نسبت به پچ پنل UTP مزایای زیر را دارد: مقاومت بیشتر در برابر نویز امنیت
آواتار کاربر
کاربر
30 مهر 1402
کابل شبکه cat6 FTP نگزنس دارای تست فلوک

معرفی کابل شبکه cat6 FTP نگزنس دارای تست فلوک

کابل شبکه cat6 FTP کابل شبکه نگزنس Cat6 FTP  یک کابل چهار زوجی از گروه CAT6 با روکش PVC محصولی از
آواتار کاربر
کاربر
30 دی 1398
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader