ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

همه چیز در مورد کیستون شبکه cat6 utp باریک لگراند – ۷۶۵۶۱

آواتار کاربر
کاربر
29 مهر 1399
لگراند فلوک - شبکه باریک لگراند 76561 2
امتیاز بدهید

تجهیزات شبکه

در سال های اخیر شبکه و تجهیزات وابسته به آن در سازمان ها و نهاد های بزرگ و کوچک، از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. لازمه ی هر سازمان و اداره ای بهر مندی از شبکه هایی با کارایی مناسب و بستر قوی برای خود می باشد تا بتوانند حداکثر استفاده از سیستم شبکه را داشته باشد. یکی از مهمترین بخش های هر شبکه را، تجهیزات پسیو آن شبکه تشکیل می دهند که زیر ساخت شبکه را ایجاد می کنند و در افزایش کیفیت و بهره گیری شبکه نقش موثری ایفا می کنند. این تجهیزات تاثیر مستقیم بر روی داده های شبکه نمی گذارند اما نقش پر رنگی در سرعت، پایداری و امکان توسعه شبکه دارند. تجهیزات شبکه در واقع کلیه ضروریاتی است که جهت راه اندازی یک شبکه رایانه‌ای بسیار مهم است.

تجهیزات شبکه و سرور، از جمله دستگاه های فیزیکی می باشند که برای برقراری ارتباط بین دستگاه های موجود در یک شبکه کامپیوتری استفاده می شوند و به واحدهایی که تولید کننده داده ها هستند، میزبان یا هاست (Host) و یا تجهیزات پایانه (terminal) گفته می شود. با پیشرفت تکنولوژی و ادغام شبکه های کامپیوتری مبتنی بر IP، تجهیزات شبکه و سرور بسیار مورد توجه افراد و مدیران شبکه قرار گرفته است.

خدمات Passive شبکه

در علم شبکه تجهیزات به دو دسته passive و active تقسیم می شوند. بعد از تقسیم بندی تجهیزات، در خدمات شبکه نیز دو مفهوم پسیو و اکتیو وجود دارد.  به طور کلی به تجهیزاتی که برای انتقال اطلاعات به جریان الکتریکی نیاز دارند، تجهیزات active یا فعال گفته می شود. همچنین تجهیزاتی که نیازی به جریان الکتریکی برای انتقال اطلاعات ندارند، passive یا غیر فعال نام گذاری شده اند.

مهم ترین بخش یک شبکه راه اندازی تجهیزات زیرساختی است. پیش از هر کاری لازم است زیرساخت های ارتباطی لازم برای تشکیل شبکه نصب شود. از جمله اقداماتی که در خدمات پسیو ارائه می شود می توان به به طراحی استاندارد، پیاده سازی نقشه، استفاده از قطعات با کیفیت اشاره کرد. همه این خدمات به نوعی در دسته بندی خدمات زیرساختی قرار می گیرد. در زیر به برخی دیگر از خدمات پسیو شبکه اشاره می نماییم:

  • نصب پریزها، کیستون ها
  • UPS کابل کشی برق
  • کابل کشی تلفن و نصب سانترال
  • داکت شکی و ترانکینگ شبکه
  • طراحی شبکه و نقشه آن
  • کابل کشی
  • نصب دوربین مداربسته تحت شبکه
  • نصب رک و اتاق سرور
  • نصب تجهیزات شبکه مانند سوئیچ، روتر و سرور
  • نصب سنسورها و تجهیزات هوشمندسازی جهت کنترل شبکه و زیرساخت
  • نصب سیستم های اعلام و اطفاء حریق برای بخش های حساس مانند اتاق سرور

 کیستون شبکه

در زیر ساخت های شبکه، تجهیزات بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند که طراحی آن ها با هدف تسهیل ارتباطات در شبکه صورت گرفته است. یکی از این تجهیزات کیستون شبکه می باشد که از یک سو به کابل شبکه اتصال می گردد و از قسمت دیگر یک پورت مادگی ( RJ-45 و … ) در اختیار کاربران قرار می دهد. کیستون در قسمت های مختلفی در شبکه مانند داخل پچ پنل، فیس پیلیت های روی ترانکینگ، باکس های روکار برای نصب روی دیوار و … مورد استفاده قرار می گیرد.

کیستون ها از نظر مکان نصب و کاربرد آن نیز با یکدیگر متفاوت است. اگر نیاز به نصب کیستون در کف خواب دارید می توانید از کیستون تو کار استفاده نمایید. در نظر داشته باشید بمنظور نصب کیستون روی تراکینگ می توانید از فیس پلیت های متنوع کمک بگیرید. جهت نصب کیستون روی دیوار می توانید از کیستون های روکار استفاده کنید.

دسته بندی کیستون ها

کیستون ها دسته بندی های مختلفی می توانند داشته باشند:

  1. دسته بندی اول‌ بر اساس محل قرار گیری آنها است. همان طور که اشاره نمودیم کیستون ها می توانند در مکان های مختلف مانند انواع باکس های روکار جهت نصب روی دیوار، فیس پلیت های مختلف جهت نصب روی ترانکینگ، پچ پنل ها، باکس های توکار جهت نصب داخل دیوار یا باکس های کف خواب قرار گیرند. آنچه که بسیار حائز اهمیت است انتخاب درست و مناسب کیستون و نصب صحیح آن در مکان مناسب است که اگر به درستی روند نصب کیستون انجام نشود، مشکلاتی در نصب تجهیزات شبکه ایجاد خواهد کرد. در غیر این صورت کیستون در جای خود قرار نخواهد گرفت و عملیات نصب شبکه به درستی انجام نمی شود.
  2. دسته بندی دوم بر اساس جنس بدنه کیستون است که به دو نوع کیستون های فلزی و کیستون های پی وی سی تقسیم می شود. برای عبور کابل شبکه از کنار کابل برق باید یک سیستم ارتینگ درست در کل شبکه پیاده سازی شود. برای وصل شدن سیم ارت شبکه به بدنه فلزی به منظور حرکت جریانات القایی تا تکمیل شدن چاه ارت، استفاده از کیستون‌های فلزی ضروری است. همچنین برای سهولت در اتصال کابل شبکه روی کیستون توسط نصاب، هر کدام شامل جدولی رنگی می باشند که نشانگر class A و class B است.
  3. دسته بندی سوم کیستون براساس رده بندی یا Category است. کیستون های شبکه ها را بر این اساس می توان به کیستون های Cat.5، Cat.5e، Cat.6، Cat.6A، Cat.7، Cat.7A و Cat.8 تقسیم بندی کرد.لگراند فلوک - 5 e1622706878910

 

کیستون شبکه cat6 utp

کیستون شبکه یک کانکتور مادگی سوکت RJ-45 است و کابل های شبکه دارای سوکت (نر) RJ-45 به آن متصل می شوند. Keystone در پریزهای شبکه یا پچ پنل ها نصب می شوند و سایر تجهیزات شبکه می توانند از طریق پچ کورد به آن متصل شوند.

کیستون  بر اساس نوع شیلد، نوع اتصال کابل به آن و استاندارد سرعت به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. قیمت کیستون شبکه با توجه به این ویژگی ها بسیار متغیر است و در هنگام خرید کیستون باید نیاز واقعی خود را به درستی تشخیص دهید .کیستون شبکه نوعی کانکتور می باشد که به منظور ایجاد ارتباط بین کابل شبکه و تجهیزات شبکه مانند سوئیچ شبکه، روتر، سرور و … استفاده می شود. کیستون شبکه 1 ماژول باریک لگراند Cat6 UTP 076561 ، محصولی با کیفیت از برند معتبر لگراند – Legrand می باشد و رقیب خوبی برای محصولات مشابه است.

لگراند (Legrand)

شرکت لگراند (Legrand) یک شرکت فرانسوی مشهور در زمینه تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی است که مرکز اصلی آن در شهر لیموژ فرانسه قرار دارد. شرکت لگراند یکی از بزرگترین شرکت های جهان در زمینه تجهیزات شبکه است. تجهیزات شبکه لگراند در سال 2011 میلادی 20 درصد از این بازار را در دست داشتند. تجهیزات شبکه لگراند تنوع محصولات تولیدی خود را مطابق با نیازهای روز بازار جهانی قرار داده است و طیف وسیعی از محصولات شامل سوکت های شبکه، کابل های شبکه، رک و اتاق های سرور، تجهیزات کابل کشی، پچ پنل و تجهیزات فیبر نوری را در بر می گیرد. این شرکت به دلیل دارا بودن طیف وسیعی از محصولات، پاسخگوی کلیه نیازهای پروژه های شبکه و برق می باشد و رضایت مشتریان را همواره مبنای کارهای خود قرار داده است. در ادامه با هزارسو همراه باشید. شرکت لگراند استراتژی مشخصی برای فعالیت های خود در ایران داشته و با نمایندگی لگراند در ایران سعی در ارایه قیمت کابل شبکه لگراند و محصولات متناسب با وضعیت بازار ایران را دارد.

تجهیزات شبکه

کیستون شبکه cat6 utp باریک لگراند – ۷۶۵۶۱

کیستون اصلی شبکه باریک لگراند Cat6 UTP با هدروم بالا در تست فلوک یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات شبکه های داخلی ( LAN )، کیستون یا همان پریز شبکه نام دارد. این قطعه در واقع نوعی کانکتور مادگی بوده که جهت برقراری ارتباط بین کابل شبکه با سایر تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد. کیستون شبکه Cat6 UTP باریک ساخت شرکت تولید کننده محصولات پسیو لگراند فرانسه است.

این محصول با پارت نامبر (کد کالا) ۰۷۶۵۶۱ تولید می‌شود. کیستون معمولا به طور مجزا در داخل پریز شبکه نصب می‌شود. لگراند کیستون های شبکه خود را در دو سایز دو ماژول و یک ماژول به تولید می رساند. تفاوت کیستون Cat6 UTP لگراند یک ماژول با این محصول تنها در ابعاد و سایز این محصولات است. کیستون لگراند باریک در ترانکینگ ها به اندازه 1 ماژول فضا اشغال می‌کند. کیستون لگراند دارای شاتر است که این مورد برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و خاک و غیره است و زمانی که کیستون با دستگاه دیگری اتصال ندارد به صورت یک محفظه ورودی کیستون را می‌گیرد.

کیستون لگراند Cat6 UTP بر اساس آخرین استانداردهای بین المللی کابل کشی طراحی و تولید شده است و در آزمایش های تخصصی تاییدیه تمامی موارد ذکر شده در این استانداردها را دریافت کرده است. رنگ کیستون شبکه لگراند سفید و جنس بدنه آن PVC است. این کیستون شبکه دارای محفظه‌ای برای شماره گذاری می‌باشد که با استفاده از این قابلیت می‌توان پورت‌ها و نودهای شبکه را به درستی شناسایی کرد. کیستون های لگراند Cat6 UTP کاملا با کابل ها و پچ کوردهای Cat6 UTP سازگاری دارند و قابل استفاده در پریز شبکه لگراند و بر روی ترانک لگراند  هستند.

کیستون UTP قابلیت نصب بر روی هر نوع ترانکی را دارد اما کابل‌ مخصوص آن باید حتما از نوع UTP باشد. کابل‌های UTP، بدون شیلدی هستند که توانایی حذف نویز و تخلیه الکتریسیته ساکن را ندارند. کیستون شبکه UTP با این نوع کابل‌ها سازگاری دارد. روی بدنه کیستون اطلاعاتی نظیر پارت نامبر، سری ساخت و نام کشور سازنده آن درج شده است. این محصول به ابزاری برای نصب شدن احتیاج ندارد و ToolLess است و دارای قابلیت قفل شدن است، به همین دلیل استفاده از آن آسان و کاربردی تر می‌باشد. کیستون باریک لگراند بر روی خود فیس پلیت دارد و این فیس پلیت به صورت پیش فرض توسط کارخانه ارائه می شود. کلیه تجهیزات لگراند ارایه شده توسط شرکت پودسان دارای گارانتی تست فلوک است و در صورتی که به همراه کلیه تجهیزات لگراند مثل کابل لگراند و پچ کورد لگراند نصب شود کارکرد بدون نقص شبکه تا 25 سال مورد ضمانت قرار میگیرد.

ویژگی‌ها :

  • قابل نصب بر روی همه ساپورت‌های(چنگک) لگراند
  • قابل نصب بر روی ترانک و دیوار
  • هماهنگ با سیستم LCS³ لگراند
  • سایز کابل‌های قابل نصب :22AWG تا AWG۲۶
  • کد وایرینگ و سیم کشی T568A و T568B
  • تعداد ماژول :‌ 1 ماژول
  • مطابق با استاندارد ISO/IEC 11801 Ed. 3.0، EN 50173-1 و TIA/EIA 568C
  • قابل نصب بدون آچار

در کیستون لگراند Cat6 UTP تمامی استانداردهایی که در بالا ذکر شد رعایت شده اند. قابلیت پیگیری کد 076561 که هم روی بسته بندی کیستون و هم جعبه درج شده است اعتبار کیفی تجهیزات نصب شده را تضمین میکند.

  • رنگ : سفید
  • ابعاد : 3×2×5 سانتیمتر
  • وزن : 30 کیلوگرم
  • طبقه بندی : Cat6
  • نوع کیستون : UTP
  • جنس بدنه : پلاستیکی PVC

تجهیزات شبکه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کابل شبکه cat5e UTP لگراند تست فلوک

بررسی کابل شبکه cat5e UTP نگزنس تست فلوک

کابل CAT5e UTP PVC از چهار جفت دو رشته ای با مغزی مسی تشکیل شده است و روکش آن از جنس PVC است. کابل
آواتار کاربر
کاربر
23 دی 1398

مشخصات پچ پنل 24 پورت unloaded نگزنس

پچ پنل 24 پورت unloaded همانگونه که از نام پچ پنل پیداست یک پنل ی باشد که بمنظور پچ کردن ( وصل
آواتار کاربر
کاربر
27 دی 1398

کیستون cat5 Utp نگزنس

کاربرد کیستون چیست؟ بسیاری از افراد کاربرد کیستون‌ها را محدود به تلفن (RJ-11) و تجهیزات
آواتار کاربر
کاربر
28 بهمن 1400
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader