ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

ویژگی کابل های فیبر نوری single mode 8 Core indoor

آواتار کاربر
کاربر
07 مهر 1399
کابل فیبر نوری 4 کور دراپ
امتیاز بدهید

درباره ی فیبر نوری چه می دانید؟

کابل های فیبر نوری از رشته شیشه ای یا پلاستیکی استاندارد جهت انتقال سیگنال داده توسط نور استفاده می شود. کابل های فیبرنوری بطور کلی اینترنت دنیا، تلویزیون های کابلی و سیستم های تلفنی را تحت پشتیبانی قرار می دهد. کابل های فیبرنوری سیگنال های ارتباطی را با استفاده از پالس های نوری تولید شده توسط لیزرهای کوچک یا ال ای دی ها انتقال می دهند.

ساختار کابل فیبر نوری به نوع بوده و دارای اجزاء مختلفی است که این اجزا شامل موارد زیر می شود:

  1. فیبر نوری
  2. لایه های حفاظتی
  3. تیوب (محل قرار گیری فیبر نوری)
  4. روکش

لگراند فلوک - 1305215232501021887018611611956104195

مزایای مهم فیبر نوری:

  •  عدم ایجاد نویز
    در کابل‌های مسی عبور جریان الکتریکی سبب ایجاد نویز در کابل‌های مجاور خواهد شد. با اینکه از روش های مختلفی برای جلوگیری از این کار استفاده شده است، اما این مسئله هنوز هم پا برجاست. با این تفاوت که این مشکل در کابل فیبر نوری وجود ندارد و سیگنال هایی که از کابل عبور داده می‌شوند بر روی کابل‌های دیگر تاثیر نمی‌گذارند. بنابراین پایداری سیگنال‌ ها بالا بوده و نگرانی های ناشی از تضعیف، تغییر و یا از بین رفتن داده ها به حداقل ممکن خواهد رسید.
  •  هزینه نگهداری پایین
    برخلاف مواد اولیه که در ساخت کابل های مسی استفاده می شود، مواد اولیه تولید شیشه به وفور در دسترس است.به این معنی که هزینه ساخت کابل فیبر نوری از کابل های مسی ارزانتر است. اگرچه ممکن است برخی از انواع کابل های فیبر نوری نسبت به کابل مسی، هزینه تولید بالایی داشته باشند، اما پایداری و دوام بالای فیبر نوری می تواند هزینه خرید، راه‌اندازی و نگهداری (TCO) را کاهش دهد. همچنبن با پیشرفت تکنولوژی، هزینه کابل فیبر نوری و تجهیزات مرتبط با آن نیز کاهش می یابد.
  • پهنای باند بسیار بالا و افت کم
    به طور کلی فیبرهای نوری با میزان پهنای باند و یا ظرفیت بالایی که برخوردار هستند شناخته شده اند. این ویژگی از مهمترین وجه تمایزهای این کابل با کابل‌های مسی است. پهنای باند بالا به معنای حجم داده‌هایی است که امکان ارسال فراهم می شود. به همین خاطر استفاده از فیبر نوری در پروژه‌هایی که میزان داده‌های جا به جا شونده زیاد و سرعت ارسال نیز مهم است، از اهمیت بالایی برخوردار است. افت کیفیت سیگنال ها نیز از فاکتور‌هایی است که در استفاده از فیبر نوری بسیار مهم است. سیگنال‌هایی که توسط این کابل جا به جا می شوند کمتر تضعیف شده و دیرتر کیفیت خود را از دست می‌دهند.

لگراند فلوک - fiber optic cable vector 223939 1

  • کم وزن و انعطاف پذیر
    کابل‌های فیبر نوری دارای قطر و وزن کمتری نسبت به کابل های مسی دارند. همچنین انعطاف پذیری این نوع کابل‌ها در مقایسه با کابل‌های مسی بسیار بالاتر بوده و می توانند در برابر فشار مقاومت کنند. همچنین کمتر در معرض آسیب و شکستگی قرار می‌گیرند.
  •  استفاده در فواصل طولانی
    سیگنال الکتریکی که در کابل‌های مسی وظیفه انتقال داده‌ها را بر عهده دارند بعد از گذشت مدتی افت خواهند کرد  و در فواصل طولانی کیفیت خود را از دست می‌دهند. همان‌طور که اشاره کردیم، کابل‌های فیبر نوری از افت کمی برخوردارهستند، به همین دلیل استفاده از این کابل‌ها در پروژه‌هایی که نیاز به ارسال و دریافت داده‌ها در فواصل طولانی است، بسیار موثر و سودمند  است. این قابلیت باعث شده است نیاز به Repeater جهت تولید مجدد سیگنال‌ها کاهش پیدا کند.

کابل فیبر نوری Indoor برای استفاده در داخل ساختمان ها طراحی شده اند و عموماً روکش آنها ضد حریق غیر هالوژنی با قابلیت بازدارندگی شعله است. کابل های Indoor را در داخل داکت، سینی های کابل و یا محورهای عمودی نصب می شوند. به همین خاطر بسیار انعطاف پذیر بوده و از توان کششی بالایی برخوردار هستند.

کابل فیبر نوری Outdoor

کابل فیبر نوری Outdoor به منظور قرارگیری در محیط های خارج از ساختمان طراحی و استفاده می شوند. ساختار آنها به گونه ایست که قادر هستند در شرایط سخت آب و هوایی همچون نوسانات نور و دما مقاومت نمایند. کابل های Outdoor را می توان بصورت هوایی، دفن مستقیم در خاک و در داخل داکت های زیر زمینی نصب نمود.

کابل فیبر نوری FTTH Drop

کابل دراپ فیبر نوری به طور خاص جهت راهکار FTTH و در دو نوع Indoor و Outdoor طراحی شده است. کابل FTTH Drop Cable از 2 تا 12 کر و در انواع مهاردار (Self-support) و بدون مهار وجود دارند و در مصارف داخل و خارج از ساختمان بصورت هوایی و کانالی مورد استفاده قرار می گیرند.

لگراند فلوک - fiber optic cable shayegan edit

کابل فیبر نوری single mode 8 Core indoor

 

کابل فیبر نوری single mode 8 Core indoor از 8 کور فیبر نوری تشکیل شده است که این فیبر نوری سینگل مود است. همچنین دارای ژاکت خارجی Silicon – Free و LSZH می باشد. رشته های فیبر نوری درون لوله ای قرار داده شده اند که با ژل مایع پر شده است و به صورتی طراحی شده اند که به فیبرهای نوری این امکان را می دهد تا آزادانه و بدون صدمه دیدن خم شوند و انعطاف داشته باشند. این محفظه را لوله انعطاف دهنده (Loose Tube) می نامند.

به عبارتی ساختار این مدل کابل لگراند بطوری طراحی شده است که به راحتی خم می شوند و دچار هیچ گونه آسیبی نمی شوند. علت این قابلیت انعطاف پذیری را می توان به مدل کابل اشاره کرد که از نوع loose tube می باشد. کابل فیبر نوری 8 رشته ضد آب بوده که دارای دو علت است. علت اول: ژل مایعی که باعث انعطاف فیبر می شود یا Loose Tube می باشد. علت دوم: می توان به طراحی ساختار الیاف شیشه ای Glass Yarn ضد آب که در آن ها تعبیه شده اشاره نمود. قطر هر کدام از رشته های فیبر نوری لگراند 250µm است.

 

لگراند فلوک - 158218730428726

مزایای کابل فیبر نوری سینگل مود 8 کور لگراند:

این کابل فیبر نوری با توجه به شرایطی که دارد هم برای محیط های صنعتی بیرونی (Outdoor) مناسب است که به سادگی قابل دفن می باشد و هم قابلیت کارهای درونی (Indoor) دارد. مانند داکت کشی داخل ساختمان و طبقات آپارتمان ها که به سادگی قابل نصب در محیط های کوچک نیز می باشد.

از ویژگی های این محصول می توان به یک غلاف فلزی که دارای چین خوردگی است اشاره نمود که قابلیت انعطاف پذیری را نیز دارد. این قابلیت ها سبب ضد جوندگی می شود که با خیال راحت می توان از جانوران مضر در امان بمانند. اما درون این غلاف فلزی الیاف شیشه ای به صورت یک لایه پوشانده شده است که کار عایق الکتریسته را برای کابل انجام می دهد.

از مزایای دیگر این کابل می توان به مقاوم بودن در برابر نور خورشید و اشعه ماورا بنفش اشاره نمود و به دلیل ژاکت خارجی خود در صورت آتش گرفتن هیچ گونه گاز سمی و دود زایی تولید نمی شود. این کابل فیبر نوری لگراند دارای روکشی با جنس پلی اتیلن سنگین (HDPE) است. کابل فیبر نوری single mode 8 Core indoor به دلیل وجود ژل محافظ درون لوله انعطاف دهنده (Loose Tube) و همچنین الیاف شیشه ای (Glass Yarn) کاملا ضد آب است.

همان طور که گفتیم کابل فیبر نوری سینگل مود 8 کور لگراند از یک لوله تو خالی که فیبر های نوری درون آن قرار می گیرند و اطراف این فیبرها با ژل thixotropic ضد آب پر شده است، ساخته می شوند. به همین خاطر این محصول قابل استفاده در محیط های Outdoor مانند بیرون ساختمان ها و فضا های باز بوده و دارای 8 کور فیبر نوری در هسته خود می باشد. کابل فیبر نوری سینگل مود 8 کور از فیبر های سینگل مد ( Single Mode ) تشکیل شده و با طول کابل 2000یا 4000 متری ساخته شده است. روی این محصول یک روکش مشکی رنگ از جنس PVC کشیده شده است و در دمای عملیاتی 0 تا + 70 درجه سانتی گراد به خوبی عمل می کند.

لگراند فلوک - 158538738798157 e1601323574817

مشخصات

  • رشته های فیبر نوری (250 um)
  • ژل
  • لوله انعطاف دهنده
  • الیاف شیشه ای ضد آب
  • غلاف فلزی
  • روکش پلی اتیلنی (PE) با مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV)

مزایا

  • قابل نصب در داکت و یا به صورت دفنی به تنهایی
  • طراحی شده برای اتصال آسان پیگ تیل (Pigtail) به آن
  • طراحی لوله انعطاف پذیر مرکزی در آن
  • دارای غلاف فلزی انعطاف پذیر
  • دارای ساختار ضد آب، ضد جوندگی و ضد اشعه ماوراء بنفش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

مشخصات پچ پنل 24 پورت unloaded نگزنس

پچ پنل 24 پورت unloaded همانگونه که از نام پچ پنل پیداست یک پنل ی باشد که بمنظور پچ کردن ( وصل
آواتار کاربر
کاربر
27 دی 1398
پچ کورد لگراند Cat6 SFTP

خرید پچ کورد cat6 SFTP لگراند با تست فلوک

پچ کورد شبکه یکی از تجهیزات اساسی پسیو شبکه بشمار میرود که دو سر آن به کانکتور شبکه وصل
آواتار کاربر
کاربر
25 بهمن 1400

پچ پنل شبکه cat6a sftp لگراند 33573

  تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است و بسیاری از افراد شبکه‌های بی‌سیم را به شبکه‌های
آواتار کاربر
کاربر
27 بهمن 1400
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader