ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

پچ پنل UTP چیست؟

آواتار کاربر
کاربر
03 مرداد 1401
امتیاز بدهید

پچ پنل UTP چیست؟

پچ پنل UTP در یک شبکه محلی (LAN) یک مجموعه سخت افزاری است این سخت افزارحاوی پورت‌هایی است که برای اتصال و مدیریت کابل‌ها مورد استفاده قرارمیگیرد. اصولا هرگاه بخواهند کابل‌ها را به سوئیچ ، رک، روتر یا دستگاه‌هایی از این قبلی متصل کنیم به جای اتصال مستقیم کابل‌ها از این ابزار استفاده می کنند. این پچ پنل فاقد شیلد محافظتی است. رایج ترین پچ پنل UTP ،  CAT6 است.

بنابراین میتوانیم گفت با توجه به کابل‌های متصل شده به پچ پنل، دو نوع پچ پنل شبکه وجود دارد: پچ پنل اترنت و پچ پنل فیبر نوری. پچ پنل اترنت که به آن پچ پنل مسی نیز گفته می شود، اتصالات داخلی را برای کابل‌های اترنت در شبکه محلی فراهم می کند.

پچ پنل UTP

انواع پچ پنل‌ها

پچ پنل‌ها یا شیلددار و با محافظ هستند یا بدون محافظ و فاقد شیلد اصولا اگر جک‌های کیستون‌ها بدون شیلد محافظتی باشند به آن پچ پنل UTP گفته میشود. برای محیط‌های اداری معمولی، ازپچ پنل UTP استفاده می شود. با این حال، اگر محیط عملیاتی در یک کارخانه تولیدی با سطوح بالاتر تداخل الکترومغناطیسی باشد، نوع UTP مناسب نمی باشد.

پچ‌پنل‌ها را می‌توان براساس تعداد پورت‌های موجود دسته‌بندی کرد که پنل‌های ۴۸ پورت، ۲۴ پورت و ۱۲ پورت از رایج‌ترین آن‌ها هستند.

همه نوع پچ پنل‌ها دو نوع لود و آنلد دارند به این معنی که اگرپچ پنل بدون کسیتون باشد به آن آنلود میگویند و اگر کیستون‌ها از قبل روی آن سوار شده باشد نوع پچ پنل شما لود شده خواهد بود . فرقی ندارد ازنوع پچ پنل UTP استفاده میکنید یا دارای محافط هردو نوع این پچ پنل ها میتوانند از انوع لود و آنلود باشند.

شکل زیر یک نمونه پچ پنل‌آنلد را نشان میدهد

پچ پنل UTP انلود

شکل زیر یک نمونه پچ پنل‌ لود را نشان میدهد

پچ پنل UTP F لود

آیا باید پچ پنل‌ UTP را باید با کابل‌های UTP استفاده کرد؟

توجه به نوع کابلی که به رک و مرکز داده میرود و نوع محیطی که شبکه  درآن قرار دارد در انتخاب نوع پچ پنل مهم است. این پنل‌ها بهترین گزینه برای اتصال کابل‌های زوج به هم تابیده مانند Cat5E، Cat6، Cat6A و Cat7 هستند ولی همیشه این طورنیست که پچ پنل‌ UTP را باید با کابل‌های UTP استفاده کرد.

یک قانون کلی وجود دارد که اگرقصد راه اندازی شبکه ای را دارید که تمام کابل‌ها از نوع محاظ دارهستند از پچ پنل محافظ دارد استفاده کنید. اگرمحیطی که شبکه در آن احداث شده است یا محیطی که پچ پنل در آن قرار میگیرد کم نویز باشد، میتوان ازکابل‌های شیلد داررا به پچ پنل‌های UTP متصل کرد و حتی میتوان هم از کابل‌های بدون محافظ وهم ازپچ پنل‌های بدون محافظ استفاده کرد.

یک پچ پنل راهی را برای سازماندهی تعداد زیادی کابل است. این ابزاراتصال انعطاف پذیری را در سخت افزار شبکه واقع در مرکزداده فراهم می کند. پچ پنل کار سازماندهی کابل‌ها را برعهده دارد مخصوصا درمکان‌هایی که تعداد زیادی کابل به دستگاه‌هایی چون رک وارد می شود.

گفتن این نکته خالی از لطف نیست که استفاده از پچ پنل‌ UTP در محیط هایی که دارای نویز کمی است پیشنهاد میشود دراین صورت میتوان ازکابل‌های شیلدداراستفاده کرد تا نویزناشی از محیط و تراکم کابل‌ها به حداقل برسد.

پچ پنل UTP

اندازه پچ پنل UTP

پچ پنل UTP معمولاً در رک‌های شبکه، در بالای یا پایین سوئیچ های شبکه نصب می شوند،. این پنل ها معمولاً  1U یا 2U از فضای رک را اشغال می کنند. 1U معادل 1.75 اینچ است. پورت‌های پچ پنل پچ‌کوردها را به پورت‌های سوئیچ شبکه متصل می‌کند.

پچ پنل‌ها درهرنوعی که باشند در تعداد پورت‌های مختلف برای نیازهای مختلفی تولید و راهی بازارمی شوند. 12 پورت،24 پورت، 48 پورت رایج ترین نوع پچ پنل‌ها هستند که معمولا تکنسین ها برای این که نیازهای آینده شبکه را نیز در نظر گرفته باشند 48 پورتی آن را تهیه میکنند.

برندهای برتر تولید کننده پچ پنل UTP و معرفی دو محصول برتر از این برندها

نگزس: این شرکت فرانسوی یکی از برندهای برتر تولید کننده زیرساخت شبکه است. محصول پچ پنل نگزنس 24 پورت CAT6 UTP یکی از بهترین انتخاب‌هاست. این محصول دارای روکش است که از ورود گرد و غبار به داخل رک و خود پچ پنل جلوگیری میکند.

لگراند: یکی از شرکت های تولید کننده زیر ساخت شبکه، این شرکت روی مرغوبیت کالا بیش از هر چیزی تاکید دارد. اگر قصدخرید پچ پنل UTP دارید پچ پنل 24 پورت لگراند UTP CAT6 LCS3یکی از بهترین انتخاب هاست.  این پنل  ۲۴ پورتی از نوع UTP  است و کانکتور‌های آن RJ45 است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کابل شبکه Cat8

آشنایی با کابل شبکه Cat8

در راستای انتقال داده و افزایش تصاعدی حجم داده‌های ذخیره شده، متمرکز شدن سریع داده‌ها
آواتار کاربر
کاربر
14 اسفند 1401
لگراند فلوک - 40F0073C 496A 404A A625 BF5BB85148BC 1 1

کابل های شبکه cat6 SFTP Cu کمپانی لگراند

کابل شبکه کابل شبکه به مجموعه ای از سیم ها که دارای جنس مس یا شیشه است گفته می‌شود. از
آواتار کاربر
کاربر
26 مهر 1400

مشخصات پچ پنل 24 پورت unloaded نگزنس

پچ پنل 24 پورت unloaded همانگونه که از نام پچ پنل پیداست یک پنل ی باشد که بمنظور پچ کردن ( وصل
آواتار کاربر
کاربر
27 دی 1398
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader