ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

پچ کورد فیبرنوری چیست؟

آواتار کاربر
کاربر
02 اسفند 1398
لگراند فلوک - 333patch cord fiber optic getek sc lc 3m itbazar.com b 1
امتیاز بدهید

پچ کورد چیست؟

پچ کورد شبکه یا پچ کابل یا پچ کبیل به عنوان یکی از تجهیزات اصلی پسیو شبکه به منظور متصل کردن اجزای یک شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. این تجهیزات شامل سوییچ، کامپیوتر، پچ پنل و غیره … می باشند. به عبارت دیگر پچ کورد ها نوعی کابل بشمار می روند که در هر دو سر خود دارای کانکتور هستند و یک دستگاه را به منبع مثلآ منبع برق وصل می کنند. پچ‌کوردها در رده‌ی تجهیزات غیرفعال پسیو قرار می‌گیرند.

پچ کابل ها باید حتمآ متناسب با فیبر نوری انتخاب شوند. به عنوان مثال، پچ‌کورد سینگل‌مود برای فیبر سینگل‌مود و پچ کورد مالتی‌مود برای فیبر مالتی‌مود انتخاب می شوند. رابط‌های پچ‌کورد در هر دو سر این کابل ها ممکن است دارای شکلی یکسان و یا متفاوت باشند؛ که در صورت تفاوت در نوع رابط، پچ کابل های متفاوتی را تشکیل می‌دهند. پچ کورد ها دارای دو نوع پچ کورد فیبر نوری و پچ کورد مسی هستند.

خصوصیات پچ کورد

  • پچ کابل ها براساس نقش و موقعیت قرار گیری در سیستم کابل‌کشی دارای اسم‌های متفاوتی می باشند.
  • پچ کابل ها رنگ های مختلفی دارند که سبب راحتی در تشخیص آن ها می شود.
  • پچ کابل ها معمولا کوتاه هستند و از دو متر بیشتر طول ندارند.

 

پچ کورد فیبر نوری

پچ کورد های فیبر نوری جهت اتصال دو سوئیچ به یکدیگر کاربرد دارند. پچ کوردهای فیبر نوری را می توان توسط انواع کانکتورهای فیبر نوری دسته بندی کرد. در این مقاله ما به شما چند نمونه کانکتور پرکاربرد را معرفی خواهیم کرد.

SC:

این پچ کابل به کانکتور SC ختم می شود. این کانکتور عملکرد خوبی نسبت به عبور سیگنال های نوری دارد و بطور رایج در دو حالت تک سر و دو  سر موجود است. این نوع کانکتور توسط یک شرکت ژاپنی به نام  NTT اختراع شده است.

FC:

پچ کورد فیبر نوری FC دارای کانکتور FC بوده و به صورت پیچشی عمل می کند و پیچی سفت می شود.. این کانکتور دارای طرفداران خاصی در بین مدل های سینگل مد می باشد. همچنین این کانکتور نیز توسط کمپانی NTT اختراع شده است و معمولا از جنس سرامیک یا فلزی ساخته می شود.

لگراند فلوک - 333patch cord fiber optic getek sc lc 3m itbazar.com b

ST:

پچ کورد ST فیبر نوری با کانکتور ST به اتمام می رسد. کانکتور ST دارای مدل های سینگل مد و مولتی مد است. از ویژگی این کانکتور مقاومت خوب آن هنگام اتصال است.

LC:

این نمونه کانکتور در ایران محبوبیت زیادی دارد و در یازار ایران فراوان یافت می شود. پچ کابل LC با کانکتور LC تمام می شود. بدنه آن از پلاستیک است و در دو مدل تکی و دوتایی موجود است. ویژگی این کانکتورها برخورداری از قابلیت قفل شدن است و به راحتی از جای خود بیرون نمی آید. از این پچ کابل در مناطق پرتراکم و کم حجم استفاده می شود.

MTRJ:

کانکتور MTP ساخت کشور آمریکا است که در دو حالت سینگل مد و مولتی مد قابل استفاده می باشد. پچ کابل MTRJ به کانکتور MT-RJ ختم شده و این کانکتور در مخابرات بسیار کاربرد دارد. اما در شبکه های LAN استفاده نمی شود. کانکتور MTRJ توسعه یافته کانکتور MT و RJ می باشد که دارای محفظه و فرول پلاستیکی است.

پچ کورد نگزنس

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کابل شبکه cat6 FTP نگزنس دارای تست فلوک

معرفی کابل های شبکه cat6 ftp شرکت نگزنس تست فلوک

کابل شبکه cat 6 ftp نگزنس فرانسوی‌ها در تولید تجهیزات شبکه، بسیار فعال هستند. نگزنس شرکت
آواتار کاربر
کاربر
11 دی 1398

استاندارد کابل های شبکه و رنگ بندی

رنگ بندی در سوکت های شبکه بسیار مهم است، عدم رنگبندی صحیح باعث بروز خطا میشود. روش رنگ
آواتار کاربر
کاربر
10 تیر 1400

فیوز مینیاتوری، راه حل حفاظتی

لوازم برقی جزء لاینفک زندگی مدرن امروز شده اند. از چراغ‌ها و فن‌های گرفته تا
آواتار کاربر
کاربر
03 آذر 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader