ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

چگونه کابل مناسبی انتخاب کنیم؟ کابل شبکه cat6 UTP تست فلوک

آواتار کاربر
کاربر
05 آبان 1400
کابل شبکه cat6 UTP محصول لگراند با تست فلوک
امتیاز بدهید

چه نوع کابل شبکه ای بخریم؟

در ابتدا باید تعیین کنید کابل را بمنظور چه کاری نیاز دارید و بعد ویژگی‌هایی که باید کابل دارا باشد را بررسی نمایید. برای خرید کابل خوب می بایست از اطلاعات کاملی در این زمینه برخوردار باشید. ما در این مقاله نکاتی را جهت انتخابی مناسب و خریدی باکیفیت از یک کابل در اختیار شما قرار می دهیم.

گروه کابل شبکه: به طور کلی کابل شبکه، از نظر سرعت و پهنای باند به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. این دسته بندی کابل های شبکه با عبارت Cat که مخفف عبارت Category است، معرفی می کنند. البته امروزه اغلب از Cat 5 به بالا در شبکه استفاده می شود. در ایران  در اکثر مواقع از کابل های Cat6 در کابل کشی شبکه استفاده می شود. این دسته از کابل ها می توانند سیگنال را تا سرعت 10 گیگابیت ارسال و جابجا کنند در صورتی که این سرعت تا فاصله حدود 50 متری پشتیانی می شود و در فواصل بیشتر حدود 100 متر انتقال با سرعت حداکثر 1 گیگابیت امکان پذیر است. به طور کلی تفاوت میان گروه بندی کابل ها بر اساس سرعت انتقال آن ها شکل می گیرد. (هر چه بیشتر باشد شماره کتگوری بالاتر می رود)

ساختار کابل: کلیه کابل های شبکه متشکل از 8 سیم که به صورت دو به دو بهم تابیده شده اند که از نظر ساختاری و لایه محافظ با یکدیگر تفاوت هایی دارند. کابل های SFTP اغلب 500 متری می باشند و کابل های 350UTP متری. اگر شبکه شما در نزدیکی کابل های برق و یا ماهواره قرار دارد، جهت جلوگیری از نویز بهتر است از کابل SFTP استفاده نمایید. در غیر این صورت کابل UTP به دلیل وزن و قیمت کمتری که دارد انتخابی با صرفه تر است.

کاربرد کابل شبکه: کابل شبکه CAT6 UTP را معمولآ در داخل مجموعه و کابل CAT6 SFTP را اغلب در خارج از مجموعه استفاده می کنند. کابل های شبکه Outdoor اکثرآ به رنگ مشکی بوده و کابل های Indoor به رنگ های مختلف تولید می شود.

نکته: نوع رایج کابل SFTP بصورت Outdoor است. بنابراین از کابل SFTP علاوه بر کاهش اثرات نویز و تداخل الکترومغناطیسی، می توان جهت محافظت در برابر باران و باد و آفتاب در محیط های خارجی نیز استفاده نمود. با توجه به نکات عنوان شده اگر تنها هدف شما حفاظت در برابر پوسیدگی کابل است، کابل های UTP Outdoor که فاقد شیلد هستند گزینه ای مقرون بصرفه و بهتری برای این هدف محسوب می شوند.

لگراند فلوک - شبکه لگراند Cat6 UTP تست فلوک

کابل شبکه cat6 UTP محصول لگراند با تست فلوک

کابل شبکه لگراند Cat6 UTP روکش LSZH از کابل های زوج به هم تابیده می باشد که ساخت شرکت لگراند است. کابل CAT6 دارای 4 جفت سیم مسی است که از تمام این جفت سیم ها جهت ارائه بهترین عملکرد خود استفاده می کند. این محصول ار نوع UTP یا بدون شیلد بوده و همانگونه که از نام آن پیداست از هیچ گونه شیلد یا فویلی برای مقاومت در برابر نویز برخوردار نمی باشد. نکته قابل توجه این است که این کابل شبکه دارای استاندارد Cat6 است و داده های گیگابیت اترنت را به میزان یک گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند. همچنین قادر به برقراری ارتباط هایی با بالاترین کیفیت و عملکرد به فاصله 50 متر و سرعت 1000 مگابیت در شبکه اترنت می باشد.

از ویژگی های این کابل لگراند می توان به برخورداری تست فلوک اشاره نمود که باعث تضمین عملکرد کابل می شود و استفاده از آن در شبکه  مشکلی ایجاد نخواهد کرد. بنابراین با خیال راحت اقدام به خرید نمایید.

 

لگراند فلوک - cat6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

لگراند فلوک - 40F0073C 496A 404A A625 BF5BB85148BC 1 1

کابل های شبکه cat6 SFTP Cu کمپانی لگراند

کابل شبکه کابل شبکه به مجموعه ای از سیم ها که دارای جنس مس یا شیشه است گفته می‌شود. از
آواتار کاربر
کاربر
26 مهر 1400
لگراند فلوک - چیست 1 e1627047276275

کیستون شبکه چیست؟

کیستون چیست؟ در ساخت یک شبکه، تجهیزات زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیستون شبکه،
آواتار کاربر
کاربر
25 خرداد 1400

پچ پنل شبکه cat6 ftp محصول شرکت لگراند – 33562

هنگام اتصال دادن شمار زیادی دستگاه به سرور، سوییچ و یا سایر سخت افزارهای شبکه بوسیله
آواتار کاربر
کاربر
27 بهمن 1400
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader