ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

بررسی مشخصات کابل شبکه cat5e UTP لگراند تست فلوک

آواتار کاربر
کاربر
03 آذر 1399
لگراند فلوک - cat5 utp cable
امتیاز بدهید

کابل شبکه چیست؟

دسترسی به اینترنت با استفاده از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که به طور کل به دو دسته اتصال به اینترنت با استفاده از کابل‌ شبکه و اتصال بی‌سیم تقسیم بندی می‌شود. کابل شبکه در خانه هوشمند بیشتر برای تجهیزاتی کاربرد دارد که وظیفه انتقال دیتا را به عهده دارند و درکابل کشی و اتصال تجهیزات هوشمند در یک سیستم هوشمند سازی از آن استفاده می گردد.

بسته به نیازهای ساکنان و کاربری ساختمان هوشمند، شما می توانید راه های بسیاری را برای کابل کشی در خانه هوشمند بیابید. برای مثال جهت انتقال سیگنال های تصویری، بهترین روش استفاده از کابل های کواکسیال و شبکه می باشد. هر کابلی با تکنولوژی متفاوتی ایجاد شده است و هر یک از انواع کابل شبکه برای مقاصد مختلفی استفاده می‌شود.

در زبان انگلیسی به کابل شبکه Ethernet Cable یا LAN Cable گفته می شود و به کابل زوج به هم تابیده هم  Twisted Pair می گویند. کابل شبکه به مجموعه سیم هایی از جنس مس یا شیشه گفته می‌شود که برای اتصال و انتقال داده و اطلاعات بین کامپیوترها و روترها و سوییچ ها و شبکه های استورج SAN (به طور کلی بین اجزا و مولفه های شبکه) استفاده می‌شود. کابل شبکه (network cable) یک کابل شامل 8 عدد سیم مسی (معمولا مفتول) است که به صورت 4 زوج به هم تابیده در زیر روکش کابل قرار دارد.

کابل های شبکه cat6 SFTP Cu کمپانی لگراند

دسته بندی کابل های شبکه

دسته بندی کابل های شبکه را به اختصار با Cat نشان می دهند و با توجه به خصوصیات الکترونیکی، سرعت و پهنای باند دسته بندی های مختلفی برای آن ها وجود دارد. ساده ترین دسته بندی کابل شبکه، سیم های تلفن هستند که فقط برای ارسال سیگنال های صوتی مورد استفاده قرار می گیرند و به آن ها Cat1 گفته می شود.

از دسته بندی 2 به بالاتر علاوه بر انتقال صوت می توان دیتا را نیز با سرعت های مختلف منتقل نمود. نسل های جدیدتر کابل های شبکه دارای پهنای باند بیشتر و نویز پذیری کمتری هستند. اما این موضوع به این معنا نیست که استفاده از کابل های جدید به معنای افزایش سرعت و پهنای باند خواهد بود زیرا این کار نیازمند زیرساخت هایی است که بتوانند از آن سرعت و پهنای باند پشتیبانی نمایند.

در برخی از موارد و زمانی که اصطلاحاتی در یکی از دسته بندی های کابل شبکه صورت بپذیرد آن را به صورت CatXe نمایش می دهند. این یعنی Cat5e دسته بندی اصلاح شده ی Cat 5 می باشد. البته این را نیز در نظر داشته باشید که مهم ترین و اصلی ترین تفاوت دسته بندی های مختلف کابل شبکه به پهنای باند و نویز پذیری آن ها بر می گردد.

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین نکات در استفاده از کابل های شبکه برای کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند این است که نسل های جدید با نسل های قدیمی سازگاری کاملی دارند و می توان در شبکه ای که شامل کابل های نسل جدید می باشد از نسل های قبلی نیز استفاده نمود.

کابل های شبکه cat6 UTP Cu محصول لگراند

  • انواع استاندارد های کابل شبکه

Cta5

کابل شبکه Cat5 از گونه UTP هستند که البته دیگر چندان مورد توجه قرار نگرفته و حتی خرید و تهیه کابل های آن به سختی صورت می گیرد. حداکثر پهنای باند آنها 100 مگاهرتز است و سرعت آنها به حداکثر 100 مگابیت در ثانیه می رسد. حداکثر مسیری که توسط این کابل پوشش داده می شود  100 متر است. این استاندارد در حال منقضی شدن است.

Cat5e

دومین استاندارد با نام Cat5e شناخته می شود که پسوند e در آن به معنی Enhanced است. کابل شبکه Cat5e به منظور جلوگیری از تداخل ناخواسته در سیم کشی طراحی شده که البته دارای ویژگی های بهبود یافته دیگر نیز هست. Cat5e نیز با فرکانس موثر 100 مگاهرتز، دارای سرعت انتقال حداکثر 1000 مگابیت در ثانیه است. این پروتکل نیز از ویژگی ارتباط UDP پشتیبانی کرده و یکی از مزایای آن قیمت مناسب است که استفاده آن را گسترش داده است.

Cat6

کابل شبکه Cat6؛ در Cat6 یک پوشش محافظ اضافی بر روی کابل ها قرار داده شده است که برای کاهش تداخل و بهم ریختگی سیگنال ها ایجاد و طراحی شد. اما مهمترین مزیت آن پیکربندی UTP یا STP در کنار فرکانس 250 مگاهرتز است. در نتیجه با سرعت 1000 مگابیت در ثانیه پهنای باند مناسبی را در اختیار خواهید داشت. اما یکی از نقاط ضعف Cat6 محدودیت در مسافت است که به 55 متر محدود شده است و در صورت افزایش این مسیر، سرعت آن حتی تا 1 گیگابیت در ثانیه نیز کاهش خواهد یافت. به دلیل ساختار Cat6، قیمت نهایی کابل شبکه Cat6 مقداری از کابل های شبکه Cat5e گران تر است.

Cat6a

پروتکل Cat6a به همراه پسوند a به معنی Augmented است. این استاندارد کابل هایی که با فرکانس 500 مگاهرتز سازگار هستند. دومین مزیت آنها، ضخامت و حفاظت بیشتر است. بر خلاف مدل ساده Cat6 می توان طول کابل کشی را تا 100 متر نیز گسترش داد. پروتکل Cat6a از استاندارد STP پشتیبانی کرده و سرعت 10 هزار مگابیت یا حداکثر 10 گیگابیت در ثانیه را ارائه می کند. کابل شبکه Cat6a را برای مواردی از جمله کاربردهای صنعتی و شرایط غیر خانگی پیشنهاد می کنیم.

Cat7

در نهایت به یکی از پیشرفته ترین فناوری های موجود، یعنی Cat7  این پروتکل ضمن پشتیبانی از SSTP، دارای فرکانس 600 مگاهرتز است. سرعت 10 هزار مگابیت یا حداکثر 10 گیگابیت در ثانیه نیز برای این فناوری صادق است؛ با این وجود محدودیت مسافت آن، می تواند در تصمیم گیری شما موثر باشد. کابل شبکه Cat7 در مسافت های طولانی، سرعت 10 گیگابایت در ثانیه را در اختیار کاربران قرار می دهد؛ در مسافت های کوتاه (15 متر) این استاندارد می تواند سرعت حداکثر 100 گیگابایت در ثانیه را نیز برای نقل و انتقال بدست آورد. استاندارد Cat8 همچنان در حال تدوین مراحل نهایی است تا با سرعت و پهنای باند بیشتر راهی بازار گردد. Cat7 برای سیستم های پایگاه داده، حرفه ای، سرور و … بسیار مناسب است.

 

کابل شبکه cat5e UTP لگراند تست فلوک

از جمله محصولات شرکت مشهور فرانسوی لگراند کابل شبکه است که با کیفیت و تنوع خود سهم قابل توجهی از بازار ایران و جهان را به خود اختصاص داده است. شرکتی که در سال 1865 تأسیس شده است و سابقه بسیار زیادی در همه حوزه های برق و شبکه دارد. کابل شبکه لگراند Cat5e UTP یکی از این کابل های شبکه است که در ادامه به بررسی ویژگی های مهم آن خواهیم پرداخت.

کابل های Cat5e لگراند بیشتر در ادارات و موسسات مورد استفاده قرار می گیرند. این محصول لگراند به علت قیمت مناسب و در دسترس بودن تمامی تجهیزات مربوطه در بازار ایران از فروش نسبتا خوب و موفقی برخوردار است.

دمای نگهداری این کابل در انبار شرکت ها تا قبل از استفاده 0 تا 50+ درجه سانتی گراد و دمای قابل استفاده در محیط  20- تا 60+ درجه سانتی گراد می باشد، کابل شبکه لگرند از لحاظ مقاومت در برابر آتش دارای استاندارد جهانیIEC 60332-1, UL VW-1 در این زمنیه می باشد، رنگ این کابل طوسی و حداقل متراژ قابل فروش در آن 305 متر می باشد که در یک حلقه درون باکس قرار گرفته است.

کابل های Cat5e لگراند

دارای استاندارد Cat5e:

کابلهای شبکه می‌توانند سرعت 1 گیگابیتی و پهنای باند 100 مگاهرتز را ارائه دهند. برای کاربردهای معمولی و شبکه های کوچک این سرعت کاملاً مناسب است و پاسخگوی بیشتر نیازهای افراد است.

گذراندن تست فلوک چنل و پرمننت:

کابل های شبکه لگراند معمولاً قادر به پاس کردن تست های فلوک چنل و پرمننت با هدروم بسیار بالا هستند. این امر نشان می‌دهد که در صورت بکارگیری این کابل ها در شبکه عملکرد بالایی از خود نشان خواهند داد. بسته بندی این کابل از نوع قرقره چوبی و متراژ هر رول آن 500 متر است. کابل شبکه لگراند همواره یک انتخاب مطمئن برای متخصصان شبکه بوده است اما قیمت آن کمی از مدل های مشابه خود بیشتر است.

بدون شیلد:

کابل های شبکه به گونه‌ای ساخته شده‌اند که نویز زیادی جذب نکنند اما در محیط های پرنویز و خشن نیاز به شیلد هایی برای محافظت بیشتر در برابر نویز دارند. کابل شبکه لگراند Cat5e UTP هیچ گونه شیلدی ندارد اما به خوبی می تواند در کاربردهای خانگی و اداری پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

جنس روکش PVC:

روکش کابل شبکه لگراند Cat5e UTP از جنس PVC است. از مزایای این نوع روکش می‌توان به انعطاف پذیری بالا و قیمت مناسب آن اشاره کرد. اما این نوع روکش در هنگام آتش سوزی دود سمی و شعله زیادی تولید می‌کند که می‌توان خطرناک باشد. استفاده از این نوع روکش در محیط هایی با ایمنی پایین توصیه نمی‌شود.

جنس مغزی تمام مس (CCC):

مغزی کابل شبکه لگراند Cat5e UTP از جنس مس خالص است که برتری های زیادی نسبت به کابل های شبکه آلومینیومی (CCA) دارد.

کابل های Cat5e لگراند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

راهنمای پچ کورد

پچ کورد چیست ؟ پچ کابل (یا پچ کورد) کابل‌هایی هستند که برای اتصال موقت یا دائمی تجهیزات
آواتار کاربر
کاربر
28 آبان 1401

پچ پنل شبکه cat6 amp محصول شرکت امپ

پچ پنل چیست؟ آشنایی با انواع تجهیزات مخابراتی از جمله پچ پنل به افراد کمک می کند تا
آواتار کاربر
کاربر
27 بهمن 1400

فیبر نوری چیست؟ معرفی فیبر نوری و مزایای استفاده از آن

تاریخچه فیبر نوری اولین کسانی که به فکر استفاده از نور برای انتقال اطلاعات افتادند،
آواتار کاربر
کاربر
21 تیر 1399
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader