ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

کلید و پریز ماژولار | انواع | راهنمای خرید

آواتار کاربر
کاربر
29 آبان 1401
کلید و پریز ماژولار
امتیاز بدهید

امروزه کلید و پریز صرفا برای روشن/خاموش کردن وسایل برقی استفاده نمی‌شوند، برندها و تولیدکنندگان این اصل را می‌دانند وهر روز انواع مختلفی کلید و پریز تولید می‌کنند. کلید و پریز مدولار یکی از همین انواع کلید و پریز است که مزایایی فراتر از برقراری و قطع اتصال را فراهم می‌کند.

کلید و پریز ماژولار چیست؟

کلید و پریز ماژولار نوعی کلید و پریز ترکیبی است که ساختاری ترکیبی آن این امکان را فراهم می‌کند که می‌توان چند کلید و پریز را در کنار هم و در یک قاب داشت. به عنوان مثال به جای این که یک پریز و دو عدد کلید یک پل و سوکت آنتن را نصب کنید می‌توانید یک کلید و پریز ماژولار که دارای پریز و کلید دوپل و سوکت آنتن است، داشته باشید. در این صورت هم فضای کمی اشغال شده است و هم نیاز شما برطرف شده است.

پریز ماژولار

طراحی کلید و پریز ماژولار

ایده اصلی طراحی کلید و پریز ماژولار این است که به جای استفاد از چندین کلید و پریز تک پل در کنار هم، از مجموعه‌ای از کلید و پریزها به صورت ترکیبی استفاده کنیم.

طراحی کلید و پریزماژولار درون قاب‌های مختلف صورت می‌گیرد. قاب‌های M2,M3,M4,M7 نمونه ای از طراحی  کلید و پریز ماژولار است.

  • قاب‌های دو خانه با نام M2: در این قاب می‌توان یک کلید یک پل و یک پریز داشته باشید.
  • قاب‌های سه خانه با نام M3: در این قاب میتوان دو کلید تک پل ویک پریز داشت.
  • قاب‌های چهار خانه با نام M4: در این قاب میتوان یک ترکیب کلید سه پل و یک سوکت یا یک پریز یا دو پریز و یک ترکیب کلید دو پل داشته باشید.
  • قاب‌های هفت خانه با نام M7: دراین قاب میتوان ترکیبات متنوعی داشت، مثلا می‌توان چهار کلید تک پل همراه با پریز و سوکت داشت یا هفت کلید یک پل را در این قاب در کنار هم قرار داد.

کلید ماژولار

مزایای استفاده از کلید و پریز ماژولار

کلید و پریزهای مدولار کلید و پریز مدرنی هستند که در خانه، اداره یا محل تجاری دیده می‌شوند. آنها نسبت به کلیدهای الکتریکی غیرماژولار معمولی مزایای زیادی دارند. ویژگی اصلی که آنها را از نمونه‌های سنتی متمایز می‌کند زیبایی شناسی و سهولت استفاده است. در ادامه سایر ویژگی‌های کلیدهای مدولار را ذکر می‌کنیم.

ایمنی

در ساخت کلید و پریز معمولی انواع پیچ‌ و سیم‌ فلزی به کار برده می‌شود، همین عوامل احتمال ایجاد حادثه یا شوک را بیشتر می‌کند ولی در ساخت کلیدهای مدولار قطعات فلزی کمی استفاده شده است. استفاده از کلید و پریز ماژولار خطر برق گرفتگی و حوادث ناشی از اتصالات را به حداقل می‌رساند.
علاوه برآن ، اغلب کلید و پریز ماژولار دارای کپ‌های ایمنی و براکت‌های جمع‌شونده هستند و به این ترتیب میتوان نتیجه گرفت کلید و پریز ماژولار ایمنی بالاتری را ارائه می‌دهند.

تعمیر و تعویض آسان

درست است که هدف اصلی استفاده از پریز و کلید مدولار زیبایی است ولی این نوع بر زیبایی مزایای دیگری نیز به ارمغان میآورد. اولین مزیت استفاده از کلید و پریز ماژولار تعمیر آسان آن است. تعویض کلید معیوب در روش سنتی با مشکلاتی همراه است. در روش سنتی  معمولاً باید کل پانل باز شود، سپس کلید معیوب را خارج کرده و پانل را در جای خود قرار داد. بلند کردن پانل معمولاً به کاغذ دیواری یا رنگ اطراف آسیب می‌رساند. این مشکل در کلید و پریز ماژولار وجود ندارد. برندهایی جدید با طراحی کلید و پریز مدولار راه حل بهتری ارائه کرده‌اند. برای تعمیر کلید و پریز مدولار نیازی به  جدا کردن کل برد نیست.

 دوام بالا

جنس کلید و پریزهای مدولار بهتر از کلید و پریز معمولی است و همین عامل سبب طول عمر بیشتر آن می‌شود.

کلید و ریز ماژولار

راهنمای خرید کلید و پریز ماژولار

از آنجایی که تنوع کلید و پریز ماژولار زیاد است، ممکن است در حین خرید کلید و پریز ماژولار با گزینه های زیاید مواجه شوید، نکات زیر تا حد زیادی میتواندشما را در خرید بهتر کلید و پریز مدولار کمک کند.

عایق – کلیدها باید مقاومت بالایی داشته باشندو در برابر ضربه مقاومت داشته باشند. هنگام خرید باید مقاومت عایق را بررسی کنید مقدار مقاومت کلید وپریز مدولار باید بیش از 2000 مگا اهم باشد.

ضمانت – همه هنگام خرید هر محصولی، به دنبال ضمانت هستند. داشتن ضمانت یک مزیت به حساب میآید. وقتی صحبت از کلید و پریز ماژولار می‌شود، شرکت‌های مختلف، برای اثبات کیفیت محصولات خود، گارانتی تعویض ارائه می‌دهند. شما باید به دنبال حداکثر مدت ضمانت تعویض باشید، اما این مورد باید آخرین معیار شما در خرید کلید و پریز ماژولار باشد.

کاربرپسند – کلیدهای بدون نویز و نرم انتخاب بهتری است. کلیدهایی با طراحی نرم صدا ایجاد نمی‌کنند و کار کردن با آنها آسان‌تر است. همین امر می‌تواند نشان دهنده سلامت کلید باشد.

استاندارد بودن – اگر کلید و پریز ماژولار استاندارد امتحان خود را پس داده‌اند و می‌توان از دوام آن‌ها اطمینان داشت. زیرا هر کلید استاندارد برای بیش از 100000 عملیات آزمایش شده تا از دوام آنها در طول عمر اطمینان حاصل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پچ کورد لگراند Cat6 SFTP

خرید پچ کورد cat6 SFTP لگراند با تست فلوک

پچ کورد شبکه یکی از تجهیزات اساسی پسیو شبکه بشمار میرود که دو سر آن به کانکتور شبکه وصل
آواتار کاربر
کاربر
25 بهمن 1400

ترانکینگ و داکت شبکه چیست؟ چه تفاوت هایی با هم دارند؟

ترانک یا ترانکینگ چیست؟ به طور کلی در ساختمان سازی یکی از کارهای پر اهمیتی که اعمال می
آواتار کاربر
کاربر
16 شهریور 1399
لگراند فلوک - 5 e1622706878910

کیستون تلفن RJ11 باریک لگراند – 78730

یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات در شبکه های داخلی، کیستون شبکه است. کیستون شبکه در واقع
آواتار کاربر
کاربر
10 اسفند 1398
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader