ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

کیستون شبکه چیست؟

آواتار کاربر
کاربر
25 خرداد 1400
لگراند فلوک - چیست 1 e1627047276275
امتیاز بدهید

کیستون چیست؟

در ساخت یک شبکه، تجهیزات زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیستون شبکه، برای ارتباط کابل‌ها با تمامی تجهیزات شبکه موجود مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیستون‌ها دارای انواع مختلفی هستند و متناسب با ویژگی‌ها و مشخصه‌های خاص به دسته‌های مختلفی  تقسیم می‌شوند. با توجه به نیاز مصرف کننده، نوع خاصی از آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه شما را با انواع کیستون و کاربرد، ویژگی و …  آشنا خواهیم کرد.

لگراند فلوک - 5 e1622706878910

معرفی کیستون 

کیستون شبکه یا پریز شبکه، یکی از قطعات مورد نیاز در ساختار فیزیکی شبکه می‌باشد. از این قطعه برای ارتباط دادن کابل شبکه با دیگر تجهیزات مانند روتر، سوئیچ و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیستون از یک طرف به کابل شبکه وصل می‌شود و از طرف دیگر به یک پورت مادگی مانند RJ-45 و… و ارتباط راحتی را به وجود می‌آورد. کیستون در قسمت‌های مختلفی در شبکه مانند داخل پچ پنل، فیس پیلیت‌های روی ترانکینگ و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اولین بار از کیستون در سال 1979 شرکت AMP، برای کابل کشی تلفن  بهره گرفت.

کاربرد های کیستون

بسیاری از افراد کاربرد کیستون‌ها را محدود به تلفن (RJ-11) و تجهیزات شبکه (RJ-45) می‌دانند، این در حالی است که کیستون به یک رابطی گفته می‌شود که از یک طرف به یک کابل و از طرف دیگر به دستگاهی که دارای یک پورت مادگی باشد، وصل می‌شود و محدود به تلفن و شبکه نیست. کیستون در انواع مختلفی و کاربردهای مختلفی وجود دارد.

کیستون ها به چند دسته تقسیم می شوند ؟

کیستون‌های شبکه با توجه به دیدگاه های مختلف  گروه بندی می‌شوند.

  • محل نصب یا به کارگیری: دسته بندی اول متناسب با محل قرارگیری و نصب کیستون می‌باشد. کیستون ها در انواع مختلفی تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند از جمله آن‌ها عبارت‌اند از: پچ پنل، باکس‌های روکار جهت نصب تجهیزات بر روی دیوار، باکس‌هایی که به صورت روکار نصب می‌شوند، باکس‌های کف خواب، فیس پلیت‌های مختلف برای نصب روی ترانکینگ و …. با توجه به مطالب گفته شده، هر یک از کیستون‌ها باید در مکان خاص خود مورد استفاده قرار بگیرند. در صورتی که از یک کیستون در جای خاص خود استفاده نشود، عمل مهم نصب تجهیزات به درستی انجام نمی‌شود و ارتباط بین تجهیزات موجود مختل خواهد شد.
  • کیستون از نظر رده بندی یا category: گروه دوم از دسته بندی کیستون‌ها بر اساس دیدگاه گروه‌های CAT 5 , CAT 5e , CAT 6 ,CAT 6a , CAT 7 , CAT 7a  دسته بندی می‌شوند.
  • جنس کیستون: دسته بندی سوم کیستون بر اساس جنس ساخته شده کیستون‌ها می‌باشد. جنس بدنه کیستون‌ها با هم متفاوت است. دسته‌بندی کیستون از لحاظ جنس بدنه به دو دسته کلی گروه فلزی و تمام پی وی سی تقسیم می‌شود.

کیستون‌های فلزی در بسیاری ازموارد کاربرد دارند از جمله هنگامی که کابل‌های شبکه از قسمتی عبور می‌کنند که جریان برق عبور می‌کند تا در سراسر شبکه سیستم ارتینگ بصور کاملا صحیح برقرار گردد، در این حالت استفاده از کیستون‌های فلزی  امری الزامی است تا سیم ارت کابل شبکه به بدنه فلزی کیستون متصل شده تا عبور جریانات القایی تا چاه ارت کامل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کابل های cat6 UTP CU بلدن چه ویژگی های دارد؟

کابل شبکه cat6 UTP CU کابل شبکه بلدن Cat6 UTP محصول شرکت بلدن آمریکا، تولید کشور چین است. بلدن
آواتار کاربر
کاربر
27 دی 1398

بررسی پچ کورد cat6 SFTP نگزنس با تست فلوک

پچ کورد cat6 SFTP نگزنس کابل های کوچکی که در شبکه برای ایجاد اتصالات نسبتا کوچک مورد استفاده
آواتار کاربر
کاربر
30 دی 1398
متعلقات رک

انواع تجهیزات رک

تجهیزات رک چیست؟ تجهیزات رک جز لوازم جانبی به شمار می‌آید، معمولا لوازم جانبی «ضروری»
آواتار کاربر
کاربر
29 آبان 1401
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader