ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

کیستون چیست؟ معرفی کیستون های cat6 SFTP پهن لگراند – ۷۶۵۶۶

آواتار کاربر
کاربر
28 مهر 1399
لگراند فلوک - Legrand 76564 2 2
امتیاز بدهید

شبکه

مجموعه ای از کامپیوتر ها، نرم افزار ها و سخت افزار های متصل به هم است که باعث میشوند کاربران بتوانند با هم ارتباط داشته باشند. شبکه‌ مجموعه‌ای‌ از سرویس‌ دهنده‌ها و سرویس‌ گیرنده‌های‌ متعددی‌ می‌باشد که‌ به‌ یکدیگر متصل‌ هستند. در این‌ بین‌ سرویس‌ دهنده‌ها (Server) نقش‌ خدمات‌ دهی‌، و سرویس‌ گیرنده‌ها (Client)  نقش‌ مشتری‌ را بازی‌ می‌کنند. شبکه‌ها را می‌توان‌ به‌ دو دسته‌ی‌ شبکه‌های‌ محلی‌ LAN و شبکه‌های‌ بزرگ‌تر از آن‌ (WAN) تقسیم‌ کرد

شبکه‌های محلی LAN

شبکه‌های محلی LAN از رایج ترین انواع شبکه های کامپیوتری هستند که به صورت گسترده کاربردهای مختلفی دارند. رایانه‌های شخصی و ایستگاه‌های کاری موجود در دفاتر کار از طریق LAN به یکدیگر متصل می‌شوند تا بتوانند منابع خود را به اشتراک بگذارند. این منابع می‌توانند نرم‌افزار، سخت‌افزار و یا داده باشند. به عبارتی LAN شکلی از شبکه‌های دارای بسته‌های مشترک و محلی (با فاصله‌ی محدود) است که این شبکه ها به منظور برقراری ارتباط میان رایانه‌ها طراحی شده است. در شبکه LAN تمامی دستگاه‌ها هر کدام با یک کابل مجزا به شبکه متصل می شوند. سرعت انتقال اطلاعات در شبکه های محلی LAN می‌تواند تا سرعت‌های 100، 1000 مگابیت بر ثانیه و یا بالاتر برسد. بیشینه سرعت به عوامل متعددی مانند: کارت شبکه دستگاه‌ها، سوییچ شبکه، نوع و جنس کابل، پچ پنل، سوکت و … بستگی دارد.

تجهیزات پسیو شبکه

خدمات پسیو شبکه یکی از مهمترین و اساسی ترین عملیات زیر ساختی شبکه بشمار میرود که اجرای صحیح آن و رعایت استاندارهای کابل کشی ساخت یافته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اجرای صحیح و اصولی این عملیات میتواند سبب جلوگیری از ایجاد هدر رفت و افت سرعت در شبکه و همچنین می تواند تاثیر به سزایی در زیبای محل استفاده از تجهیزات داشته باشد.

لیستی از تجهیزات غیر فعال (Passive):

  • انواع کابل
  • انواع Patch Cable
  • انواع Connector
  • انواع Keystone
  • انواع FACE PLATE
  • انواع سوکت دیواری
  • انواع Inline Coupler
  • انواع USB HUB
  • انواع تستر
  • انواع رک آماده نصب ) با تجهیزات داخلی (
  • انواع ابزار نظیر Crimping ، Striper ، Punch Down و 
  • انواع FLB – FLOOR BOXES FOR RAISED FLOORS
  • انواع Patch Panel ( برای کابلهای Cat 5, Cat6 و (Fiber Optic)
  • انواع Cable Management و Rack Panel
  • انواع Power Module برای Rack

 

لگراند فلوک - passive 300x169 1

کیستون چیست؟

کیستون یک کانکتور مادگی است و آن را پریز شبکه به حساب می آورند که در ارتباطات داده به ویژه در شبکه های محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین کیستون برای ارتباط کابل شبکه با سایر تجهیزات مثل روتر، سوئیچ و … از کیستون استفاده  می شود. یک کیستون معمولاً در یک پلیت دیواری یا یک پچ پنل قرار می‌گیرد. کیستون پلاگ با یک کانکتور نری که معمولاً به انتهای یک کابل یا پچ کورد متصل است، جفت می‌شود.

این قطعه در ابتدا توسط شرکت AMP ابداع شد. این شرکت در سال 1979 از کیستون برای کابل کشی خطوط تلفن استفاده کرد. شرکت AMP این قطعه را با نام کیستون استفاده نمی کرد و 16 سال بعد ICCC نام کیستون را روی این قطعه گذاشت.  همانطور که می دانید کسیتون و یا پریز شبکه یکی از کار آمد ترین تجهیزات LAN می باشد و در صورتیکه کیستون وجود نداشته باشد این ارتباط بر قرار نمی شود و یا به سختی بر قرار می شود که عملا تجهیزات بلا استفاده می شوند.

طرز استفاده از کیستون چگونه است؟

به طور معمول برای هر نوع از کیستون ها یک جدول رنگی وجود دارد که فرد نصاب به کمک آن ها بتواند به راحتی و روش صحیح اتصالات را با استفاده از کیستون برقرار کند.  جدول رنگی مربوط به هر کیستون شامل دو ردیف رنگ است که هر کدام از رنگ ها بیانگر کلاس A و کلاس B می باشد. برای نصب درست کیستون در بیشتر مواقع یه یک آچار نیاز است. آچار پانچ کاربرد زیادی در اتصالات شبکه مانند اتصال کابل شبکه به پچ پنل شبکه دارد.

نصاب باید دقت داشته باشد که در قسمت داخلی کیستون هیچ گونه گرد و غباری وجود نداشته باشد. بسیاری از نصاب ها برای راحت تر شدن کار خود، مقدار بیشتری از روکش بیرونی PVC را برمی دارند و تاب موجود در کابل ها را بیش از اندازه باز می کنند، که کار اشتباهی است و تاثیر بسیار منفی را در عملکر نهایی شبکه خواهد داشت. با توجه به این که تابیدگی موجود در کابل های شبکه باعث کیفیت ارتباط و جلوگیزی از اتفاقاتی مانند همشنوایی می شود، باز کردن بیش از اندازه ی این تا خوردگی، میزان همشنوایی را افزایش می دهد.

کیستون های شبکه Cat6 SFTP

کیستون cat6 SFTP پهن لگراند – ۷۶۵۶۶

همان طور که گفته شد کیستون شبکه یا پریز شبکه قطعه ی کوچکی است که به کابل شبکه وصل می شود و ارتباط آن را با سایر تجهیزات شبکه برقرار می نماید. کیستون معمولا به طور مجزا با توجه به نوع آن (CAT5 یا CAT6) انتخاب می شود و در داخل پریز شبکه نصب می‌شود. روی تمام کیستون ها جدول رنگی وجود دارد که می بایست به منظور اتصال کابل شبکه مطابق با جدول رنگ عمل کرد. کیستون شبکه 2 ماژول پهن لگراند Cat6 SFTP 076566، یکی از کیستون های موجود در بازار می باشد که قابلیت نصب بر روی ترانک را دارد.

لگراند کیـستون های شبکه خود را در دو سایز دو ماژول و یک ماژول به تولید می رساند. کیستون شبکه Cat6 SFTP دو ماژول پهن ساخته شده توسط کمپانی بزرگ لگراند می‌باشد که این شرکت در کشور فرانسه قرار دارد. تفاوت کیستون های اصلی لگراند با فیک در مواد به کار رفته در اتصالات است که به گفته لگراند از برنز، نیکل، پلاتینیوم و طلا با ضخامت طلا 0.8 میکرون ساخته شده که سبب افزایش سرعت انتقال است و بر خلاف مدل های قلابی بازار از آلومینیوم استفاده نمی کنند. مدل بالاتر این محصول کیستون شبکه Cat6a SFTP است که از پهنای باند و سرعت بالاتری پشتیبانی می کند.

تفاوت کیستون شبکه Cat6 SFTP لگراند یک ماژول با این محصول تنها در ابعاد و سایز این محصولات است. در بازار مدل های تقلبی از این محصولات وجود دارد که به دلیل استفاده از هادی های ضعیف مانند آلومینیوم در اتصالات و ساخت این کیستون ها، استفاده از آن ها سبب افت کلی شبکه و نیز قطعی می شود. این محصول از لحاظ کارایی کاملا مشابه با کیستون باریک لگراند Cat6 SFTP می‌باشد و تنها تفاوت آن در ظاهر عمودی و افقی آن است که کاربران می توانند بر اساس نیاز خود آن را انتخاب کنند.

کیستون های شبکه Cat6 SFTP

مشخصات بیشتر کیستون cat6 SFTP پهن لگراند – ۷۶۵۶۶:

کیستون های شبکه Cat6 SFTP لگراند از کلیه کابل های cat6 دارای شیلد و فویل پشتیبانی می کند. ابعاد این محصول 45*45 است که قابلیت نصب بر روی تمامی تجهیزات پشتیبانی کننده از این محصول مثل، کف خواب، باکس رومیزی، ساپورت ترانک و … را دارد. این مدل از قابلیت نصب بر روی هر ترانکینگی را دارا می‌باشد و با توجه به نوع خود مخصوص کابل‌های FTP و SFTP است. این کیستون ها دارای استاندارد Cat6 هستند بنابراین از سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند 250 مگاهرت پشتیبانی می کنند. این کیستون ها از نوع بدون شیلد یا SFTP هستند و می توانند نویز و تداخل های الکترومغناطیسی را به خوبی حذف کنند. بهتر است در کنار این محصول از کابل شبکه لگراند استفاده شود زیرا بیشترین سازگاری را با محصولات لگراند دارد. ابعاد کیستون شبکه پهن لگراند 45*45 می‌باشد و دارای 2 ماژول شبکه است. این پریز شبکه در گروه موزاییکی لگراند و دارای استاندارد جهانی CE را دریافت کرده است.

کیستون ها طوسی رنگ هستند و هر کدام از آن ها درون یک کیسه پلمپ شده پلاستیکی قرار دارند. درون این بسته بندی 24 عدد کیستون شبکه بدون شیلد یا SFTP قرار داده شده است. کیستون های SFTP لگراند از 4 قسمت تشکیل می شوند، قسمت اصلی کیستون، یک قسمت پلاستیکی، دو قسمت آهنی قفل شونده که به شیلد و فویل کابل شبکه متصل می شوند. برای اتصال کابل شبکه به کیستون شبکه لگراند Cat6 SFTP به یک آچار پانچ نیاز دارید اما این کار به سادگی صورت می پذیرد (در راهنمای موجود در بسته آموزش داده شده است). می توان بدون آچار و به صورت دستی هم این کار را انجام داد اما انجام آن دشوار است. این کیستون ها را می توان در پچ پنل ها و ترانکینگ ها نصب کرد.

مشخصات فنی:

  • دارای ترانکینگ به اندازه 2 ماژول
  • قابلیت lock (قفل) شدن
  • سهولت در استفاده و کاربردی
  • جنس بدنه: PVC
  • رنگ سفید
  • برند: لگراند فرانسه (legrand)
  • کد محصول: 076566
  • کابل‌های SFTP دارای شیلد و فویلی از جنس آلومینیوم می‌باشند که قابلیت تخلیه الکتریسیته ساکن و حذف نویز را دارند که با این نوع نیز سازگاری دارد.
  • دارای شاتر برای جلوگیری از نفود گرد و غبار
  • دارای محفظه شفاف جهت شماره گذاری برای شناسایی درست پورت ها و نودهای شبکه
  • دارای مکانیزم Toolless (عدم نیاز به ابزار هنگام نصب)

 

کیستون های شبکه Cat6 SFTP

لگراند

شرکت فرانسوی لگراند legrand متخصص جهانی در زمینه تجهیزات برق و زیرساخت ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی و هتل ها است که سابقه ای 100 ساله در تولید تجهیزات برقی و الکترونیکی دارد. محصولات لگراند نسبت به سایر رقبا دارای فروش گسترده تر در تمامی نقاط دنیا و کیفیت بالایی است که در برخی موارد در صورت استفاده صحیح تا 25 سال نیز بدون هیچ خرابی ای قابل استفاده هستند. پچ پنل های لگراند، باکس رومیزی،کیستون ها و کابل شبکه لگراند، کلید و پریز لگراند، ترانکینگ و کف خواب ها از جمله پرفروش ترین محصولات لگراند در ایران به شمار می آیند. لگراند برخی از محصولات را به صورت وارداتی و برخی دیگر را نیز به صورت مستقیم در کارخانه تاسیس شده توسط خود تولید و عرضه می کرد. این یکی از سیاست های اصلی لگراند است که با هزینه و سرمایه گذاری، شرکت و کارخانه هایی را در کشورهای بزرگ که تقاضای بالای محصولات را دارند تاسیس می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کابل شبکه Cat6 Utp Legrand

اطلاعات در کابل شبکه چگونه ارسال می شود؟ معرفی کابل شبکه cat6 UTP

  داده‌هایی برای ما قابل فهم هستند که هنگام انتقال از یک دستگاه به دستگاه‌های دیگر
آواتار کاربر
کاربر
05 آبان 1400
لگراند فلوک - تخت 105 1 1

کاربرد زاویه تخت ترانک 150 کمپانی لگراند Legrand

زاویه تخت ترانک 150 ترانک ها طراحی بسیار شیکی دارند و نصب آنها به سهولت انجام میشود و 
آواتار کاربر
کاربر
12 دی 1398

کیستون باریک cat6A محصول لگراند -076573

کیستون شبکه کیستون شبکه به اتصالات تجهیزات شبکه به یکدیگر کمک می‌کند. ساختار کلی
آواتار کاربر
کاربر
02 اسفند 1400
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader