ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

کابل های شبکه cat6 SFTP Cu کمپانی لگراند

آواتار کاربر
کاربر
26 مهر 1400
لگراند فلوک - 40F0073C 496A 404A A625 BF5BB85148BC 1 1
امتیاز بدهید

کابل شبکه

کابل شبکه به مجموعه ای از سیم ها که دارای جنس مس یا شیشه است گفته می‌شود. از کابل شبکه برای اتصال و انتقال داده و اطلاعات  میان کامپیوترها، روترها، سوییچ ها و همچنین شبکه های استورج SAN استفاده می‌شود. امروزه علی‌ رغم تمام پیشرفتی که در تکنولوژی وایرلس به وجود آمده، همچنان بسیاری از شبکه‌‌های کامپیوتری برای انتقال داده‌‌های خود از انواع کابل شبکه استفاده می‌‌کنند.

کابل های ارتباطی شبکه دارای انواع مختلفی هستند و انتخاب نوع مناسب کابل شبکه بستگی به ساختار و توپولوژی و همچنین معماری سیستم دارد. مثلآ اینکه بزرگی شبکه چه اندازه است، یا چه پروتکلی استفاده می‌شود و چه توپولوژی دارد. جهت انتقال اطلاعات تحت شبکه از انواع کابل های شبکه مانند Cat5, Cat6, Cat7 و … استفاده می شود. هر یک از این کابل ها از نظر عایق بندی یا محافظ و شیلد به انواع کابل SFTP ،STP ،UTP و FTP و… دسته بندی می شوند.

لگراند فلوک - LRGRAND 305 1

کابل sftp و utp

کابل‌ به دو دسته کابل‌ های بدون شیلد و فویل (UTP) و شیلد‌دار و فویل دار (SFTP) تقسیم می‌ شود. البته لازم به ذکر است نمونه های کم مصرف‌ تری با نام‌ های FTP (فویل‌دار بدون شیلد) و STP (شیلددار بدون فویل) در بازار ارائه می شوند.

واژه UTP مخفف عبارت Unshielded  Twisted Pair به معنای زوج های بهم تابیده بدون شیلد است. کابل های شبکه UTP با وجود نویزپذیری نسبت به سایر کابل های شبکه محافظ دار از پرکاربردترین و به صرفه ترین کابل های شبکه بشمار میرود. این نمونه از کابل های شبکه از جفت سیم هایی تشکیل شده اند که دو به دو به هم تابیده شده است.

SFTP مخفف Screened Fully shielded Twisted Pair به معنی زوج‌ه ای به هم تابیده تماما غلافدارمی باشد. کابل SFTP بسیار مشابه کابل FFTP است. این کابل دارای یک روکش فلزی اضافی جهت کاهش اثر پارازیت است. در این کابل زوج سیم های تابیده شده هر یک به طور جداگانه با فویل محافظت می شوند و تمام آنها نیز به طور کلی محافظ دارند.

تفاوت SFTP با FFTP در نوع محافظ کلی سیم هاست. به این صورت که در FFTP محافظ به شکل فویل  و در SFTP از شیلد با بافتی انعطاف پذیر و همچنین از نظر مکانیکی محکم استفاده شده است. این نوع از محافظ به کاهش تداخل سیم های مجاور و سایر کابل ها کمک بسزایی می کند.

کابل هایی که در آنها از شیلد محافظ استفاده شده است در اصطلاح عموم SFTP نام دارد. فارغ از این که فویل در کاور کلی یا زوج سیم ها به کار رفته باشد. چرا که S در نام آنها معرف استفاده از شیلد در کابل می باشد. در دسته بندی جدید به کابل هایی که زوج سیم های آنها به صورت زوج زوج با فویل محافظت می شوند CAT7 گفته می شود.

لگراند فلوک - 3275932759 2

شیلد و فویل

دلیل اصلی تابیده شدن کابل های شبکه به یکدیگر جلوگیری از نویز پذیری آنها است. رنگ های اصلی کابل شبکه نشانگر وظیفه ی ارسال سیگنال های مثبت و رنگ های فرعی کابل شبکه نشانگر وظیفه ی ارسال سیگنال های منفی می باشد. جنس مغزی کابل شبکه بسته به نوع کابل میتواند مس یا آلمینیوم و یا آلیاژی از مس و المینیوم باشند.

دلایل استفاده از کابل شبکه شیلد دار

اکثرشبکه های کابلی یا به شکل توکار هستند (یعنی از داخل دیوار کابل کشی می شود ) یا به صورت روکار. یکی از بهترین راه حل های کابل کشی روکار استفاده از ترانک و داکت است. در بعضی مواقع در کنار کابل کشی شبکه، کابل کشی برق نیز انجام می شود، که در چنین شرایطی ما نیازمند کابلی می شویم که قادر باشد جریانات الکتریکی و مغناطیسی که برق بر روی کابل ما می گذارد را خنثی کند. یعنی از افتادن نویز بر روی کابل شبکه جلوگیری شود. بنابراین بهترین راهکار این است که از کابل شبکه شیلد دار بسته به فشار قوی و ضعیف بودن نوع جریان استفاده کنیم. روکش های شیلد آهنی و فویل از ایجاد نویز در کابل شبکه جلوگیری می کند.

لگراند فلوک - 1057479 2

کابل شبکه cat6 SFTP Cu کمپانی لگراند

امروزه از کابل های متفاوتی در شبکه ها استفاده می شود. نوع و سیستم کابل کشی استفاده شده در یک شبکه بسیار اهمیت دارد. هنگام طراحی یک شبکه باید با رعایت مجموعه قوانین موجود در خصوص سیستم کابلینگ، شبکه ای با حداقل مشکلات را طراحی نمود.

کابل های شبکه cat6 SFTP Cu کمپانی لگراند تمام مس است که جواب دهی بیشتری در متراژ بالا نسبت به کابل های روکش مس دارد. در واقع این دسته از کابل ها به خاطر داشتن شیلد و فویل سبب نویز گیری می شود و در متراژ بالاتر بهتر عمل می کنند.

این کابل شبکه از نوع SFTP است، یعنی به دور زوج های به هم تابیده آن، یک لایه شیلد بافته شده و یک لایه فویل قرار دارد. از این برند در تمامی صنایع بکار میرود و در انواع پروژه ها قابل استعلام است. فروش کابل cat6 SFTP Cu Legrand بصورت بسته بندی کارتون می‌باشد که طول آن 305 متر است.

Cat6

استاندارد Cat6؛ در Cat6 یک پوشش محافظ اضافی بر روی کابل ها قرار داده شده که بمنظور کاهش تداخل و بهم ریختگی سیگنال ها ایجاد و طراحی شده است. از مهمترین مزایای آن پیکربندی UTP یا STP در کنار فرکانس 250 مگاهرتز می باشد. در نتیجه با سرعت 1000 مگابیت در ثانیه پهنای باند مناسبی را در اختیار دارید. یکی از نقاط ضعف Cat6 محدودیت در مسافت است که به 55 متر محدود شده است و در صورت افزایش این مسیر، سرعت آن حتی تا 1 گیگابیت در ثانیه نیز کاهش خواهد یافت. به دلیل ساختار Cat6، قیمت نهای کابل شبکه Cat6 مقداری از Cat5e گران تر است.

لگراند فلوک - unnamed 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

لگراند فلوک - 3aqcwhyz

همه چیز در مورد کابل شبکه cat6 SFTP outdoor نگزنس

کابل شبکه cat6 SFTP outdoor نگزنس امروزه از کابل های مختلفی در شبکه ها بکار گرفته میشود. نوع و
آواتار کاربر
کاربر
30 دی 1398
لگراند فلوک - 6BF4A685 6406 4B31 AB9A 5724AC857FC9 720x940 1

انواع کابل شبکه

هدف اصلی از احداث شبکه انتقال داده میان اجزای شبکه است. پیاده سازی شبکه روشی است برای
آواتار کاربر
کاربر
06 خرداد 1401
پچ کورد لگراند Cat6 SFTP

خرید پچ کورد cat6 SFTP لگراند با تست فلوک

پچ کورد شبکه یکی از تجهیزات اساسی پسیو شبکه بشمار میرود که دو سر آن به کانکتور شبکه وصل
آواتار کاربر
کاربر
25 بهمن 1400
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader