ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

تفاوت فیبر نوری و کابل شبکه چیست؟

Default Avatar
کاربر
02 تیر 1400
لگراند فلوک - opticf1 1
امتیاز بدهید

ویژگی های کابل فیبر نوری چیست؟

 فیبرنوری داده ها با استفاده از نور جابجا میشوند. این تفاوت، از مهم‌ترین تفاوت‌ کابل‌های شبکه با فیبر نوری است. فیبرنوری از لحاظ ساختاری از جنس شیشه درست شده است و وظیفه جابجایی اطلاعات بر عهده نور است. نوع تک حالته آن از نور لیرز برای انتقال داده استفاده کرده و نسبت نو چندحالته نازک‌تر می‌باشد.

ویژگی های کابل شبکه چیست؟

کابل‌های شبکه دارای چهار جفت سیم به هم تابیده هستند که دو جفت از آن‌ برای ارسال داده و دو جفت آن هم برای دریافت داده کاربرد دارند. انتقال داده در این کابل‌ها از طریق سیگنال‌های الکترونیکی صورت می‌گیرد.کابل‌های Cat 5e و Cat6 کابل‌های شبکه‌ای هستند که قابلیت ارائه سرعت بالا را دارند.

انتقال داده از یک سیستم به دیگر سیستم‌ها به تشکیل یک شبکه منجر می‌شود.

لگراند فلوک - opticf1 1

تفاوت کابل های شبکه و کابل های فیبرنوری

آسیب پذیری:

از مهم‌ترین تفاوت کابل شبکه با فیبر نوری، تفاوت در آسیب‌پذیری نسبت به پدیده‌ای به نام تداخل الکتریکی است. تداخل الکتریکی عبارت است از ایجاد اغتشاش‌هایی که از یک منبع خارجی بر یک مدار تاثیر می‌گذارد. این تاثیر به شکل‌هایی مانند القای الکترومغناطیسی و یا الکتروستاستیکی ظاهر می‌شود در واقع تداخل الکترونیکی همان نویز هایی است که با انها مواجه میشویم

سرعت:

کابل های فیبرنوری عموما سرعت بیشتری نسبت به کابل های شبکه دارند. برخی از کابل‌های فیبر نوری سرعتی در حدود ۱۰۰ ترابیت در ثانیه را نیز عرضه کرده‌اند. اما همانطور که قبلا نیز ذکر شد، به این معنا نیست که کابل‌های شبکه هم سرعت کمی دارند. برخی از انواع کابل‌های شبکه سرعتی معادل سرعت برخی از کابل‌های فیبر نوری را ارائه می‎‌دهند.

پهنای باند:

پهنای باند در واقع لوله آبی است که هر چه قطر آن بیشتر باشد، میتواند مقدار بیشتری خروجی داشته باشد. پهنای باند حداکثر اطلاعاتی است که میتوان روی یک رسانه ارتباطی منتقل شود.یکی دیگر از تفاوت های کابل شبکه و فیبر نوری پهنای باند انهاست.

امنیت:

امنیت در عصری که حملات سایبری برای برخی از هکرها، به راحتی آب خوردن است از دغدغه‌های بسیاری از کاربران است. از این جهت، یکی از مولفه‌های مهم در ساختار یک شبکه نیز، امنیت آن است. استفاده از ابزارها و امکانات ایمن برای این منظور به امنیت بیشتر شبکه و عدم افشای اطلاعات کمک بزرگی خواهد کرد. از دیگر تفاوت‌ کابل‌ شبکه و فیبر نوری، ضریب امنیتی آن‌هاست. یکی از برتری‌هایی که کابل فیبر نوری نسبت به کابل شبکه دارد، امنیت بیشتر آن است. کابل شبکه به دلیل ساختاری که دارد، قابلیت رهگیری اطلاعات را راحت‌تر برای هکر فراهم می‌کند. این در حالی است که رهگیری اطلاعاتی که از طریق کابل فیبر نوری رد و بدل می‌شود به مراتب دشوارتر است. همین تفاوت برای اثبات ایمن بودن این کابل نسبت به کابل شبکه کافی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کابل شبکه cat6 UTP محصول لگراند با تست فلوک

چگونه کابل مناسبی انتخاب کنیم؟ کابل شبکه cat6 UTP تست فلوک

چه نوع کابل شبکه ای بخریم؟ در ابتدا باید تعیین کنید کابل را بمنظور چه کاری نیاز دارید و
Default Avatar
کاربر
05 آبان 1400

بررسی پچ کورد cat6 SFTP نگزنس با تست فلوک

پچ کورد cat6 SFTP نگزنس کابل های کوچکی که در شبکه برای ایجاد اتصالات نسبتا کوچک مورد استفاده
Default Avatar
کاربر
30 دی 1398
لگراند فلوک - tlmb8qa5 copy

کیستون شبکه لگراند: راهنمای جامع

کیستون شبکه لگراند یکی از پرکاربردترین تجهیزات شبکه است که برای اتصال کابل شبکه به
Default Avatar
کاربر
30 خرداد 1403
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader