ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

آشنایی با کابل شبکه Cat8

آواتار کاربر
کاربر
14 اسفند 1401
کابل شبکه Cat8
امتیاز بدهید

در راستای انتقال داده و افزایش تصاعدی حجم داده‌های ذخیره شده، متمرکز شدن سریع داده‌ها در فضای ابری، افزایش روزافزون پهنای باند در دسترس  مدیران فناوری اطلاعات و مهندسان مرکز داده به طور مداوم به دنبال راه‌های سریع، آسان و ارزان‌تر برای انتقال داده‌های بیشتر هستند. کابل شبکه Cat8 راه‌حل داده‌های حجیم و نیاز روز افزون مراکز داده است.

با در دسترس‌تر شدن اترنت Cat8، مراکز داده به دنبال کابل مسی مقیاس‌پذیری هستند که بتواند با فیبر نوری رقابت کند.

کابل شبکه Cat8 چیست؟

کابل شبکه Cat8 آخرین استاندارد IEEE است. پس از تولید کابل‌های Cat7 و Cat6a با یک جهش قابل توجه در سرعت، این کابل تولید شد. کابل شبکه Cat8 از اتصالات استاندارد RJ45 استفاده می‌کند و با استانداردهای قبلی سازگار است.

یکی از تفاوت‌های کلیدی کابل شبکه cat8، این است که این  نوع کابل همواره دارای محافظ است. این محافظ اثر کراس تاک، تداخل الکتریکی و EMI است و با وجود این محافظ، سرعت انتقال داده سریعتر و خطاهای کمتری ایجاد می‌شود ولی این کابل هم سنگین‌تر است و هم کاملا سفت و سخت است و نصب آن در فضاهای تنگ دشوار است.

کابل شبکه Cat8

EMI چیست؟

برخی از تجهیزات الکتریکی، امواج مغناطیسی ایجاد می‌کنند. این نوع امواج می‌تواند در انتقال داده تداخل ایجاد کنند. باید از تداخلات الکترومغناطیسی یا EMI به کابل شبکه جلوگیری کرد.

سرعت کابل شبکه Cat8 چقدر است؟

Cat8 سریعترین کابل اترنتی است که تاکنون ساخته شده است. این کابل می‌تواند داده را تا سرعت 40 گیگابیت در ثانیه منتقل کند. این سرعت چیزی حدود چهار برابر سریع‌تر از Cat6a است، پهنای باندی که این کابل ارائه می‌دهد تا 2 گیگاهرتز است چهار برابر بیشتر از پهنای باندی که  Cat6a پشتیبانی می‌کند. این پهنای باند تأخیر را کاهش می‌دهد و در کیفیت سیگنال موثر است.

البته باید به این نکته توجه کنید که این سرعت برای مسافت‌های کوتاه است در مسافت‌های بلند Cat8 برابر Cat6A  می‌شود. به طوریکه سرعت 40 گیگابیت در ثانیه برای این کابل برای مسافت حداکثر 78 اینچ است و سرعت 25 گیگابیت در ثانیه تامسافت 100 اینچ. از 100 تا 328 اینچ، Cat8 همان توان 10 گیگابیت بر ثانیه کابل Cat6A را ارائه می دهد.

کابل Cat8 در کجا کاربرد دارد؟کابل شبکه cat8

کابل اترنت Cat8 برای اتصال سوئیچ به سوئیچ و اتصالات مراکز داده و اتاق‌های سرور مناسب است از این کابل میتوان در شبکه‌های 25GBase-T و 40GBase-T استفاده کرد. این کابل با کانکتور RJ45 استاندارد  به تجهیزات شبکه مانند سوئیچ ها و روترها متصل می‌شود و از این رو تطبیق پذیری با تجهیزات شبکه دارد.

آیا Cat8 ارزشش را دارد؟

از آنجایی که سرعت Cat8 بسیار زیاد است، دستگاه قدیمی که قادر به کار با سرعت 40 گیگابیت در ثانیه نیست، با این کابل نمی تواند این سرعت را تامین کند و عملا این سرعت از دست میرود. سرعت انتقال شبکه به این بستگی دارد که آیا تمام اجزای متصل قادر به کار با سرعت‌های بالاتر هستند یا خیر. استفاده از کابل سریع‌تر فایده‌ای ندارد، اگر تجهیزات شما سرعت های بالا را پشتیبانی نمیکنند بهتر است از یک نسخه قدیمی‌تر و مقرون به صرفه‌تر استفاده کنید. Cat5e، Cat6، Cat6a و Cat7 از نظر فرکانس و سرعت نمی توانند با Cat8 رقابت کنند.

PoE در Cat8

کابل Cat8 از فناوری Power over Ethernet (PoE) که برای انتقال برق و داده از طریق یک کابل کاربرد دارد، پشتیبانی می‌کند. با این قابلیت کابل شبکه Cat8 یعنی با حذف یا کاهش نیاز به کابل برق، می‌توان فضا را در اتاق‌های شلوغ سرور صرفه‌جویی کرد. با حداکثر برد 30 متر، کابل Cat8 می‌تواند به دستگاه‌های PoE مانند دوربین‌های امنیتی و access point بی‌سیم در زمانی که به منبع برق AC نزدیک نیستند دسترسی پیدا کند.

منبع:

https://blog.tripplite.com/what-is-cat8-cable

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

لگراند فلوک - 3aqcwhyz

همه چیز در مورد کابل شبکه cat6 SFTP outdoor نگزنس

کابل شبکه cat6 SFTP outdoor نگزنس امروزه از کابل های مختلفی در شبکه ها بکار گرفته میشود. نوع و
آواتار کاربر
کاربر
30 دی 1398

کیستون cat6 SFTP پهن لگراند – 76566

نحوه نصب کیستون شبکه نحوه نصب پریز شبکه یکی از چالش هایی است که تکنسین های شبکه در نصب و
آواتار کاربر
کاربر
02 اسفند 1400
لگراند فلوک - nexans network cable cat6 utp pvc 305m 1

ویژگی های کابل شبکه cat6 UTP برند NEXANS

کابل شبکه cat6 UTP کمپانی نگزنس یک شرکت معتبر فرانسوی شناخته شده با قدمت بیش ازیک قرن در
آواتار کاربر
کاربر
27 دی 1398
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader