ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

معرفی کابل شبکه

Default Avatar
کاربر
30 بهمن 1398
لگراند فلوک - 149285637949241 2
امتیاز بدهید

معرفی کامل کابل شبکه

از اصلی ترین اجزای شبکه کامپیوتری، میتوان کابل شبکه را نام برد.کابل شبکه در عین حال یکی از مهم ترین و ساده ترین عاملی است که هر متخصص شبکه باید آن را بشناسد تا بتواند یک شبکه کامپیوتری را پیکر بندی نماید.به عبارتی یکی از اساسی‌ترین عناصر در شبکه های کامپیوتری، کابل شبکه است که دارای انواع و اشکال مختلفی (کابل کواکسیال Coaxial، فیبر نوری و همینطور زوج به هم تابیده) می باشد. ما در ابن مقاله قصد داریم انواع کابل شبکه را مورد بررسی قرار دهیم.

لگراند فلوک - 149285637949241

کابل شبکه از نوع زوج های به هم تابیده

کابل زوج تابیده شده از پرکاربرد ترین کابل هایی شناخته شده است که در اکثر موارد قابل استفاده است. در هر یک از این کابل ها ۴ زوج سیم تابیده شده موجود است که هر زوج دارای رنگ خاصی می باشد. این نمونه از کابل ها بسیار به کابل های تلفن شبیه هستند. سوکت این کابل ها نیز همانند سوکت تلفن است و همگی از نوع RJ۴۵ بهره می برند. کابل های بهم تابیده (Twisted-Pair) از نظر ساختار در دو دسته کلی UTP و STP قرار داده می شوند. زوج کابل های بدون محافظ (UTP)، کابل های اترنت مدرن هستند که در راستای کاهش هزینه از سیم کشی UTP بکار می برند،کابل های STP یا شیلددار نیز درواقع کابل هایی می باشند که به جهت کسر تداخل الکترومغناطیسی (EMI) یا همان نویز، در آن ها از شیلد استفاده شده است.

لگراند فلوک - images 4 3

کابل شبکه از نوع فیبر نوری

در کابل‌های فیبر نوری از یک رشته باریک و بلند شفاف شیشه مانند و یا پلاستیک استفاده شده است تا بتوانند نور را انتقال دهند، به این صورت که نور از یک سر این رشته وارد شده و از سر دیگر خارج می شود. کابل های فیبر نوری غالباً در شبکه های پر سرعت بسیار کاربرد دارند که البته از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند. این کابل ها در موارد پزشکی، مخابرات، موارد نظامی، حس گرها و در روشنایی مورداستفاده قرار می گیرند.

کابل شبکه از نوع کواکسیال

کابل های کواکسیال که در ایران با نام هم محور نیز شناخته شده است دارای مقاومتی بالا در برابر نویزها می باشند. افت سیگنال در فاصله های طولانی، بالا بودن هزینه نصب و نگه داری، درگاه های نامناسب و عدم پشتیبانی شبکه ها از این نوع کابل ها، سبب کاهش استفاده و محبوبیت این کابل ها شده است.

دسته بندی کابل شبکه

عامل های مختلفی کابل های شبکه را به دسته بندی های متفاوت ( cat مخفف واژه ی category به معنای دسته) تقسیم بندی می کنند عبارتست از: سرعت و پهنای باند، خصوصیات الکترونیکی.

لگراند فلوک - images 2 3

تست فلوک چیست؟

شرکت فلوک در اصل ارائه دهنده تجهیزات تست و ابزار دقیق در حوضه های متنوع از جمله کابل‌های شبکه می باشد که نتایج حاصل از تست این دستگاه‌ها رفرنس معتبری را برای شرکت‌ها به همراه خواهد داشت. این شرکت به عنوان زیر مجموعه شرکت بزرگ Danaher یکی از سازندگان معروف تجهیزات آنالیز و اندازه‌گیری که دربردارنده انواع لوازم الکترونیک برای اندازه‌گیری پارامترهای الکتریکی و فیزیکی است.

پس از کابل کشی، یک شبکه کامپیوتری جهت کسب اطمینان از نحوه ی درست و بدون نقص کابل کشی و همچنین برای اطمینان از کارکرد صحیح شبکه و وصل بودن کابل ها باید شبکه را توسط ابزاری تست نمود. یکی از بهترین وسیله های اندازه گیری کیفیت و عیب یابی پسیو را میتوان بدون شک دستگاه فلوک معرفی نمود. در حقیقت بهترین تستر جهان تستر فلوک است که اطلاعات کاملی از کیفیت کابل کشی ، سرعت، متراژ کابل، محل دقیق قطعی کابل و … را ارائه می دهد. حتی این تستر قابلیت ذخیره اطلاعات را در خود دارد و همچنین می تواند گزارش کاملی برای عرضه به کارفرما ، به صورت کتبی ارائه دهد.

لگراند فلوک - Fluke Network Test 1کابل cat6 SFTP LSZH لگراند تست فلوک

کابل شبکه لگراند Cat6 SFTP از کابل های Twisted Pair یا زوج به هم تابیده بشمار می رود که از 4 زوج سیم به هم تنیده شده تشکیل شده است. این محصول از سری کابل های با کیفیت لگراند محسوب می شود. این کابل شبکه از نوع SFTP یا به صورت دقیق تر SFTP است، به این معنا که از روکش محافظ فویلی بهره می برد. وجود فویل در اطراف زوج سیم ها، همانند شیلد عمل می کند و سبب کاهش تداخلات نویز های الکتریکی می شود .

 

این کابل در رنگ آبی و با حلقه‌های به طول 500 متر در بازار ارائه می شوند. از این کابل می توان برای شبکه های Ethernet Gigabit و همچنین راه اندازی سیستم های Network در اداره ها، در خانه ها، مجتمع های بزرگ و غیره بکار برد. همچنین این محصول دارای ویژگی LSZH است که مقاومت این کابل در برابر حریق و یخ زدگی را افزایش می دهد.کابل لگراند Cat6 SFTP همچون سایر کابل‌های Cat6 دارای سرعت حداکثر 10 گیگابیت بر ثانیه با طول کمتر از 55 متر و پهنای باند 250 مگاهرتز است.

کابل شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

معرفی مشخصات کیستون شبکه cat6 utp پهن برند لگراند

کیستون شبکه چیست؟ کیستون شبکه یا پریز شبکه، یکی از قطعات مورد نیاز در ساختار فیزیکی
Default Avatar
کاربر
29 مهر 1399
پچ پنل 24 پورت cat6 SFTP لگراند – 33563

پچ پنل 24 پورت cat6 SFTP لگراند – 33563

در صورت نبود پچ پنل چه اتفاقاتی رخ می دهد؟  اگر بخواهید کابل یکی از کاربران را از سوئیچ
Default Avatar
کاربر
25 بهمن 1400

زاویه تخت ترانک 80 لگراند -پارت نامبر 10767

زاویه تخت لگراند ترانکینگ نوعی محفظه یا کانال درب دار با سطح مقطع مستطیلی شکل می باشد که
Default Avatar
کاربر
21 بهمن 1398
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader