ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

همه چیز در مورد ترانکینگ لگراند و معرفی ترانک 80 محصول لگراند

Default Avatar
کاربر
26 مرداد 1399
امتیاز بدهید

ترانکینگ لگراند

ترانکینگ محفظه ای است جهت کابل کشی ساختمان و جایگزین روش های قدیمی. در واقع سیستم های ترانکینگ به منظور حمل جریانی عمل می کنند که از تجمع و ترکیب کابل های برقی متفاوت بوجود میاید. این سیستم در ساختمان ها، تجهیزات و… مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجا که ترانکینگ‌ها از قابلیت پارتیشن بندی در درون خود برخوردارند؛ از آن‌ها به عنوان یک ابزار عالی جهت پیاده سازی شبکه‌های پیشرفته و ساختار یافته یاد می‌شود. همچنین ترانک هابا توجه به فضا جهت عبور کابل معمولا مکانیزمی دارند که می توان بر روی انها پریزهای برق و شبکه و کلیدهای خاص را به صورت مستقیم جا سازی نمود.

مثلا می توان پریز برق، پریز شبکه و پریز تلفن را داخل ماژول های خاص قرار داد و ماژول ها را در بدنه ترانک قرار داد. اما داکت های معمول در بازار چنین امکانی را ندارند و همانطور که گفته شد فقط برای عبور کابل به کار می روند.

 

 

ترانکینگ یکی از بهترین گزینه ها جهت پیاده سازی شبکه های ساختار یافته بشمار میرود. در برخی از ترانک ها همچون مارشال از مواد سوپر پی وی سی برای مقاومت بیشتر در مقابل ضربه بکار برده می شود. اغلب ترانک ها از موادی ساخته می شوند که در برابر اشتعال مقاوم تر هستند.

در برخی از کارخانه ها ترانک هایی با ویژگی های خاص تولید می شود. به عنوان مثال می توان به ترانک های ضد باکتری، ترانک های قرنیزی و پروفایل با گنجایش نامحدود، ترانک های ضد نویز و … اشاره کرد.

ترانکینگ مخصوص انتقال توزیع سیستم های برق نورمال، اضطراری، ups، شبکه های کامپیوتری، سیستم های جریان ضعیف مانند تلفن، اینتر کام، سیستم های صوتی تصویری، اعلام حریق.

 

ترانکینگ در انواع دیواری، دفنی و ستونی توسط شرکت‌های مختلفی به تولید می رسند.

 ترانکینگ دیواری:

این نمونه از ترانک ها از متعلقات بسیاری برخوردار هستند مانند: زاویه خارجی، بست انتهای ترانک، قطعه اتصال بدنه، قطعه اتصال درب، زاویه داخلی، سه‌راهی و… . وجود این متعلقات در ترانکینگ باعث انعطاف‌پذیری در نصب شده و به زیبایی محیط کمک می‌کند. ترانکینگ‌های لگراند دیواری در اندازه‌های مختلف با توجه به استانداردهای شرکت تولیدکننده آن عرضه می‌شوند. از پرکاربردترین سایزها می‌توان به ترانکینگ 50*80، 50*100 و 50*150 اشاره نمود. از ترانکینگ دیواری می‌توان در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری بکار برد.

ترانکینگ دفنی:

ترانکینگ دفنی لگراند به صورت توکار و یا زیر کفی کاذب قرار می‌گیرد، به صورتی که هیچ‌گونه دیدی نسبت به سیم‌ها و کابل‌ها وجود ندارد. از این نوع ترانک می‌توان جهت نصب کلیه سیستم‌های برق فشار قوی و فشارضعیف، شبکه و تلفن استفاده کرد. از ویژگی های منحصر به فرد این نوع ترانکینگ می‌توان امنیت بالای کابل‌ها، مقاومت بسیار زیاد نسب به انواع دیگر ترانکینگ، اضافه کردن تعداد پریزها و کابل‌ها و همچنین تغییر سریع در زیرساخت نام برد. از ترانک دفنی در اکثر مواقع در زیرساخت‌های برق فشار قوی با حجم کابل بالا استفاده می‌شود.

ترانکینگ ستونی:

این نوع ترانکینگ در انواع مختلف دیواری و ایستاده، در طرح‌های مکعب مستطیل و دایره‌ای و در رنگ های مختلف تولید می‌شود. ترانکینگ ستونی در فضاهایی نظیر همایش‌ها، اتاق‌های کنفرانس، محیط‌ های آموزشی و فضاهای اداری مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای این نوع ترانکینگ می‌توان به محافظت از کابل‌ها در اثر ضربه، پارگی و پوسیدگی، کوتاه شدن کابل‌های زیر میز کاربر و در دسترس بودن اشاره کرد.

 

 

متعلقاتی که در ترانکینگ لگراند استفاده می شود؟

در واقع ترانکینگ تنها یک محفظه برای کابل کشی نمی باشد. بلکه ترانکینگ اجزای مختلفی ( زاویه خارجی و داخلی, سه راهی ترانک, قطعه اتصال بدنه و درب و ….) با عملکرد های متفاوتی را در بر می گیرند که هر یک از این ادوات نقش بسیار با اهمیتی را در انعطاف پذیری آن و زیبایی محیط اعمال می کنند.

  • زاویه داخلی: برای اتصال دو ترانک در گوشه ‌های ۹۰ درجه داخلی دیوار , زاویه داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • فریم: ماژول ترانک محفظه‌ ای است که روی بدنه ترانک قرار می گیرد تا کلید و پریز , کیستون در آن قرار گیرند. این قطعه در نوع های ۲ , ۴ , ۶ و ۸ ماژولی تولید می‌ شود. فضای مورد نیاز برای نصب پریزهای  تلفن , برق و شبکه با سایز استاندارد ۲۲٫۵*۴۵ یک ماژول و پریز های پهن با سایز استاندارد ۴۵*۴۵ میلی ‌متر ۲ ماژول است.
  • زاویه خارجی: برای اتصال دو trunk در گوشه ‌های ۹۰ درجه ی بیرونی دیوار , زاویه ی خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • زاویه تخت: برای اتصال قائم و تغییر مسیر ترانک در یک سطح , مورد استفاده قرار می گیرد.
  • قطعات و اتصالات: قطعاتی مانند کیستون , کلید و پریز که تجهیزات خود را به آنها متصل می کنیم.
  • سه‌راهی: برای ایجاد انشعاب در مسیر Trunk از سه ‌راهی استفاده می‌کنیم.
  • مسدودکننده: برای حفظ ایمنی همچنین برای پوشاندن ابتدا و انتهای ترانک و یکدست کردن ظاهر کار از این قطعه استفاده می کنند.
  • درزگیر: جهت پر کردن درز میان بدنه ‌ها و درب ترانک کاربرد دارد. درزگیر سه قطعه دارد که قطعه ی اصلی بر روی ترانک و دو قطعه ی دیگر در لبه‌های ترانک جهت زیبایی ترانک قرار می گیرند.
  • پارتیشن: از این قطعه بمنظور تقسیم محیط داخل ترانک به دو یا چند بخش جهت مرتب سازی سیم کشی ها و یکپارچه سازی آن ها ( به عنوان مثال ایجاد مسیر های مجزا برای سیم برق و کابل شبکه و … برای جلوگیری از ایجاد نویز در شبکه ) استفاده می‌شود.

 

مزایای ترانکینگ لگراند نسبت به روش‌های سنتی:

  • امکان استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف متناسب با دکوراسیون ساختمان، جلوگیری از تداخل الکترومغناطیسی و نویز حتی در صورت سیم‌کشی مشترک سیستم برق، شبکه و … (به وسیله پارتیشن)
  • ماژولار بودن: ترانکینگ انعطاف‌پذیر است و به‌راحتی می‌توان تعداد کلید و پریزها و مکان آن‌ها را تغییر داد.
  • جلوگیری از پوسیدگی و خوردگی، محافظت از کابل‌ها در برابر ضربه و افزایش عمر کابل‌ها و سیم‌ها
  • امکان سیم‌کشی همزمان سیستم برق، شبکه‌های کامپیوتری، سیستم‌های تلفن و سیستم‌های اطفاء حریق در مسیرهای مشترک
  • امکان مدیریت و مرتب‌سازی کابل‌ها

 

داکت لگراند چیست و چه تفاوتی با ترانکینگ لگراند دارد؟

داکت نوعی کانال از جنس پلاستیک است و برای ورود کابل ها یا سیم ها استفاده می شود. داکت لگراند جهت هدایت، محافظت و سازمان‌دهی کابل‌ها و سیم‌های الکتریکی کاربرد موثری دارد.

این محفظه به هیچ عنوان خاصیت ضد آب بودن ندارد؛ به همین دلیل تنها در محیط‌ های سرپوشیده قادر به  استفاده از آن هستیم؛ لذا در صورتی که آب به آن برسد می‌تواند منجر به خرابی آن و صد البته ایجاد خطر برای انسان شود. به علاوه آنچه به عنوان داکت می‌شناسیم این است که داکت ها مقاومت زیادی در برابر گرما ندارند بنابراین در محل نصب آن باید دقت کافی را داشت. از مزایای داکت ها میتوان نصب آسان، پوشانندگی بسیار خوب سیم‌های درهم‌تنیده  و راحت نمودن گروه‌بندی و محافظت از سیم‌ها را نام برد.

نکته مهم این است که داکت‌ها در اندازه‌ها و جنس‌های مختلفی در بازار عرضه می شوند که در هنگام خرید آن‌ها حنما باید نیاز خود را در نظر داشته و متناسب با آن اقدام به خرید نمایید.

 

تفاوت داکت و ترانک:

از نظر مفهومی داکت و ترانک شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند و هر دو کانال‌هایی جهت بسترسازی به محسوب می شوند. اما تفاوت‌هایی نیز در شکل ظاهری، کیفیت و کاربرد این دو وجود دارد.

  • مقاومت و استحکام: ترانک به دلیل ضخامت و نوع طراحی، مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به داکت دارد.
  • ادوات و اتصالات: ترانک ها دارای ادوات و اتصالات گوناگون مانند زاویه‌ها و درزگیر‌ها و … هستند که از نظر شکل ظاهری کیفیت بسیار بالایی نسبت به داکت‌ها داشته و کارایی بسیار بالا‌تری نیز دارند.
  • قابلیت نصب اتصالات و تجهیزات: ترانک ها به خاطر نوع طراحی که دارند، این امکان را به ما می‌دهند تا بتوانیم روی سطح آن‌ها از ادواتی مانند کلید، پریز، کیستون تلفن، کیستون شبکه و … استفاده کنیم.
  • هزینه: طبیعتا به دلیل کیفیت تجهیزات و ادوات، هزینه تجهیز و راه‌اندازی ترانک نسبت به داکت بالا‌تر می‌باشد.

 

آیا استفاده از داکت لگراند مناسب است یا ترانک لگراند؟

یکی از پرکاربردترین محصولات لگراند فرانسه انواع داکت و ترانکینگ لگراند است که در دنیای شناخته شده بوده و دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند.

استفاده از انواع داکت لگراند و ترانکینگ لگراند راهکاری ایده آل و موثر برای نوسازی سیستم های کابل کشی قدیمی است. در واقع استفاده از این سیستم موجب شده تا شما بتوانید علاوه بر حفاظت از سیم و کابل های ساختمانی خود در عین حال زیبایی فضای مورد نظرتان نیز حفظ نمایید و از آسیب دیدن سیستم های برقی خود جلوگیری کنید.

با توجه به مزیت های داکت و ترانکینگ: جهت نصب زیر ساخت ها استفاده از ترانک انتخاب خوبی بوده، اما باید هزینه متعلقات آن را در نظر گرفت. چرا که قیمت هر متر ترانک نسبت به داکت تقریبأ چهار برابر بیشتر است. داکت هزینه راه اندازی بسیار کمی دارد علاوه بر این در زمان کمتری انجام می پذیرد. البته که ترانکینگ خصوصیات و مزایای به نسبت بیشتری از داکت ها دارد ولی در ساختمان ‌های مسکونی بهتر است از داکت استفاده شود زیرا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه و مناسب تر می باشد.

 

 

معرفی ترانک 80 لگراند:

شرکت لگراند با بهره گیری از تیم تحقیق و توسعه خود همواره در حال ارائه محصولات جدید و بهتر شدن ظاهری و کیفی محصولات به ویژه ترانکینگ های مخصوص خود است.

ترانکینگ لگراند دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر نور خورشید است و از عدم تغییر رنگ به مرور زمان بهره میبرد. جنس مواد تشکیل دهنده ترانکینگ لگراند از نوع PVC خاصی بوده که در مقابل آتش سوزی مقاوم است و موجب پیشرفت و انتقال آتش سوزی نمی گردد.

ترانک 50*80 لگراند همراه با درب همراه با در محصولی است که بمنظور پیاده سازی شبکه های منسجم مورد استفاده قرار می گیرد. کارایی این محصول در واقع حفاظت از سیم ها و کابل های عبوری از یک فضا است. این محصول ساخت کارخانه فرانسه لگراند است. سایز 50*80 نشانگر این است که این ترانکینگ دارای عمق 50 میلی‌متری و عرض 80 میلی متری می باشد. این سایز ترانکینگ معمولا جهت استفاده در  دفاتر کوچک و یا در مسیر با حجم کم کابل استفاده می شود.

استفاده از PVC در این محصول موجب خواهد شد تا مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی، خوردگی و پوسیدگی را متحمل شود. جنس این ترانکینگ به گونه‌ای است که در محدوده دمایی 15- تا 60 درجه قابل استفاده است. بر روی این محصول می توان کادرهای مخصوص ترانک را به همراه مکانیزم های گروه موزائیک یا آرتئور لگراند نصب کرد.

 

از جمله مزایای ترانکینگ لگراند 50*80 می‌توان به نصب سریع و آسان، کیفیت خوب، زیبایی نسبی اشاره نمود. این محصول یکی از بهترین و باکیفیت ترین نمونه های تولیدی لگراند می باشد.

این نمونه از ترانک های لگراند به دو روش بسته بندی می شوند که دارای کد های متفاوت نیز هستند. یک مدل شامل کد 010462 است که هم درب و هم بدنه در یک کارتن قرار دارند و مدل دیگر کدهای 10412 و 10521 که به ترتیب بدنه و درب ترانکینگ ها هستند که به عنوان دو محصول جداگانه قابل فروش است.

مشخصات محصول:

  • با قابلیت نصب انواع کلید، پریز و تجهیزات شبکه
  • جهت استفاده در مکان های با کاربر محدود
  • قابلیت نصب پارتیشن جهت جدا سازی مسیر کابلها
  • دارای رنگ طرح چوب به همراه اتصالات طرح چوب
  • بدنه 50 * 80 میلی متر
  • طول 2 متر
  • رنگ سفید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

لگراند فلوک - 5 e1622706878910

کیستون تلفن RJ11 باریک لگراند – 78730

یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات در شبکه های داخلی، کیستون شبکه است. کیستون شبکه در واقع
Default Avatar
کاربر
10 اسفند 1398
لگراند فلوک - img لگراند 1

شرکت لگراند

درباره شرکت شرکت لگراند یک شرکت فرانسوی در شهر لیموژ فرانسه است. شرکت لگراند در فروش
Default Avatar
کاربر
23 تیر 1400
لگراند فلوک - Untitled 16 1

کابل های شبکه cat6 UTP Cu محصول لگراند

کابل ها رسانه‌ای هستند که داده‌ها در آن جریان دارند و اطلاعات را از دستگاهی در شبکه به
Default Avatar
کاربر
26 مهر 1400
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader