ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

کابل فیبر نوری multi mode 12 Core In/out چه مشخصاتی دارد؟

آواتار کاربر
کاربر
10 آبان 1400
کابل فیبر نوری multi mode 12 Core In/out
امتیاز بدهید

 

کابل های شبکه از 4 زوج سیم نازک بهم تابیده تشکیل شده اند که اصطلاحا به آنها twisted pair نیز می گویند. این 4 زوج در هشت رنگ تولید می شوند که هر رنگ بیانگر وظیفه خاصی ( دریافت یا ارسال سیگنال و یا موارد کنترلی ) است. 

تفاوت انواع کابل شبکه

کابل های شبکه انواع مختلفی دارند و انتخاب نوع مناسب کابل شبکه بستگی به نوع ساختار و توپولوژی و همچنین معماری سیستم دارد. عمده تفاوت کابل های شبکه را می توان به دسته های ذیل دسته بندی نمود:

1- جنس رشته های کابل شبکه و ضخامت مغزی آن:

کابل های درجه یک از جنس مس خالص تولید می شوند که یکی از اصلی ترین تفاوت کابل درجه یک با دیگر کابل های تقلبی می باشد. مغزی کابل های درجه دو و سه معمولآ از جنس الومینیوم و یا آهن است و توسط مس روکش می شوند. کابل های تقلبی عملآ در هنگام اخذ تست ( مثلا تست های حرفه ای فلوک) قادر به پاس کردن تمامی المان های لازم یک کابل خوب را ندارند.

2- جنس بدنه کابل شبکه:

دو نوع کابل در این دسته بندی قرار می گیرند. کابل هایی با روکش pvc و کابل های با روکش LSZH. کابل های lszh در مکان های حساس همچون دیتاسنتر ها استفاده می گردد که در هنگام سوختن، دود سمی تولید نکرده و باعث خفگی نمی شود.

3- مقاومت کابل ها در مقابل نویز:

از عمده ترین دلایل بروز مشکل در شبکه ها، نویز ها و پارازیت های موجود در محل نصب کابل ها می باشد. در بسیاری از مواقع این نویز ها دارای دلایل خارجی ( مربوط به محیط شهری) نبوده بلکه دارای سرمنشا داخلی است. یعنی بخاطر مجاور کابل های برق ( حتی کم فشار) در کنار کابل های شبکه ( حتی در داخل داکت و ترانک) ما شاهد بروز نویز روی شبکه خواهیم بود. به همین دلیل حهت جلوگیری از این مشکل، کابل ها به صورت شیلد دار تولید می شوند.

لگراند فلوک - WhatsApp Image 2020 05 06 at 13.40.33 1 1

کابل فیبر نوری

فیبر نوری معمولآ از جنس سیلیسیم دی ‌اکسید می باشد و داده‌ها را توسط نور لیزر انتقال می‌دهد. فیبر نوری، رشته ای از تارهای بسیار نازك شیشه ای است كه قطر هر یك از تار ها همانند قطر یك تار موی انسان می باشد. از کابل فیبر نوری جهت ارسال سیگنال های نوری در مسافت های طولانی استفاده می شود. این نوع کابل کاملآ با کابل‌های کواکسیال و زوج به هم تابیده شده متفاوت است. کابل فیبر نوری از شیشه ساخته شده و آن‌ها از سیم‌های مسی. از کابل فیبر نوری می‌توان برای ایجاد ارتباط بین شبکه‌هایی که فاصله زیادی از هم دارند، استفاده نمود. به عنوان مثال این کابل ها می‌توانند شبکه‌های LAN را به هم متصل کنند.

لگراند فلوک - 158218730428726 1

کابل فیبر نوری multi mode 12 Core In/out

کابل فیبر نوری 12Core MM از 12 کور برخوردار است. همچنین از ماده شفاف مانند شیشه ساخته شده و در تجهیزات شبکه نسبت به کابل های معمولی از پهنای باند بسیار بالایی بهره مند است. ساختار این نوع از کابل فیبر نوری به گونه ای است که میتوان هم در محیط بیرون (Outdoor) و به صورت دفنی استفاده کرد و هم در محیط داخلی (Indoor) و درون داکت به کار برد. این کابل فیبر نوری دارای فیبری از نوع MultiMode می باشد و با روکشی از جنس پلی اتیلن در حلقه هایی به طول 2000 متر در بازار عرضه می شوند. با استفاده از کابل های فیبر نوری می توانید داده های تصویری، صوتی و دیگر داده ها را با پهنای باند بالا تا 10 گیگابیت بر ثانیه نیز انتقال دهید.

لگراند فلوک - unnamed file

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کابل cat6 SFTP LSZH نگزنس تست فلوک

آشنایی با کابل شبکه cat5 SFTP نگزنس

کابل شبکه cat5 SFTP نگزنس در شبکه های محلی از کابل به عنوان یک محیطی جهت انتقال و ارسال
آواتار کاربر
کاربر
30 دی 1398
لگراند فلوک - ezgif 2 e4538ad7652f

معرفی جامع کابل های شبکه در جهان

درباره ی کابل شبکه یا کابل LAN چه میدانید؟ کابل های اینترنت که معمولا با نام کابل شبکه یا
آواتار کاربر
کاربر
03 آذر 1399
لگراند فلوک - تخت 105 1 1

کاربرد زاویه تخت ترانک 150 کمپانی لگراند Legrand

زاویه تخت ترانک 150 ترانک ها طراحی بسیار شیکی دارند و نصب آنها به سهولت انجام میشود و 
آواتار کاربر
کاربر
12 دی 1398
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader