ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

کیستون تلفن RJ11 باریک لگراند – 78730

آواتار کاربر
کاربر
10 اسفند 1398
لگراند فلوک - 5 e1622706878910
امتیاز بدهید
یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات در شبکه های داخلی، کیستون شبکه است. کیستون شبکه در واقع نوعی کانکتور مادگی بوده که برای برقراری ارتباط بین کابل شبکه با سایر تجهیزات دیگر همچون سوئیچ ها، سرورها، روترها و….. مورد استفاده قرار می گیرد. حال کمی اطلاعات راجب به تجهیزات شبکه در اختیار شما میگذاریم.

تجهیزات شبکه:

همانطور که مطلع هستید شبکه های کامپیوتری مجموعه ای از دستگاه ها و اتصالاتی می باشند که برای برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات بین دو یا چند کامپیوتر کاربرد دارند. به طور کلی تجهیزات شبکه به دو دسته تقسیم می شود. شامل تجهیزات غیر فعال شبکه (پسیو) و تجهیزات فعال( اکتیو) می شوند. هر یک از آن ها ویژگی ها و خصوصیات خاص خود را دارند. تجهیزات شبکه پسیو به توان الکتریکی یا انرژی برقی نیاز ندارد. از جمله تجهیزات شبکه پسیو می توان انواع کابل، داکت یا کانال، کانکتورها و اتصالات و انواع رک ها را نام برد.

تجهیزات شبکه اکتیو نیز تجهیزاتی می باشند که به جریان الکتریکی و انرژی برقی نیاز دارند. از جمله تجهیزات شبکه اکتیو میتوان به کارت شبکه، سوییچ، مسیریاب، دیوار آتش، مبدل فیبر نوری و پرینت سرور  اشاره کرد.

لگراند فلوک - 1547016536

کیستون شبکه

همان طور که در اول این مقاله اشاره نمودیم کیستون ها در مکان های مختلفی نظیر، پچ پنل، ترانک، باکس ها و … قرار می گیرند. بنابراین با توجه به نوع کاربری، باید کیستون مناسبی را انتخاب و خریداری کنید. عدم انتخاب درست کیستون، در راه اندازی شبکه اختلال ایجاد خواهد کرد. بطور کلی اگر بخواهیم بگوییم، کیستون های شبکه با کانکتور ها یا رابط های نری باهم چفت می شوند و به ته کابل شبکه یا پچ کورد اتصال می شوند.

از ویژگی هایی که کیستون های شبکه برخوردارند این است که، جدا از نوع جکی که بر روی آنها نصب شده است، قابلیت تعویض و جا به جا شدن دارند که این مسئله می تواند انعطاف پذیری بالایی را در یکپارچه سازی و نصب انواع مختلف جک های الکتریکی در یک پلیت یا پنل ایجاد کند. بر اساس جنس بدنه نیز در 2 نوع فلزی و پلاستیکی تولید می شوند.

لگراند فلوک - unnamed 3 1

انواع کیستون های شبکه

همان گونه که اشاره کردیم  کیستون ها در 2 نوع فلزی و پلاستیکی طراحی و تولید می شوند. بنا به موضوع، هنگامی که کابل های شبکه از کنار کابل برق عبور می کنند نیاز است تا در اقصار نقاط شبکه سیستم ارتینگ بصورت صحیح برقرار شود. بنابراین در این شرایط حتما باید از کیستون های فلزی استفاده شود تا سیم ارت کابل شبکه به بدنه فلزی کیستون اتصال پیدا کند تا مسیر عبور جریانات القایی تا چاه ارت کامل انجام شود.

 کیستون های شبکه همانند کابل شبکه بر اساس Category به یکی از دسته های Cat5, Cat5e, Cat6 ,Cat6A, Cat7, Cat7A, Cat8 تعلق دارند. همچنین انتخاب کیستون باید با توجه به تجهیزات مورد استفاده در شبکه انجام پذیرد.به عنوان مثال اگر در شبکه ی خود از کابل Cat6a بکار بردید نمی توانید از کیستون Cat5e استفاده کنید، در صورت انجام این عمل کارایی و هزینه ی زیادی را از دست خواهید داد .

کیستون تلفن RJ11 باریک لگراند– 78730

کیستون تلفن باریک لگراند، ازآن دسته پریز تلفن هایی است که بر روی ترانک نصب می شود و مجهز به سوکت مخصوص است. از مزایای این محصول می توان برخورداری از استاندارد CE را نام برد. کیستون تلفن باریک لگراند در دسته بندی کابل های CAT3 قرار می گیرد. پریز تلفن باریک سری موزاییک لگراند با کد 078730 قابلیت اتصال به کابل تلفن های rj11 و rj12 را دارد. این قطعه محصولی از شرکت فرانسوی لگراند، تولید کننده محصولات پسیو شبکه می باشد.

همچنین این محصول به علت وجود 4 کانتکت بر روی خود قابلیت اتصال به سانترال را دارد. که در آن از دو سیم بمنظور انتقال برق سانترال و از دو سیم برای دیتا استفاده می شود. این کیستون بر روی خود فیس پلیت دارد و هنگام نصب نیازی به خرید فیس پلیت دیگری نخواهید داشت. این پریز از جنس پلاستیک ABS بوده و دارای رنگ سفید است. ظاهر این پریز باریک و کشیده می باشد و فضایی معادل 1 ماژول در ترانک را احاطه می کند. بعلاوه بر روی بدنه این کیستون اطلاعاتی نظیر پارت نامبر، سری ساخت و نام کشور سازنده آن درج شده است. این محصول با پارت نامبر (کد کالا) 078730 تولید و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد.

لگراند فلوک - unnamed 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

لگراند فلوک - what is cat8 cable 1

مزایای استفاده از پچ پنل SFTP نگزنس نسبت به پچ پنل UTP

پچ پنل SFTP نگزنس نسبت به پچ پنل UTP مزایای زیر را دارد: مقاومت بیشتر در برابر نویز امنیت
آواتار کاربر
کاربر
30 مهر 1402
لگراند فلوک - remote desktop monitoring software 1024x576 1

نظارت بر شبکه: کلید موفقیت و عملکرد بهینه

تجهیزات نظارتی چیستند؟ تجهیزات نظارتی شبکه شامل انواع مختلفی از دستگاه‌ها و
آواتار کاربر
کاربر
23 مرداد 1402
پچ کورد فیبر نوری مالتی مود LC-LC

پچ کورد فیبر نوری LC – LC Multi Mode

پچ کورد فیبر نوری پچ کورد فیبر نوری، کابلی است که دو سر آن به کانکتور فیبر نوری متصل می
آواتار کاربر
کاربر
20 مهر 1400
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader