ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

معرفی مشخصات کیستون شبکه cat6 utp پهن برند لگراند

آواتار کاربر
کاربر
29 مهر 1399
امتیاز بدهید

کیستون شبکه چیست؟

کیستون شبکه یا پریز شبکه، یکی از قطعات مورد نیاز در ساختار فیزیکی شبکه می باشد. بسیاری از کاربران تصور می کنند که کیستون ها فقط برای تلفن (RJ-11) و شبکه (RJ-45) مورد استفاده قرار می گیرند در صورتی که واژه ی کیستون به هر رابطی که از یک طرف به کابل و از طرف دیگر یک پورت مادگی داشته باشد گفته می شود. در بسیاری از مکان ها از کیستون استفاده می شود از جمله داخل پچ پنل، باکس های توکار و باکس های کف خواب، باکس های روکار جهت نصب روی دیوار، فیس پلیت های روی ترانکینگ.

کیستون ها از لحاظ جنس بدنه به دو نوع تمام پی وی سی و فلزی تقسیم می شوند. اگر در کنار کابل شبکه، نیاز است که کابل برق نیز عبور کند باید شبکه سیسیتم ارتینگ به طور صحیح برقرار شود. در این موقعیت باید از کیستون های فلزی استفاده شود تا بتوان سیم ارت کابل شبکه را به بدنه فلزی کیستون متصل کرد و به این صورت مسیر عبور جریانات تا چاه ارت کامل شود. کیستون اصل از جنس برنز، نیکل، پلاتینیوم و طلا و کیستون قلابی از جنس آلومینیوم می باشد که همین تفاوت باعث افزایش سرعت انتقال می شود که در مقایسه با جنس آلومینیومی آن کاملا قابل مشاهده می باشد. همچنین کیستون های لگراند دارای شاتر هستند که از نفوذ گرد و غبار به دستگاه جلوگیری می کند.

 

انواع کیستون و کاربرد‌ها

کیستون‌های شبکه را می‌توان از چند دیدگاه تقسیم بندی کرد:

دسته‌بندی اول: مربوط به محل نصب یا بکارگیری آنهاست. کیستون‌ها را می‌توان در انواع مختلف پچ پنل، باکس‌های روکار جهت نصب روی دیوار، باکس‌های توکار جهت نصب داخل دیوار یا باکس‌های کف‌خواب، فیس پلیت‌های مختلف جهت نصب روی ترانکینگ مورداستفاده قرار داد. نکته مهم در هر یک از موارد فوق آن است که باید از کیستون مختص به محل نصب موردنظر استفاده شود، در غیر اینصورت کیستون در جای خود قرار نگرفته و عمل نصب تجهیزات شبکه را مختل می‌نماید.

دسته دوم: کیستون ها همچنین مانند کابل های شبکه دسته بندی هایی از نظر category نیز دارد که می توان آن ها را به بخش های cat5e, cat6, cat6e و… تقسیم بندی کرد. شما باید با توجه به تجهیزاتی که در پروژه قرار است استفاده کنید، کیستون مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر در شبکه از کابل cat6 استفاده می کنید، نمیتوان از کیستون cat5 استفاده کرد. این موارد جزء نکته های ریزی است که باید به آن توجه شود. در غیر این صورت نمی توان عملکرد خوبی را انتظار داشت. همچنین باعث افزایش هزینه ها برای شما می شود.

دسته سوم: کیستون ها از لحاظ جنس بدنه به دو نوع تمام پی وی سی و فلزی تقسیم می شوند. زمانی که کابل‌های شبکه از کنار کابل برق عبور می‌کند نیاز است تا در سرتاسر شبکه سیستم ارتینگ بصورت صحیح برقرار گردد. در این حالت حتما باید از کیستون‌های فلزی استفاده نمود تا سیم ارت کابل شبکه به بدنه فلزی کیستون متصل شده تا مسیر عبور جریانات القایی تا چاه ارت کامل شود. معمولا بر روی هر کیستون یک جدول رنگی وجود دارد تا نصاب به کمک آن بتواند به راحتی اتصال کابل شبکه روی کیستون را انجام دهد. این جدول رنگی شامل دو ردیف رنگی که بیانگر class A و class B است می‌باشد.

 

کیستون Cat6 UTP

کیستون ها بخشی از تجهیزات پسیو شبکه محسوب می شوند. کیستون Cat6 UTP به عبارتی یک قطعه در ابعاد کوچک است که براساس آخرین استانداردهای بین المللی کابل کشی Cat6 طراحی شده و از سرعت انتقال داده 1 گیگا بر ثانیه و پهنای باند 250 مگاهرتز حمایت می کند. همچنین کیستون شبکه Cat6 UTP با پشتیبانی از نرخ تبادل اطلاعات بالا، از پرکاربرد ترین کیستون شبکه به حساب می آید. کیستون های UTP دارای دو قسمت هستند، یک بخش همان قسمت اصلی کیستون است و یک قسمت پلاستیکی که به جهت پانچ کردن کابل بر روی کیستون بکار برده می شود.

نصب و استفاده از کیستون UTP cat6

این کیستون ها را می توان در پچ پنل ها و ترانکینگ ها نصب کرد. همچنین از رایج ترین موارد استفاده از این نمونه کیستون، می توان به استفاده در پریزهای توکار و روکار اشاره نمود. نصب این قطعه در داخل پریز شبکه انجام می پذیرد و برای برقراری ارتباط بین کابل شبکه به کیستون شبکه Cat6 UTP را توسط یک آچار پانچ به آسانی می توان انجام داد البته می توان بدون آچار و به صورت دستی نیز این اتصال را برقرار نمود. بمنظور راحتی استفاده در تجهیزات شبکه هم می‌توانید طبق جدول رنگ که روی اغلب کیستون‌ها وجود دارد عمل کنید.

لگراند فلوک - Keystone LEGRAND 76564 35bb8b2afc3b3f

کیستون های شبکه cat6 utp پهن برند لگراند

کیستون شبکه Cat6 UTP دو ماژول پهن ساخته شده توسط کمپانی بزرگ لگراند می‌باشد که این شرکت در کشور فرانسه قرار دارد. این نوع از کیستون‌ شبکه لگراند از پرکاربردترین قطعات تجهیزات شبکه می‌باشد. از این قطعه برای اتصال بین کابل شبکه با تجهیزاتی مانند روتر، سوئیچ، کیس کامپیوتر و یا سرور ایجاد ارتباط می‌کند. این مدل قابلیت نصب بر روی هر ترانکینگی را دارا می‌باشد اما فقط مخصوص کابل‌های نوع UTP است. این محصول از لحاظ کارایی کاملا مشابه با کیستون باریک لگراند Cat6 UTP می‌باشد و تنها تفاوت آن در ظاهر عمودی و افقی آن می‌باشد که کاربران بر اساس نیاز خود می‌توانند انتخاب کنند. کیستون لگراند دارای شاتر (محافظ پورت) است که برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار است و زمانی که کیستون با دستگاه دیگری اتصال ندارد جلوی محفظه ورودی کیستون را می‌گیرد.

رنگ کیستون شبکه لگراند سفید و جنس بدنه آن PVC است. روی بدنه کیستون اطلاعاتی نظیر پارت نامبر، سری ساخت و نام کشور سازنده آن درج شده است. این محصول با پارت نامبر (کد کالا) 076564 تولید می‌شود. این محصول به ابزاری برای نصب شدن احتیاج ندارد (ToolLess) و قابلیت قفل شدن دارد، به همین دلیل استفاده از آن آسان و کاربردی‌تر می‌باشد. همچنین بر روی آن فیس پلیت تعبیه شده و هنگام نصب نیاز به فیس پلیت دیگری نخواهد بود. کیستون لگراند پهن در ترانکینگ 2 ماژول، معادل یک خانه، را اشغال می‌کند.

این کیستون قابلیت نصب بر روی هر نوع ترانکینگی را دارد، اما فقط مخصوص کابل‌های نوع UTP است. کابل‌های UTP، کابل‌های بدون شیلدی هستند که توانایی حذف نویز و تخلیه الکتریسیته ساکن را ندارند. کیستون شبکه UTP نیز بدون شیلد هستند و با این نوع کابل‌ها سازگاری بیشتری دارد. اکثر کیستون های Legrand دارای یک محفظه جهت شماره گذاری برای شناسایی درست پورت ها و نودها می باشند.

بسته بندی:

این محصول نیز به دلیل تبعیت از ساختار بسته بندی های دیگر محصولات شرکت لگراند به صورت یک جعبه به رنگ سفید و قرمز تعبیه شده است. در هر بسته تعداد 10 عدد کیستون قرار دارد که هر کدام از این کیستون ها به صورت جداگانه در یک بسته پلاستیکی قرار دارند. داخل هر جعبه یک راهنمای نصب وجود دارد و این راهنما به کاربر کمک می‌کند تا به راحتی از کیستون پهن استفاده و آن را به صورت صحیح نصب کند.

  • سهولت در استفاده و کاربردی
  • جنس بدنه: PVC
  • رنگ سفید
  • دارای شاتر برای جلوگیری از نفود گرد و غبار
  • دارای محفظه شفاف جهت شماره گذاری برای شناسایی درست پورت ها و نودهای شبکه
  • کابل‌های UTP، کابل‌های بدون شیلدی هستند که توانایی حذف نویز و تخلیه الکتریسیته ساکن را ندارند
  • دارای مکانیزم Toolless (عدم نیاز به ابزار هنگام نصب)
  • دارای ترانکینگ به اندازه 2 ماژول
  • قابلیت lock (قفل) شدن
  • دارای فیس پلت (Face Plate)بصورت کارخانه ای

کیستون شبکه Cat6 UTP

برند لگراند (Legrand)

شرکت لگراند (Legrand) در سال 1865 تاسیس گردید. برند فرانسوی لگراند (Legrand) یک شرکت مطرح در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی می باشد که در زمینه تولید تجهیزات شبکه یکی از بزرگترین شرکت های جهان به شمار می رود. همچنین شرکت Legrand حدود 15 درصد از بازار جهانی را در زمینه مدیریت کابل کشی در دست دارد و در واقع 75 درصد از درآمد خود را از این راه به دست می آورد. در بازار بزرگی مثل هند، فروش تجهیزات شبکه لگراند در رتبه دوم قرار دارد. شرکت لگراند در زمینه های زیادی از جمله انرژی، سیستم های ساختمانی، توزیع نیرو و تجهیزات نصب و سیم کشی نیز فعالیت دارد و در بسیاری از این فعالیت ها جزء بازیگران اصلی بازار محسوب می شود.

تجهیزات شبکه لگراند:

شرکت لگراند انواع مختلفی از تجهیزات شبکه را ارائه می کند و یکی از شرکت های تأثیرگذار در این زمینه است. در واقع این شرکت بیشتر در بخش کابل کشی و مدیریت شبکه به فعالیت می پردازد. از جمله تجهیزات شبکه لگراند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع کیستون شبکه UTP ،FTP و SFTP
  • بلوک های سوکت RJ-45 با 12 سوکت
  • انواع تراکینگ
  • نرم افزار LCS Pro برای مدیریت کابل کشی شبکه
  • انواع پچ پنل های دارای 24 پورت در دسته بندی های 6، 6A و 5e
  • انواع تجهیزات فیبر نوری از جمله پچ کورد ها و کشوها (Drawler)
  • کابینت ها، رک ها و اتاق های شبکه: رک های شبکه لگراند با تجربیاتی که این شرکت در زمینه مدیریت کابل کشی دارد به خوبی کابل ها را مدیریت و بهینه سازی می کند. با این رک ها شبکه قابلیت انعطاف بالایی خواهد داشت و به راحتی قابل گسترش خواهد بود. رک های دیواری لگراند با قابلیت جابجایی پنل های کناری و رودی های کابل انعطاف پذیر نصب و نگه داری آسانی را برای کاربران به همراه دارد.
  • کانکتورها و سوکت های RJ-45 با کیفیت بسیار بالا: سوکت های RJ-45 را می توان یک عنصر اساسی شبکه های اینترنت و سرور نامید. سوکت های شرکت لگراند می تواند عملکردی بهینه و پرسرعتی را در نقاط اتصال شبکه ایجاد کند.
  • کابل های شبکه: شرکت لگراند کابل های شبکه با کیفیتی در انواع Cat 6 و Cat 5 تولید می کنند که می توانند سرعت های انتقال 10 گیگابیت بر ثانیه داشته باشند. کابل های شبکه لگراند در 4 نوع U/UTP ،F/UTP ،S/FTP و  SF/UTP ارایه می شوند.
  • اکسس پوینت وای فای و سیمی: با قابلیت جابجایی زیاد، عملکرد با ثبات و ماندگاری بسیار طولانی

کیستون شبکه Cat6 UTP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

لگراند فلوک - sftp nexans lszh e1622706565513

معرفی و بررسی پچ کورد های شبکه فیبر نوری نگزنس

پچ کورد یا پچ کابل پچ کورد از مهمترین قسمت های شبکه محسوب می شود که میتواند کارایی شبکه
آواتار کاربر
کاربر
02 اسفند 1398
لگراند فلوک - unnamed 1 1

کابل شبکه cat6 SFTP لگراند تست فلوک

تعریف کابل شبکه کابل شبکه یکی از تجهیزات پسیو شبکه و از پر کاربردترین ملزومات برق شبکه
آواتار کاربر
کاربر
26 مهر 1400

شناخت زیرساخت فیزیکی ارتباطات با تجهیزات و کابل شبکه

قسمت 6: کابل‌ها و اتصالات شبکه عنوان: تجهیزات شبکه: زیرساخت فیزیکی ارتباطات مقدمه در این
آواتار کاربر
کاربر
19 مرداد 1402
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader