ترانک لگراند چیست؟ مشخصات ترانک 105 و 150 لگراند


 ترانک چیست؟

ترانک یکی از ادوات یا به عبارتی یکی از تجهیزات پسیو شبکه محسوب می شود که از آن بمنظور جلوگیری از شلوغی ها و نامنظمی کابل کشی استفاده می شود. همچنین از ترانکینگ ها برای مدیریت سیم‌ها و کابل‌های ساختمانی نیز میتوان استفاده نمود. در حقیقت میتوان گفت که ترانک ها محفظه‌هایی هستند که سیم‌های برق، شبکه‌های کامپیوتری و تلفن‌های سانترال را در بر می‌گیرند و به نوعی جایگزین سیستم قدیمی لوله کشی سیم‌های برق شده‌اند.

از این ابزارها در موارد مختلفی استفاده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: پنهان کردن سیم‌ها از دید، سهولت تغییر یا افزایش سیستم های کابل گذاری، قابلیت تغییر مکان کلید ها و پریز ها، محافظت از سیستم سیم‌کشی ساختمان در مقابل آسیب، عایق مناسب در داخل محفظه جهت جلوگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی و همچنین دوام بیشتر کابل ها و زیباسازی محیط.

همان طور که اشاره کردیم ترانکینگ جایگزین روش‌های سنتتی سیم کشی شده اند، روش‌هایی که غیرقابل انعطاف هستند، اجرای سیم‌کشی در آن‌ها بسیار دشوارتر است و به سختی می‌توانستیم آن‌ها را توسعه یا تغییر دهیم. مسیر و فضای ایجاد شده توسط ترانکینگ باعث مرتب بودن کابل‌ها می‌شود و کابل‌ها را در برابر صدمات فیزیکی محافظت می‌کند.

لگراند فلوک - 37214 938706550 Legrand 10427 150 50 Trunk ترانكينگ لگراند با درب نرم

هر ترانکینگ دارای اجزا و متعلقاتی می باشد که به نصب بهتر آن ها در محیط های مختلف و زیبایی آن ها کمک بسزایی می‌نماید. از جمله این متعلقات: پارتیشن، زوایای داخلی، خارجی و تخت، مسدودکننده، قطعه اتصال و … است.

هر یک از ترانک ها متناسب با مکان مد نظر طراحی و ساخته می شوند. از کاربردهای آن ها می توان به کابل کشی های مجتمع های اداری و صنعتی اشاره نمود. بعلاوه میتوان از رنگ ها و طرح های مختلف آن ها متناسب با دکوراسیون های مختلف ساختمانی بکار برد.

 مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده یک کانال ترانکینگ عبارت اند از:

سه راهی: برای ایجاد یک انشعاب بر روی ترانکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
درب: که از جنس خود ترانک بوده و برای راحتی اعمال تغییرات بر روی محتویات کانال ، تعبیه شده است
درز گیر: برای اتصال دو ترانک مجزا به همدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد
زاویه داخلی: برای اتصال دو شاخه ترانک به یکدیگر و ایجاد یک مسیر از آن استفاده می‌شود
زاویه خارجی: برای اتصال دو ترانکینگ در زاویه‌های ۹۰ درجه کاربر داردترانک: شاخه اصلی یک ترانکینگ که عموما دو متر طول دارد و در داخل آن شیاراهیی برای پارتیشن بندی سیم‌ها و کابل‌ها تعبیه شده‌اند.

 

لگراند فلوک - ترانکینگ ستونی

چرا از ترانک لگراند استفاده می کنیم؟

در سیستم سیم‌کشی با استفاده از لوله‌گذاری، محدودیت‌هایی وجود دارد که همگی با جایگزینی ترانک لگراند بر طرف می‌شوند. هرگونه تغییر و یا گسترش شبکه سیم‌کشی شده با در نظر داشتن  فضای مناسبی که در کانال‌های ترانک در اختیار داریم به‌سادگی انجام می‌شود و افزایش، کاهش یا تغییر پریزها در هر نقطه‌ای امکان‌پذیر است.

دلیل دیگر استفاده از ترانکینگ های لگراند قابلیت رنگ‌آمیزی آن است، این امتیاز سبب می‌شود تا در دکوراسیون‌های مختلف و با هر نوع مصالحی، هارمونی و تناسب محیط را حفظ شود. همچنین ترانکینگ از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار است و به ‌راحتی می‌توان تعداد کلید و پریزها و مکان آن‌ها را تغییر داد و تعداد پریزها یا کلید ها را افزایش بدهید. به آسانی می توان آن را کنترل و مرتب کرد.

لگراند فلوک - ترانک 1 1

با استفاده از پارتیشن در ترانکینگ می‌توان به خوبی از هر شبکه ساختاریافته‌ای با انواع مختلف کابل، در مقابل تداخل‌های الکترومغناطیسی، نویزها و خطرات احتمالی محافظت کرد. دارای عایق مناسب در داخل محفظه جهت جلوگیری از زنگ زدگی وپوسیدگی و دوام بیشتر کابل ها یکی از مزیت‌های ترانک لگراند این است که دارای جنس پی وی سی می باشد به همین دلیل در برابر عوامل محیطی و فیزیکی مقاومت بسیار زیادی دارد. ویژگی دیگر اینکه در کنار ترانکینگ های لگراند متعلقاتی تولید می‌شوند که پیاده‌سازی هرگونه طرحی در هر محیطی را امکان پذیر می نماید.

جنس ترانک لگراند

جنس ترانک شرکت لگراند باتوجه به نیازهای مختلف انواع مجموعه ها و حفظ ایمنی اقدام به تولید انواع ترانکینگ های آنتی باکتریال برای بیمارستان ها، ترانکینگ های UPVC برای استفاده در ادارات و ساختمان ها، ترانکینگ های فلزی برای استفاده در کارخانه ها که بیشتر در معرض ضربه خوردن هستند و عمر بیشتری نسبت به سایر ترانکینگ ها نیز دارند. همچنین ترانک های لگراند امکان عبور و هدایت انواع سیم و کابل برق و کابل شبکه را از درون خود می دهند.

مشخصات درب ترانک های لگراند!

درب های ترانک های لگراند نیز به دو دسته ی سخت و نرم دسته بندی می شوند که ترانک های لگراند موجود در بازار ایران، به دلیل سهولت در نصب و همچنین تعمیرات و نگهداری آسان از نوع درب نرم هستند.

جدا سازی و نصب درب نرم نسبت به درب های سخت بسیار راحت تر است و حتی در صورت جدا نمودن‌های مکرر نیز فرم خود را از دست نمی دهند. درب‌های نرم انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و به راحتی از بدنه ترانک جدا خواهند شد، همچنین در گوشه ها و زوایا ظاهر زیباتری به ترانکینگ می‌دهند.

لگراند فلوک - VideoCat Photo 20151115073212 1

 

معرفی دو محصول لگراند

ترانک 105 لگراند:

ترانک 105*50 محصول شرکت لگراند فرانسه می باشد. این نوع ترانکینگ با عمق 50 و عرض 105 میلی‌متر در دسته کانال های برق با اندازه متوسط قرار دارد که این سایز معمولا برای محیط های اداری مانند اتاق اداره ها، اتاق های سایت کامپیوتری و محل‌هایی که حجم متوسط کابل وجود دارد استفاده می‌شوند.  این سایز ترانکینگ معمولا برای دفاتر کوچک و یا در مسیر با حجم متوسط کابل از این نوع ترانکینگ استفاده می شود. این کد همراه با درب 85 کد 010522 استفاده می گردد.

این ترانکینگ ها در هنگام جا به جایی و ضربه خوردن های پی در پی، شکل ظاهری خود را از دست نمی دهند و هیچ گونه شکستگی ای در بدنه ی خود به دلیل استفاده از پلاستیک UPVC انعطاف پذیر متحمل نمی شود.این کالا با دو بسته بندی متفاوت در بازار ایران حضور دارد.

در سیستم کابل کشی های برق و شبکه ی یک اداره ی متوسط عموما بین 10 تا 25 کابل از درون هر ترانک باید عبور داده شود. این ترانک یکی از محبوب ترین ترانکینگ های حال حاضر می باشد.

لگراند فلوک - 1 1 1 1

مشخصات فنی محصول:

  • رنگ سفید
  • هرشاخه 2 متر
  • قابلیت اتصال به ترانکینگ کف با استفاده از قطعات مخصوص
  • بدنه ترانک 50*105 میلیمتر لگراند به همراه درب
  • درب انعطاف پذیر 85 میلی متر
  • تمام ماژول های موزاییک و آرتئور قابل نصب بر روی این ترانک می‌باشد.

لگراند فلوک - unnamed 1

ترانک 150 لگراند:

از جمله تجهیزات شبکه شرکت مشهور فرانسوی لگراند، درب و بدنه 50*150 ترانکینگ لگراند است. سایز 50*150 نشانگر این است که این ترانکینگ دارای عمق 50 میلی متری و عرض 150 میلی متری است.

ترانکینگ 50×150 لگراند به همراه درب و پارتیشن در دسته ی محصولاتی قرار گرفته که به خاطر داشتن عمق 50 و عرض 150 میلیمتر دارای اندازه متوسطی است و می توان از آن برای عبور کابل هایی با حجم متوسط تا زیاد استفاده نمود. از این محصول در محل هایی مانند دفاتر بزرگ و یا اتاق های متوسط اداره ها برای نظم بخشیدن به سیستم سیم کشی و همچنین پنهان کردن این تجهیزات از دید عموماستفاده می شود.

این ترانکینگ در رنگ سفید اراِه داده می شود و جنس بدنه آن از PVC مرغوب می باشد. استفاده از PVC در این محصول موجب شده تا از مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی، خوردگی و پوسیدگی بهره مند باشد. کیفیت PVC استفاده شده در این ترانکینگ بسیار بهتر از ترانکینگ سایر برند ها است.

هچنین ساختمان داخلی بدنه این ترانکینگ به صورت پارتیشن بندی طراحی شده است. به این معنا که می توان هم زمان جهت عبور کابل هایی با کاربردهای مختلف بدون ایجاد نویز از این کانال استفاده کرد.

طول هر شاخه از این محصول 2 متر بوده و بمنظور یکپارچه سازی آن می توان از زانویی های داخلی و خارجی و انواع قطعات متصل کننده بکار برد. همچنین این ترانکینگ دارای درب قابل انعطاف و محکم است که در برابر شکنندگی مقاوم بوده و در عین حال کاملا روی محفظه چفت خواهد شد.

لگراند فلوک - P127018 web

بخش های مختلف ترانکینگ 50*150:

  • زاویه متحرک تخت
  • بست اتصال دهنده شاخه های عمودی و افقی ترانکینگ
  • زاویه بیرونی متحرک برای قسمت های برآمده مسیر عبور ترانکینگ
  • زاویه داخلی متحرک برای گوشه های تورفته در مسیر عبور ترانکینگ

مشخصات فنی:

  • قابلیت اتصال به ترانکینگ کف با استفاده از قطعات مخصوص
  • دارای قابلیت پارتیشن بندی فضای داخلی ترانک
  • ترانک 50*150 لگراند به همراه درب
  • جنس بدنه: PVC
  • هر شاخه دو متر
  • رنگ: سفید
  • زوایای خارجی و داخلی و نود درجه بر روی تمامی قسمت های ترانک قابل نصب می‌باشند.
  • ارائه درب نرم با عرض 65 میلیمتر و عرضه این درب با بدنه ترانکینگ به صورت یکجا
  • تمام ماژول های موزاییک و آرتئور قابل نصب بر روی این ترانک می‌باشد.

لگراند فلوک - dwadwadwd 1

بسته بندی محصول

بسته بندی این محصول به صورت کارتن های سفید و قرمز می باشد. در بسته بندی این ترانکینگ 6 شاخه ترانک وجود دار که هر یک به متراژ 2 متر هستند و مشتریان می‌توانند بنابر محل مورد نظرشان هر مقدار از این محصول را تهیه نمایند، ترانک های موجود در بسته بندی در مجموع 12 متر طول دارند. این ترانکینگ دارای یک پارتیشن پیش فرض مرکزی می باشد که فضای ترانک را به دو بخش تقسیم می کند. استفاده از پارتیشن داخلی آن سبب می شود تا سیم ها و کابل های مختلف بدون اینکه با یکدیگر برخورد داشته باشند از کنار هم عبور نمایند و بر روی یکدیگر نویز ایجاد نکنند.

مزیت خرید ترانک 150 لگراند:

خرید ترانکینگ 50×150 لگراند این امکان را به شما می دهد تا تمام تجهیزات الکترونیکی خود همانند انواع سیم کشی و کلید و پریزهای خود را بصورت یکجا و کامل در اختیار داشته باشید و مجموعه ای بهم پیوسته و زیبا را در ساختمان خود قرار دهید تا سیم ها و کابل ها هم منظره زیبایی داشته باشند. همچنین از آسیب رسیدن به آنها جلوگیری شود. توجه نمایید که قیمت ترانکینگ 150×50 لگراند به همراه درب و پارتیشن به نسبت کیفیت و کارایی آن رنج مناسبی را دارد.

ترانکینگ 50*150 لگراند پرفروش ترین ترانک با سایز بزرگ در بازار است. از مزایایی دیگر که این ترانکینگ را به یکی از بهترین گزینه ها برای کاربران تبدیل می کند می توان نصب سریع و آسان، زیبایی، ظرفیت بالای کابل کشی و کیفیت فوق العاده ساخت آن را نام برد.

لگراند فلوک - 29FC70CD 0566 4EF4 8C67 021058B4AFC2 1

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *