ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

انواع تجهیزات رک

آواتار کاربر
کاربر
29 آبان 1401
متعلقات رک
امتیاز بدهید

تجهیزات رک چیست؟

تجهیزات رک جز لوازم جانبی به شمار می‌آید، معمولا لوازم جانبی «ضروری» نیستند یعنی رویه و کاردکرد اصلی شبکه را برعهده ندارند و بدون آنها شبکه به کار خود ادامه می‌دهد ولی باعث کارکرد بهتر لوازم اصلی که در رک قرار دارند، می‌شوند. اصولا تصور یک رک  42U بدون متعلقات تقریبا غیرممکن است.

نکته اصلی داشتن یک رک این است که داده‌ها یا قدرت محاسباتی 24/7 در دسترس باشد. مراکز داده تمام تلاش خود را می کنند تا از تجهیزات خود محافظت کنند. استفاده از متعلقات رک هم در راستای این اهداف طراحی و به کار برده می‌شود.

در ادامه فهرستی از تجهیزات رک برای شناخت بیشترآورده شده است. مطالعه هر یک از این موارد شماردرانتخاب صحیح کمک می‌کند.

متعلقات رک

پانل‌های خالی یا بلانک پنل

پانل‌های خالی از کم‌هزینه‌ترین متعقات رک به شمار میروند که کار سازماندهی و مرتب کردن رک را برعهده دارند و به خنک کردن رک نیز کمک می‌کنند.

استفاده از پانل‌های خالی یک راه ساده و مقرون به صرفه برای مدیریت جریان هواست. اگر رک به تجهیزات خنک کنندگی مثل فن مجهز باشد ولی سازماندهی تجهیزات در آن به خوبی صورت نگرفته باشد و سیستم گردش هوا درآن مشکل داشته باشد، نمی‌توان گفت سیستم خنک کنندگی رک به درستی عمل می‌کند. بلانک پانل با سازماندهی سایر تجهیزات و کمک به گردش هوا به خنک کردن رک کمک می‌کند.

فن تهویه رک

هدف اصلی از افزودن فن ها به رک سرور ازبین بردن هر نقطه گرمی است که ممکن است در فضای خالی شکل بگیرد، نقاط گرم می‌تواند در هر جایی از رک سرور شما که در آن تهویه کافی وجود ندارد، به وجود بیاید. از آنجایی که سرورها دائماً در حال کارهستند، به وجود آمدن دمای بالا در یک نقطه در رک کاملا طبیعی است. چیزی که مهم است این است که این گرما نباید در رک باقی بماند و به وسیله فن باید از رک خارج شود. گردش هوای درون رک بسیار مهم است چرا که گرما می‌تواند بر عملکرد تجهیزات شما تأثیر بدی بگذارد.

متعلقات رک| فن رک

نوار مدیریت کابل یا نگهدانده کابل عمودی و افقی

قرار دادن نگهدانده کابل در دسته متعلقات رک پشتیبان به دلیل ضرورت استفاده از نوار مدیریت کابل رک اندکی دشواراست.

هزاران محصول مختلف وجود دارد که می تواند به شما در مدیریت کابل‌ها کمک کند. ولی دو نوع نوار نگهدانده افقی و عمودی بسیار کاربردی هستند. نگهدارندگان کابل افقی، کابل‌ها را به سمت / و از تجهیزات رک هدایت می‌کند و نوار مدیریت کابل عمودی سازماندهی کابل‌هایی که به بالا یا پایین قفسه‌ها حرکت می‌کنند، برعهده دارد.

استفاه از نگهدانده کابل رک، باعث سازماندهی هرچه بیشتر کابل‌های درون سرور شما می‌شود. این سازماندهی را می‌توان به کمک بند زیپ یا نواهای نگهدانده کابل به حداکثر رساند.

لگراند فلوک - vertical bar 300x300 1

پچ پنل

پچ پنل شبکه، نوعی سازمان دهنده کابل است که برای اتصال و مدیریت کابل‌ها به کار برده می‌شود. معمولاً پچ پنل‌ها، پانل به رک‌ها  متصل می‌شود. کاردکرد اصلی پچ پنل برای ایجاد اتصال بین تجهیزات شبکه و سایر تجهیزاتی که درون رک قرار دارد استفاده می‌شود. پچ کورد هایی که از اتصالات پچ پنل میاید معمولا به سرور یا سوئیچ‌های درون رک میرود.

پچ پنل اترنت انواع مختلی دارکه از میان آن‌ها پچ پنل Cat5e، پچ پنل Cat6 و پچ پنل Cat6a رایج ترین و پرکاربردترین پچ پنل‌های شبکه‌های امروزی هستند. در مورد پورت‌های پچ پنل نیز می توان گزینه‌های مختلفی مانند 24 پورت و 48 پورت رایج‌ترین انواع هستند. اگر می‌خواهید برای رک خود یک پنل اترنت بخرید، باید زوایای رک خود را در نظر بگیرید.

لگراند فلوک - 24 Ports Blank Keystone Ethernet Patch Panel Left and 24 Ports Cat6 Shielded Feed Through Patch Panel Right

سینی رک

سینی رک از جمله متعلقات رکی است که برای سازماندهی و دسته بندی تجهیزات درون رک به کار برده می‌شود. همانطور که قبلا گفتیم سازماندهی تجهیزات درون رک نه تنها باعث نظم و سازماندهی تجهیزات می‌شود، بلکه گردش و خنک سازی تجهیزات درون رک را ممکن می‌سازد.

لایت پنل

وظیفه تامین روشنایی درون رک را برعهده دارد. پاور ماژول معمولا یک چراغ ال ای دی کوچک است

پاور ماژول

وظیفه برق رسانی به تجهیزات رک را برعهده دارد. از آنجایی که  تمام تجهیزاتی که درون رک قرار دارند با برق کارمی‌کنند و به برق نیاز دارند برای تامین برق تجهیزات درون رک از پاور ماژول استفاده می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پچ کورد cat6 UTP نگزنس دارای تست فلوک

پچ کورد cat6 UTP یکی از عامل های مهم در قسمت های شبکه پچ کورد است که میتواند کارکرد شبکه را
آواتار کاربر
کاربر
16 بهمن 1398
لگراند فلوک - nexans network cable cat6 utp pvc 305m 1

ویژگی های کابل شبکه cat6 UTP برند NEXANS

کابل شبکه cat6 UTP کمپانی نگزنس یک شرکت معتبر فرانسوی شناخته شده با قدمت بیش ازیک قرن در
آواتار کاربر
کاربر
27 دی 1398
لگراند فلوک - تخت 105 1 1

کاربرد زاویه تخت ترانک 150 کمپانی لگراند Legrand

زاویه تخت ترانک 150 ترانک ها طراحی بسیار شیکی دارند و نصب آنها به سهولت انجام میشود و 
آواتار کاربر
کاربر
12 دی 1398
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader