ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

اطلاعات در کابل شبکه چگونه ارسال می شود؟ معرفی کابل شبکه cat6 UTP

آواتار کاربر
کاربر
05 آبان 1400
کابل شبکه Cat6 Utp Legrand
امتیاز بدهید

 

داده‌هایی برای ما قابل فهم هستند که هنگام انتقال از یک دستگاه به دستگاه‌های دیگر توسط یک سیم طی فرآیندهای نرم افزاری و سخت افزاری به کدهای صفر و یک تبدیل شده و سپس به همان شکل اولیه به مقصد تحویل داده می‌شود. کابل شبکه انتقال دهنده اطلاعات بین دو یا چند کامپیوتر، سرور، روتر و … است و هیچ دخالتی در اصل اطلاعات ندارد.

ارسال اطلاعات در کابل شبکه

برای رد و بدل کردن اطلاعات در یک شبکه، روش های متفاوتی وجود دارد که بتوانیم دو سرکابل شبکه را به شبکه اتصال دهیم. اگر بخواهیم هر نوع اطلاعاتی ارسال و یا دریافت شود، باید مراحل نرم افزاری و سخت افزاری خاصی را طی کند که این مراحل شامل: دسته بندی اطلاعات، کدگذاری، تعیین مبدأ و مقصد اطلاعات و بسیاری مراحل دیگر می شود و در نهایت این اطلاعات آماده ارسال می‌شوند و سپس از طریق انواع کابل شبکه انتقال می یابند. آسان ترین راه این است که دو سر کابل را سوکت زده و کامپیوتر و تجهیزاتی که میخواهیم را به یکدیگر متصل کنیم.

جنس کابل لن

از روش‌های دسته‌بندی انواع کابل شبکه تقسیم نمودن آن‌ها براساس جنس آن‌ها می باشد. روکش اغلب کابل های استفاده شده در شبکه از جنس PVC است. اما در برخی از موارد کابل‌ هایی با روکش LSZH نیز در بازار عرضه می شود. لگراند فلوک - 157795627818633322 1

فرق سیم و کابل

سیم و کابل هر دو حامل جریان الکتریکی هستند و نقش بسیار مهمی در شبکه های برق رسانی و دیگر صنایع دارند. سیم به یک یا چند رشته فلزی گفته می‌شود که از یک هادی و رسانای جریان الکتریکی تشکیل شده است. این رشته‌های فلزی توسط یک عایق پلاستیکی پوشانده شدند. سیم ها در دو جنس آلومینیومی و مسی به بازار عرضه می شوند.

کابل به مجموعه‌ای از سیم‌ها اطلاق می‌شود که به یک یا چند لایه عایق نیز مجهز شده است و درون یک محفظه پلاستیکی بزرگ‌تری قرار گرفته اند. کابل ولتاژ در سطوح بالاتری را نسبت به سیم ها متحمل می شوند.

کابل ها سطح مقطع های متنوع تری را تحت پوشش خود قرار می دهند. اما سیم ها سطح مقطع پایین تری را پوشش می دهند.

ساختار کابل شبکه

کابل شبکه بر اساس استاندارد های خاص دسته بندی می شوند. دسته بندی های مختلف کابل LAN شامل: پهنای باند، سرعت انتقال اطلاعات و جنس کابل از لحاظ شیلد دار بودن و یا روکش های آن می شود. به عنوان مثال دو کابل  Cat5e و کابل CAT6 در مورد پهنای باند و نویز پذیری و همچنین سرعت انتقال اطلاعات با یکدیگر بسیار متفاوت هستند. نهایت سرعت انتقال اطلاعات کابل شبکه Cat5e صد مگابیت بر ثانیه با پهنای باند 250 مگاهرتز می باشد در حالی که در کابل شبکه CAT6 سرعت انتقال اطلاعات به 1000 مگابایت بر ثاینه و پهنای باند آن به 500 مگاهرتز افزایش میابد.

کابل شبکه cat6 UTP محصول لگراند با تست فلوک

کابل شبکه لگراند Cat6 UTP از کابل های Twisted Pair یا همان زوج به هم تابیده محسوب می شود. برند لگراند LEGRAND مدت های زیادی است که در ایران شروع به فعالیت نموده و از نگاه ها را به سوی خود جلب کرده است. در ساخت و تولید کابل‌های لگراند، بالاترین استانداردهای کیفیتی در نظر گرفته می شود. استفاده از روکش و عایق ضخیم در کابل‌های لگراند موجب کاهش اثرات تداخل و به حداقل رساندن میزان پیچ خوردگی احتمالی زوج‌های کابل شده است.

کابل Cat6 Utp Legrand اغلب در پروژه های اداری، آموزشی و تجاری و همچنین دوربین ها و تجهیزات امنیتی تحت پوشش شبکه استفاده می شود. این نمونه از کابل لگراند بدون شیلد بوده که در محیط های نویز دار توصیه نمی شود. کابل لگراند Cat6 UTP دارای تست چنل و پرمننت می باشد و با روکشی از جنس PVC در حلقه های 305 متری عرضه می شود.

لگراند فلوک - شبکه لگرند 600x600 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پچ پنل 24 پورت cat6 SFTP لگراند – 33563

پچ پنل 24 پورت cat6 SFTP لگراند – 33563

در صورت نبود پچ پنل چه اتفاقاتی رخ می دهد؟  اگر بخواهید کابل یکی از کاربران را از سوئیچ
آواتار کاربر
کاربر
25 بهمن 1400
لگراند فلوک - network cable 1 1

معرفی انواع کابل شبکه

پس کابل ها رسانه‌ای هستند که داده‌ها در آن جریان دارند و اطلاعات از دستگاهی در شبکه به
آواتار کاربر
کاربر
13 خرداد 1400
لگراند فلوک - 10 20 30m 800x800 1 1

معرفی پچ کورد cat6 SFTP

تعریف پچ کورد پچ کورد شبکه یکی از تجهیزات اساسی پسیو شبکه محسوب می شود که بمنظور اتصال
آواتار کاربر
کاربر
02 اسفند 1398
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader