ورود و عضویت
0

سبد خرید شما خالی است

×

انواع آداپتور های فیبرنوری

آواتار کاربر
کاربر
13 خرداد 1400
لگراند فلوک - SC SM 1
امتیاز بدهید

همه چیز در مورد آداپتور فیبرنوری

در لغت لاتین به آداپتور AC Adapter گویند که مفهوم آن به فارسی یعنی مبدل الکتریکی، این وسیله جریان متناوب برق با ولتاژ بالا را به جریان مستقیم با ولتاژ پایین تبدیل می کند. آداپتورهای جریان متناوب برای تأمین انرژی دستگاه های الکترونیکی که منبع تغذیه داخلی ندارند مورد استفاده قرار می گیرند. منبع تغذیه الکتریکی داخلی و آداپتورها دارای ساختاری مشابه هستند.

باید دانست که جریان و ولتاژ دارای گونه‌های مختلفی است از جمله متناوب AC، مستقیم DC، چرخشی و…. آداپتورها معمولا جریان و ولتاژ برق متناوب AC و چرخه‌ای را به ولتاژ خطی پایدار مستقیم DC تبدیل می‌کنند. برای نمونه می‌توان به برق شهری 220 ولت که از نوع متناوب AC است اشاره کرد که آداپتور این برق را به برق مستقیم DC تبدیل می کند درست مانند خروجی انواع باتری DC. اما این را باید در نظر داشت که استفاده از آداپتورها از نظر اقتصادی در برابر باتری‌ها به صرفه‌تر است.

لگراند فلوک - unnamed 2

انواع آداپتور فیبر نوری

آداپتور فیبر نوری ST:

آداپتور فیبر نوری ST بدنه فلزی و پلاستیکی دارد و به دو دسته simplex و duplex تقسیم می شود. آداپتور فیبر نوری ST دارای قفل با ساختار ضربه محکم و ناگهانی برای اطمینان از دقت هنگام اتصال کابل با آن می باشد. یک پوشش سرامیکی یا مسی دقیق، Adapters فیبر نوری ST همچنین می تواند یک عملکرد نوری و مکانیکی بسیار خوب برای مدت طولانی داشته باشد. با استفاده از کلید فلزی امکان تکرار و دوام آداپتور فیبر نوری ST ارتقاء یافته است.

لگراند فلوک - SC SMآداپتور فیبر نوری FC:

این نوع از آداپتور در اشکال مختلف مربعی، بیضوی و دایره ای با نسخه سینگل مود و مالتی مود مجود هستند.Adapters فیبر نوری FC برای تقویت ساختار بیرونی از یک غلاف فلزی استفاده می کند و می تواند توسط یک پیچ تنظیم دوطرفه بسته شود. در ته آن از یک پین سرامیکی استفاده شده است. درنتیجه ، آداپتورهای فیبر نوری FC می توانند برای مدت زمان زیادی عملکرد نوری و مکانیکی پایدار را حفظ کنند. آداپتور FC فیبر نوری به آسانی قابل استفاده می باشد و حساس به گرد و غبار است، و امروزه با استفاده از لبه کروی بدون تغییر ساختار خارجی، عملکرد آن افزایش یافته است

لگراند فلوک - fibre adapter 2

آداپتور فیبر نوری LC:

مکانیزم آداپتور فیبر نوری LC به شک جک و قفل ماژولار است که این مکانیزم به سهولت استفاده از آن می انجامد پین و غلاف کوچکتری که در آداپتورهای فیبر نوری وجود دارد LC تا حد زیادی به افزایش تراکم و ظرفیت کانکتورهای فیبر نوری کمک می کند. آداپتور فیبر نوری LC از سه نوع Simplex، Duplex و Quad تشکیل شده است.

آداپتور فیبر نوری SC:

این نوع آداپتور به طور معمول از موادی از جنس فلز و پلاستیک ساخته می شود.آداپتور فیبر نوری SC با یک بدنه مستطیل شکل پوشش داده شده است و پیکربندی و اندازه پین کوپلینگ آن به اندازه Adapters فیبر نوری FC می باشد.آداپتور فیبر نوری SC تنظیم با دقت بالا را ممکن می سازد و دارای اتلاف بازگشت، جایگزاری و انعکاس بازگشت بسیار کمی است.

لگراند فلوک - unnamed

 کانکتور مناسب آداپتور فیبر نوری چیست ؟

آداپتورهای مختلف فیبر نوری می‌توانند از کانکتورهای مختلف پشتیبانی کنند. می‌توان برای تعریف کانکتورهای مختلف PCC، UPC و APC از رنگ آداپتورهای فیبر نوری استفاده نمود. مثلا”، برای آداپتورهای فیبر نوری SC و LC رنگ های کرم، آبی و سبز استفاده می‌شود که مطابق کانکتور PGC، UPC و APC است. PC (تماس فیزیکی)، UPC (تماس فیزیکی اولترا) و APC (تماس فیزیکی زاویه دار) سبک پولیش و صیقل دادن مورد استفاده برای Adapters های فیبر نوری می باشد. اما به جز ST، سایر آداپتورهای فیبر نوری، تمام سبکهای پولیش و صیقل را ساپورت می کنند.

آداپتور فیبر نوری om2 داپلکس single mode sc

آداپتور فیبر نوری SC داپلکس که به آن ها کوپلر نوری SC داپلکس نیز گفته میشود تجهیزات کوچکی می باشند که اغلب برای اتصال کابل های فیبر نوری و کانکتور های فیبر نوری به هم استفاده می شوند . آداپتور فیبر نوری کوپلر SC داپلکس با اتصال دقیق دو اتصال دهنده ، آداپتورهای فیبر نوری اجازه می دهند تا منابع نوری به حداکثر مسافت منتقل شوند و میزان افت را تا حد ممکن کاهش دهند.

از کابل های Single Mode (سینگل مد) پشتیبانی کرده و دارای بدنه ای از جنس پلاستیک می باشد. این آداپتور فیبر نوری داپلکس (Duplex)، که یکی از تجهیزات شبکه کوچک است، اغلب برای اتصال کابل های فیبر نوری به هم استفاده شده و عموما داخل پچ پنل های مخصوص فیبر نوری در انواع شبکه های مخابراتی، گسترده، محلی، فیبر تا خانه و … قرار می گیرند.

لگراند فلوک - 431421421432 720x940 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

کیستون cat5 Utp نگزنس

کاربرد کیستون چیست؟ بسیاری از افراد کاربرد کیستون‌ها را محدود به تلفن (RJ-11) و تجهیزات
آواتار کاربر
کاربر
28 بهمن 1400

راهنمای پچ کورد

پچ کورد چیست ؟ پچ کابل (یا پچ کورد) کابل‌هایی هستند که برای اتصال موقت یا دائمی تجهیزات
آواتار کاربر
کاربر
28 آبان 1401

معرفی آداپتور فیبر نوری سیمپلکس single mode fc

آداپتور فیبر نوری آداپتور یک منبع تغذیه است که می تواند ولتاژ بالا را جهت استفاده
آواتار کاربر
کاربر
18 اردیبهشت 1399
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • تصویر
  • SKU
  • نمره
  • قیمت
  • موجود
  • Availability
  • توضیح
  • عرض
  • اندازه
  • Attributes
  • Custom fields
مقایسه
preloader